Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 1517 ggr
Linnea1986
0

Känner attraktion för +20 män

Osäker på om detta är rätt sajt för de funderingar jag har, men jag testar ändå. Är 14 år och känner attraktion för män i 20-30 års åldern, är det normalt? Någon annan som känner likadant? Äldsta killen jag vart kär i var 32😳😬 och yngsta 19, är det skumt att känna som jag gör?

Aleya
2

Att känna attraktion är väl inget fel. Det betyder ju inte att det behöver ske något.

Dock skulle det med tanke på din ålder kanske inte vara så bra att inleda ett förhållande med någon i den åldern som du skriver om, och då menar jag med tanke på att du inte är byxmyndig och den som är äldre skulle kunna hamna i fängelse.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Scorpio97
2

Jag har varit attraherad av killar i tjugo-femtioårs åldern sen jag var typ tolv-tretton. Jag tror nog det är ganska normalt.

//Jessie

Valkyrija
1

Jag tror också att det är ganska normalt. Jag kan inte komma ihåg att jag någon gång endast varit attraherad av äldre män det har hänt flera gånger 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Calcifer
6

Ja, det är rätt normalt skulle jag påstå att känna attraktion för äldre. Alltså, så länge du i din unga ålder inte gör något så är det inget fel med det. Mycket tror jag har att göra med att man som tonåring ofta har det rätt stormigt inombords (pga alla nya känslor och tankar etc) och då kan det i tanken kännas tryggt med någon som är äldre eftersom man ofta tänker att de är stabila.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

ru4real
4

Vad man blir attraherad av är a från fall till fall. Risken som jag ser det (som kille) är kanske att du ger dig in i ngt som du inte riktigt är mogen för. En äldre kille kanske förväntar sig mer av ett förhållande som t sex. Vilket i dit fall är olagligt innan du är 15.