Relationer iFokus

Relationer

Etikett: känslor
Läst 1526 ggr
sw8362
0

Vill han inte vara med mig mer?

Befinner mig i en förvirrande situation med någon jag tycker mycket om. Sedan ca 8 månader träffar jag en kille (vi är båda över 30). Under våren har vårt umgänge som sagt varit intensivt. Vi ses mycket de veckorna han inte har sin dotter, vi umgås efter jobbet och sover ofta tillsammans 4-5 nätter eller mer varannan veckar och när vi är tillsammans känns det nästan alltid fint och kärleksfullt. Han har sagt att han tycker om mig och att han varit intresserad av mig i många år. Vi har inte pratat igenom vad vi är eller så, men det är för min del helt okej. Så länge jag känner mig trygg i vår situation.

Jag bor och arbetar en del utomlands. De två perioder jag varit borta under våren har han kommit och hälsat på och bott totalt 3 veckor med mig där. Senast var det två veckor i slutet av juni. Vi jobbar tillsammans och har dessutom varit på resa i tjänsten i 4 veckor under juli, bara han och jag. När vi var klara med arbetet hade han två dagar till innan han behövde vara hemma och ville att vi skulle skjuta upp hemresan tills dess. Sagt och gjort, vi umgicks de ytterligare två dagarna. Trots att vi umgåtts mycket intensivt har det varit fint och bra så gott som hela tiden. Både i samtal och fysiskt. Han tar ofta i mig, ger mig komplimanger, håller om mig när vi sover osv. En natt under resan när vi båda var snudd på sovande sa han att han var rädd för att jag skulle försvinna iväg från honom. Jag vet inte riktigt vad han menade med det.

Nåja, vi kom hem kring helgen. När jag skulle släppa av honom sent på natten så frågade han om jag inte ville komma med in och sova med honom innan jag åkte vidare. Gjorde det. Återigen kändes det fint och mysigt.Vi hade båda en del åtaganden dagen därpå och jag åkte vidare ganska omgående när vi vaknat. Han tackade för bra veckor. Vi sa att vi skulle höras. Han skulle nu vara hemma och ledig en vecka med sin dotter som han inte träffat på över en månad. Det är nu 5 nätter sedan dess, och jag har inte hört ett knyst. Efter tre dagar skickade jag ett meddelande via internet och sa typ att jag kommit hem (hade ett ytterligare stopp på vägen), och att jag hoppades att han hade det bra. Ställde inga frågor eller så. Har inte hört ett ord tillbaka, snart två dygn sedan. Trots att jag vet att han haft tillgång till internet under dessa dagar. Ibland är han iofs lite långsam i kommunikationen, tidigare när han varit bortrest har det kunnat gå en vecka eller mer innan man hör från honom. Självklart är jag jätteledsen och har jag en massa ångest över detta; tänker att han måste ha tröttnat på mig, att jag var ett hemskt resesällskap och att jag inte borde ha hört av mig överhuvudtaget. Samtidigt så känns det konstigt att han då skulle ha velat umgås den extra tiden efter att jobbet var slutfört, varken innan hemkomst eller då jag övernattade hos honom. Såhär håller det på, kan liksom inte tänka nån positiv tanke alls. Antar att det till syvende och sist handlar om att jag tycker om honm så mycket och att jag skräms lite av det.

Hur ska jag egentligen tolka det som händer? Hur hanterar jag min rädsla för att det ska gå fel och hur ska jag hantera situationen jag befinner mig i?

OlgaMaria
3

Du känner dig ju uppenbart inte trygg i situationen. Låt det vara nu, men nästa gång ni ses, prata om vad ni är, prata om hur ni kommunicerar när ni inte är med varann.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Ravynsfair
4

Ge han tiden, kanske vill han umgås extra mycket med dottern nu när han varit borta så länge ifrån henne? 
Ödsla inte alltför mycket tankar på honom, ta tag i det sen när ni ses igen. 
Kanske prata lite om vart ni står till varandra och vad ni vill?

Kram ❤️

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

sw8362
0

Tack. Självklart kommer jag ligga lågt tills vi ses på måndag. Det är bara så svårt att inte känna sig superdissad och tänka totala katastroftankar.

Ravynsfair
0

#3 Förstår det  men det blir bra ska du se! 
Hoppas du får en bra helg i övrigt 🙂🌺

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

sw8362
0

Fortfarande inte ett ljud. Jag vet att hans telefon är på lagning och att ersättningstelefonen funkar sådär. Vet också att han skulle åka bort några dagar med sitt barn. Men ändå, det har gått en jävla vecka utan ett livstecken. Kan inte fatta vad jag skulle ha gjort för att det ska bli såhär.

OlgaMaria
0

Du har inte hört av dig något mer än det meddelandet du skickade? Du kanske ska ringa honom?

sw8362
0

Nej, det känns verkligen inte bra att hänga efter honom mer, Förhoppningsvis är allt ok när vi ses till veckan. Det är bara sån vånda att gå och vänta och måla upp scenarier över vad som kommer hända.

Tjeja
3

Men slappna av! Han är upptagen o då går tiden fort. Han har säkert tänkt på dig men sedan har d bara inte hunnit bli av att höra av sig. När han är tillbaka i en lugnare vardag hör han av sig igen ska du se! Se till att prata ut om er relation när ni ses nästa gång. Bara så ni vet vart ni har varandra o du slipper fundera så.

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

sw8362
0

Tjeja; tack, Jag hoppas så att du har rätt i det, och kanske är det ju det mest logiska. Det känns så märkligt att hans uppfattning om mig skulle helomvändas på bara några dagar. Jag menar, sist vi sågs pratade han ju om ställen vi skulle åka till tillsammans och saker vi skulle göra. Förhoppningsvis är det väl bara barn och telefonkrångel som gjort honom mer otillgänglig än han vanligtvis är.

OlgaMaria
3

#7 Det låter märkligt att du känner att du inte kan slå honom en signal. Vad beror det på? Är det alltid så här när ni inte ses att du hör av dig men inte han?

sw8362
0

Nej, oftast hörs vi av så gott som dagligen. Däremot brukar vi inte höras supermycket om någon är bortrest, som längst har det nog gått 12-13 dagar när ngn har varit på resande fot. Jag håller med dig att det är lite märkligt att jag inte pallar att ringa honom efter alla månader (och dessförinnan har vi känt varandra i flera år). Sånt är liksom känsligt för mig…. jag är så himla rädd att vara för mycket, för på.  Så kanske man inte ska känna, men det gör jag.

Vi har ju som sagt inte hörts på en vecka. Som jag skrev tidigare så hoppas jag att skälet till det är fullt upp med barn och fortsatta telefon- och internetproblem från förra veckan. Men jag vet inte alls vad jag ska tro längre. Kloka synpunkter på min situation?

OlgaMaria
2

Det troliga tror jag är att han bara fungerar annorlunda. Han har nog inte behov av att prata med dig varje dag utan han tycker det räcker när ni ses. Samtidigt hör inte du av dig heller så han har aldrig behövt anpassa sig efter något annat. Antagligen tycker han jättemycket om dig och tänker på dig, men ni har väl upprättat någon slags rutin av att vara med varann när ni är med varann, och när man har fullt upp med annat så hörs man inte av så mycket.

Jag tycker dock du ska förklara hur du känner när ni ses. Berätta att du längtar efter honom och blir orolig av att han inte hör av sig, att du är blyg och rädd för att verka för på. Fråga hur han ser på er relation. Berätta vad du önskar.

OlgaMaria
0

Och om jag var du skulle jag ringa, trots känslorna som tar emot. Tror du behöver höra hans röst. :)

OlgaMaria
0

Och det är ju ingen tokig anledning till att ringa - ville bara höra din röst. :)

sw8362
0

Du är klok OlgaMaria. Ingen blir gladare än jag om din förklaring stämmer. Önskar dessutom att jag hade mer av din inställning till att använda telefonen. Istället ägnar jag mig åt självplågeri genom att älta och överanalysera.

Rainee
1

#15 Hur har det gått nu då? :)