Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 1433 ggr
lollo01
0

Hjälp mig vad ska jag göra?

Hej!
Det är en kille som typ glor på mig i bussen med vet inte vad jag ska göra? 
Han är ungefär lika gammal som jag, kanske 1 år äldre. 

Det började med att han vinkade till mig och log och sen. Idag när jag gick förbi honom så rörde han mitt hår och sen sa han ( Oj, förlåt ) men jag svarade inte tillbaks. När jag skulle gå ut hur bussen sa han ( Hejdå ) med lite blyg ton, men jag tittade bara ditt snabbt och gick hur bussen. 

Vad skulle du göra? Ge tips?

[rumelle]
1

Jag hade blängt argt på honom och frågat vad tusan han håller på med.

Allt oviktigt
3

Förstår inte vad problemet är. Vill du inte ha kontakt med honom så är det bara att ignorera.  Och vill du ha kontakt så är det bara att säga hej

Karmatarerskanise
0

Rörde ditt hår? Inte ok.

trollslända
0

Lugga honom nästa gång han rör ditt hår (om han har hår själv vill säga)

[Silverräv69]
3

Han försöker väcka din uppmärksamhet, så jag skulle gissa att killen gillar dig.
Om du känner dig trygg med situationen och han verkar normal och Ok, så kan du börja med att säga "Hej", "god morgon" eller liknande när du ser honom på bussen. Det kanske leder till att ni så småningom pratas vid och bli vänner..vem vet!

Om du inte vill ha kontakt med honom och han fysiskt "rör vid" dig igen, så säg snällt ifrån att du inte är intresserad och att du vill bli lämnad ifred. =)
Du behöver inte vara otrevlig eller oförskämd mot honom, du vet inte hur han skulle reagerat i och med att du inte känner honom alls. Så ta det lugnt och känn av personen och hans utstrålning.

Min pojkvän/sambo/man jag känt i 13 år nu började likadant på bussen och han var superblyg och det var jag med. Vi gick på samma gymnasieskola och det tog hela första året innan vi pratades vid i skolan..men allt började på bussen.

Men ta det försiktigt, om du absolut inte vill prata med killen på din buss, så gör inte det. Gör det som känns allra bäst för dig. =D

Vildsvin
0

Åker ni samma buss hela tiden?

Han vill nog ha kontakt med dej och tycker du han verkar trevlig så heja tillbaka.

Men det jag inte gillar är att han har "tafsat" på dit hår  gör mej lite betänksam.

Men som sagt, känner du för att lära känna honom så gör det men var vaksam på hur han är.