Relationer iFokus

Relationer

Etikett: leva-tillsammans
Läst 1606 ggr
[Fyratassar12]
0

Inget sex och stel relation tsm med partnern !

Efter att jag hade min pause när jag slutade med sprutan det är fullkomligt normalt då jag inte vill ha barn. Men nu när jag käkar p-piller är det ännu längre perioder utan sex och så här har det aldrig varit innan känns som både pussar o kramar minskat samt även då vårt sex liv minskat. Pussar ger han mig 1-2 per dag och får inte ens höra älskar dig mer än väldigt sällan. Börjar nu trötta på att förhållandet från hans sida blir allt stelare men samtidigt så rädd att utrycka sig och leva som innan för då kunde vi ha sex 1-2 gånger per vecka typ

Maria
0

Pratar ni med varandra om detta?

/Maria

[Fyratassar12]
0

Nä vågar inte då jag vet att han tar det personligt :/ Men vet att han älskar mig och inte kan leva utan mig och jag det samma känns som att allt har lagt på is sen allt skit i skolan delvis kom igång okså från båda sidor. Jag står och vill men vågar inte o sambon min avvaktar då med pga han tror att kag ska bli ledsen att han inte duger men det gör han <3

Maria
5

Någonstans måste ni ju börja med att kommunicera annars så kommer ni bara att få mer och mer problem.

/Maria

[Fyratassar12]
0

Vi kan inte leva utan varandra och älskar varandra det vet jag för det märks utan ord <3 Jag är inte heller van med romantik tyvärr :/

Maria
3

#4 Så stark kärlek klarar vad som helst nästan.

Det är klart att ni måste prata om era problem. Hur ska det annars bli?

/Maria

Aleya
0

Jag vet att du är ganska ung. Sen förstår jag inte om du tycker att det är från din sida som du vill ha mindre sex eller hans? Jag tycker som Maria att ni ska prata om detta.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Fyratassar12]
0

AA Det är jag som okså drar mig allt mer undan vågar inte fråga om sex och mys i övrigt heller utan drar mig mest in i tankarna. Jag skäms även ofta när jag har sex då mina ex kritiserat mig över min kropp att dem inte duger medans min älskling säger den är fin som den är du duger. Just nu råder det stormande i mitt huvud om alla tusen tankar och då glömmer jag lägger jag bort mitt liv i övrigt och han gör så klart så gott som han kan tex hånglar men sen blir det inte mer då han märker ja hon är inte med :(

_Fisken
0

Det kan bli en "låsning" mellan er som ingen av er vill ha men den växer eftersom ni inte pratar ut om det utan ni går o håller det inom er. 

Jag upplever att förhållanden har sina upp o nergångar i både det ena o andra och jag har lärt mig att akta mig för att göra dem större än vad de är.

[Fyratassar12]
1

Tack för kloka visdoms ord <3 #8 Ska försöka öppna mig mer för sambon då jag lätt kan sluta in mig i min bubbla sitter i kroppen

Zepp
8

Eh.. ahh.. komunikation är A och O!

Kärlek är inget som kommer från himmelen.. det är en himla massa jobb!

Vi lever alla i vår egen bubbla.. frågan är mer huruvida vi tangerar någon annans bubbla och om vi vill göra en gemensam bubbla!

Att åstadkomma en gemensam bubbla är rätt mycket jobb.. från bägge!

Så då kommer frågan huruvida man anser att det är värt besväret/jobbet!

Hur ser hans bubbla ut?

Har du över huvudtaget betraktat hans bubbla?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

_Fisken
0

"Bubbla" var en bra liknelse av det jag försökte beskriva.

Zepp
3

Vi ser allt och alla genom membranet till vår egen bubbla!

Det membranet är uppbyggt utav våra egna upplevelser/våra förutsättningar/tillkortakommanden.

Bubblans vägg är den lins vi ser andra och vår omgivning genom.. och det fungerar delvis som filter oxå.. för sånt vi inte vill se, den kan oxå fungera som ett skydd!

Det är som regel samma sak att bygga en gemensam bubbla som att bygga ett gemensamt hem.. skillnaden ligger i att det gemensamma hemmet har fysiska väggar medans den gemensamma bubblan har psykiska/mentala/emotionella väggar!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Vildsvin
0

Vet inte hur gamla ni är eller hur unga ni är, men sätt er ner i lugn o ro och prata igenom allt, vilka önskemål var o en har, diskutera inte, skäll inte utan prata lugnt o sansat vad ni tycker känns fel.