Vill han få mig att må sämre?
Jag och min sambo har grälat. För tredje natten har han sovit i soffan. Jag bestämde mig igår för att göra iordning något gott att äta till honom när han kom hem efter arbete som jag alltid gör. Jag ställde fram det på soffbordet och men på morgonen såg jag att det jag hade gjort stod i kylskåpet, helt orört. Jag vet att han tycker om det och vi brukar äta det ibland efter han har kommit hem från arbete. Är detta trots från hans sida? Vill han få mig att må sämre än vad jag redan gör? För övrigt så ignorerar han mig helt. Vi har fortfarande förhållande status på f-book och allt men ändå så känns det som om jag går i ovisshet. Saknar honom oerhört mycket.
Vad han menar med det kan nog bara han själv säga. Däremot kan det ju vara så att bara för att du är redo att glömma och förlåta så behöver inte han vara i samma stadie. Han kanske behöver tjura ett par dagar längre; det är sällan att man är på samma plan samtidigt vad gäller förlåtelse.
Det allra lättaste är såklart att prata med honom. ;)
Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus
prata med honom! fråga, om du går runt och grubblar blir det inte bättre :)
Inget kommer att lösa sig om ni inte kommunicerar. Du kan gå runt och tolka och tro att han menar en sak medan han går runt och tror att du menar en sak med det ni gör eller inte gör. Berätta för honom hur du känner och fråga hur han känner, så ni vet vart ni står och vart ni ska utgår från.
Du måste ju prata med HONOM. Att sitta och gissa leder ingenstans.
Saken är den att jag var frustrerad över min jobb situation, och jag tog ut det på honom när han vill mig väl, så grälet är endast mitt fel. Därför är det jobbigt just nu. Jag har sagt förlåt många gånger, och försökt prata med honom. Han ignorerar mig dock helt. När jag kom så låg han nerbäddad i soffan och jag får både dåligt samvete, samt skuldkänslor. Jag gav honom en kram och sa att jag älskar honom.
#5 har du berättat att du vet att grälet var ditt fel?
Om han inte lyssnar alls kanske du kan skriva ett brev?
Känns otroligt onödigt av honom att bete sig så här.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Förlåt men jag tycker det är lite omoget av honom att inte prata med dig, eller bara gå och lägga sig på soffan istället för i sängen, dessutom om du bett om ursäkt osv.
Jag läste din andra tråd om ert gräl.
Jag tycker du ska prata med honom om vad du känner, vi har har ju inte riktigt hela bilden, vet inte hur ni haft det sinsemellan, det vet egentligen bara ni.
MEN jag har förstått att du bett om ursäkt flera gånger både genom ord och handling. Du har även förklarat varför du tappade humöret, så det vet han och borde i ärlighetens namn även förstå, tycker man, särskilt som ni bor ihop och han vet hur dåligt du mår av att vara hemma och vara arbetslös.
Nu ligger bollen hos honom. Han kanske behöver tjura i några dagar till… Ge honom den tid han behöver, då vi alla behöver olika mycket tid för att komma tillbaka mentalt.
Men glöm inte bort att kommunicera också, det är absolut A och O i alla förhållanden.
Jag kan dock inte tro att detta gräl skulle vara det enda skälet om det skulle ta slut mellan er.
Skulle fallet vara så, så måste det nog ligga mer bakom än detta som nu hänt.
Önskar er lycka till!
Altså… Om förhållandestatus på facebook är den mest altuella info du har om eran relation… Då är det dags att ni börjar prata… Förmodligen ganska mycket.
Han skippade kanske maten för att han kände att det var någon slags ursäkt ifrån din sida för de bråk ni har haft. Sen en annan teori till att han ignorerar dig är för att du är negativ över din situation och du kanske tar ut det över honom. Försök att ge honom energi istället när han kommer hem och är trött från jobbet. Så kommer du nog igengäld få energi och stöttning tillbaks kanske.
Prata med honom de bästa svaren har ni själva.
Jag håller med övriga, du måste prata med honom om det här. Ni måste kommunicera med varandra så att ni vet var den andra står. Det du gjorde var inte okej och han har all rätt att vara sårad så länge han vill, men det är inte heller rätt av honom att utöva något slags känslomässigt gerillakrig mot dig.
Om han inte klarar/vill prata med dig så kanske det är bäst för alla att ni tar en paus från att bo tillsammans. Du mår ju uppenbarligen väldigt dåligt över att han inte vill börja om på nytt och han kan ju knappast må bra av att ignorera den personen han bor med.
Det betyder ju inte att ni behöver göra slut, snarare så att ni båda får en chans att tänka över saken utan att behöva gå omkring i en fientlig miljö. För om ni fortsätter som det är nu så kommer förmodligen en av er att få nog, ledsna och säga något som man sedan ångrar och göra allt så mycket värre.
Han beter sig som en 14 åring som inte får sin vilja fram,
Du har fått flera förslag om att prata med honom, gör det, om han inte vill tycker jag att du flyttar ut några dagar så kan han fundera hur han vill ha det.
Du har bett om ursäkt, förklarat varför det blev gräl. Du har gjort vad du har kunnat. Dags för honom att visa att han är en vuxen människa.
Vet inte hur länge ni har varit ihop och om han ofta är som han är.
Om han ofta blir sur och inte vill tag i saker, kanske dags för dej att fundera över ert förhållande