Relationer iFokus

Relationer

Etikett: jobbet
Läst 2152 ggr
[LadyK]
1

Tillbaks på jobbet.

Sådär då var man igång på jobbet igen, efter först 1½ månads sjukskrivning och 4 veckors semester så står man där och ställer sig frågan om det är värt det.  Dålig stämning direkt när man kommer tillbaks, känner mig oönskad och mobbad…. Men men vad gör man inte för att överleva. 😕

Karmatarerskanise
5

Har du sagt till personalansvarig eller chefen?

Maria
2

Pratat med facket?

/Maria

[LadyK]
0

Facket är jag tyvärr en del av problemet och värsta mobbaren är Chefen… Suck tur jag älskar jobbet i sig.

siberlina
0

vad gör du på jobbet,sysselsättning

[LadyK]
0

Jobbar kommunalt med ensamkommande ungdomar.

[LadyK]
0

Så då vart man sjukskriven igen…. Chefen har sagt upp sig och ansvaret är lämnat till två ej kompetenta kolleger. Ensamarbete hur mycket som helst med ca 10 ungdomar. Misshandel mellan ungdomarna poliser, ambulanser och fan vet vad. Vet inte hur jag någonsin ska orka med det igen….

Loris M
5

#6 Redan i #0 ställer du dig frågan: Är det värt det? Kanske dags att fundera över det igen?

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Aleya
5

Är det värt att gå tillbaka till en arbetsplats som är farlig? Dels psykiskt men även fysiskt.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[LadyK]
0

Nej det är inte värt det, söker så många andra jobb jag kan men det ser mörkt ut. Och som ensam försörjare i familjen har jag inget val…. Ska börja jobba igen halvtid nästa vecka sen heltid då läkaren inte sjukskriver mig längre. "Det är ett arbetsmiljöproblem och ska lösas på arbetsplatsen" jag fattar inte hur jag ska klara det och har den ena ångestattacken efter den andra. medicinerar med ångestdämpande och blir helt flummig av medicinen. Ser inte fram emot nästa helg då jag ska jobba 13 timmar både lördag och söndag.

Urhasten
1

Jag hade sagt upp mig direkt.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

[Forest]
3

Sök genast andra jobb och säg upp dig, finns ingen som kommer bry sig om hur du mår så bästa du själv ser till att du mår bra och trivs med ditt jobb.

Naviifax
2

Går du till jobbet för att leva, eller lever du för att gå till jobbet?

Den frågan ställde jag mig när jag var kluven, jobbet tar upp 70% av ens liv och det är otroligt viktigt att man mår bra.

@adventuresofnavi | instagram

[LadyK]
0

Har klart funderat i de banorna men 3 månader utan a-kassa och socialen hjälper inte till om man sagt upp sig själv. Har ingen familj att låna av så ja jag är "tvungen" att gå till jobbet. Söker alla jobb jag kan men det händer tyvärr inte mycket.

Aleya
0

Ja du…. det är inte lätt. Men skulle försöka innan att hitta ett nytt jobb. Innan jag skulle säga upp mig osv.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Ruffsetuss]
0

Det låter tungt , ta hand om dig 😳