Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1448 ggr
[Missmini]
0

Kan inte sluta tänka på han

Är i ett förhållande, träffade en annan kille för ca ett halvår sedan, vi var kompisar, fast sista gången jag träffade han, då kysste han mig. Berättade det för min sambo och han sa att jag inte fick träffa han längre, vilket jag inte gjorde. Men jag kan inte sluta tänka på honom, även fast de gått ett halvår utan någon kontakt. Vet inte varför jag tänker på han så mycket. Borde jag ta upp detta med min sambo eller skapar de bara onödigt "drama"?

Sindri
4

Du verkar ju inte ha något bra förhållande med din nuvarande sambo, som inte respekterar dig, så det kanske inte är något att satsa på i alla fall?  Kanske du omedvetet vill hitta ett sätt att göra slut på. Du ställer till med "drama" och så tar det slut? Det är i så fall bättre (för din självkänsla också) att säga att du inte tycker att han respekterar dig och att du är värd något bättre.
Men du vet inte om den andra killen tänker på dig och vill nåt mer. Du kanske helt enkelt behöver leva ensam ett tag och hitta dig själv och veta vad du vill.
Killar finns det gott om.

[Missmini]
0

#1 Jag vet inte. Han la till mig på en sak för ett tag sen och frågade hur det var och så, men vi pratade inte så mycket mer. Han verkar ha flickvän, och jag tror inte jag hade velat bli tillsammans med honom, men jag tänker på han ändå… Min sambo känns de som att jag inte vill släppa heller även fast jag inte får den respekten jag borde. Han är min bästa vän känns det som, vet inte om jag hellre hade velat vara vänner än att vara tillsammans.

Sindri
0

Det är trist med förhållanden där folk är ihop bara av gammal vana och för att de inte hittat nåt bättre. Det förstör ju för båda som inte får chansen att hitta någon man verkligen klickar med.

Du måste förstå att du är värd all respekt. Jag tror du vet det också och att det är därför du tänker på den andra killen.
Jag skulle inte acceptera en bråkdel av hur din sambo behandlar dig. Stå upp för dig själv. Ställ ultimatum åtminstone så vet du var du har honom. Tycker han att hans önskningar alltid är viktigare så lär han inte ändra sig. Du kommer att bli mer och mer ledsen och tappa din självkänsla!

Zepp
0

Om du är normal så lär det knappast vara sista gången du suktar efter någon annan än den du är ihop med!

Det är så livet ser ut.. bestäm dig för vilket liv du vill ha.. det kommer tillfälliga frestelser hela tiden!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.