Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 2933 ggr
Karmatarerskanise
0

Jäkla cancer!

När min mormor var 40 år kände hon en knöl i bröstet. Läkaren sa att den var ofarlig. Men min mormor kände att det var något fel och gick till en annan läkare som tog test på knölen. Det var cancer och den opererades bort. Några år senare hade hon knöl igen, cancer. Bröstet togs bort och hon strålades. 

Vid 70 0rs ålder började hon sluddra och tappa känsel i vissa delar av kroppen. Det var en stor tumör i hjärnan. Inte cancer men växande. Operation gjordes. Efter det kunde hon varken prata eller skriva och blev arg. Dom fick inte hela tumören så den börja växa igen.

På detta har hon Crohns och dom har fått ta bort bitar av tarm och lyckats få ett hål som släpper in bakterier i irinblåsan. Dom kan inte ådergärdz det. Dessutom kan hon inte längre hålla tett när hon måste bajsa. Så hon har blöja.

Så nu,84 år gammal har hon cancer som började i bukspottkörteln och spridit sig till levern. Hon orkar knappt ta sig till toaletten.  Hon trillar och tappar saker.

Men hon vägrar ta emot hjälp. Hon skrek på min mamma så min mamma började gråa när hon ville ringa ambulans.

Och tumören i hjärnan växer. Vilket helvete! Hon har alltid skött om sig och varit trevlig. Nu ligger hon i soffan :(

Therese
0
[dvärgkaniner]1
0

Hoppas all otur vänder för henne ❤️😇

Frosstis
0

Vet hur det är. Förlorade min farmor i cancer förra året, hatar cancer :(

LinaLj
0

Ja cancer är hemskt, jag har förlorat stora delar av min närmsta familj till cancer och tumörer och min mamma har haft cancer tre gånger men hon har besegrat den varje gång.

Jag hoppas verkligen att det blir bättre med din mormor, känner verkligen med er 🤗

Vanja
0

Usch, jag känner med dig.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

viktoria91
0

Hemskt! Fick nyss reda på att min pappa har cancer, långt gången prostatacancer som spridit sig till skelettet. Finns inget botemedel, med medicin kan han få lite extra tid.

pyromanen
1

Ja urgh! Både min farmor och min fina gudmor dog i cancer. Liksom i princip alla Kvinnor på pappas sida. En del hinner bli gamla, andra dör alldeles för tidigt. Känns som att man får vara tacksam om man får höra till dom som får leva lite längre. Och så jobbigt att se sina nära lida oavsett vilken sjukdom. Kärlek finns kvar, oavsett.

Jojaton
0

Usch, cancer är så hemskt :( Har tur som inte haft någon i min direkta närhet som dött av det, än…

Johanna - Instagram

obstitant
0

Cancer suger. 😕

Ria74
0

Stackars mormor och stackars er nära anhöriga 😕känner verkligen med er.

Min mormor fick akut leukemi, hon levde med det i 7 månader och dom sista 4 var ett rent helvete.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[Ruffsetuss]
0

En djävla sjukdom är det , stackars Mormor och er omkring 😕 skickar goda tankar .

Karmatarerskanise
0

#4 Det kommer bara bli sämre. Det finns ingen behandling hennes kropp klarar av :( Tack alla!

[Garntroll]
0

Fuck Cancer! ( Ursäkta språket) Det är en hemsk sjukdom.

citytjejen
0

Så sorgligt att höra! 😕

/Christina

Rainee
0

Jag beklagar verkligen 😕

Karmatarerskanise
0

Tack alla 😢

Ronja06
0

Cancer är en jävla skit! Min farmor, pappa, faster, mamma, mormor.. samtliga har haft cancer. Från hjärntumör, bröstcancer, lungcancer till hudcancer osv. Det har förföljt mig, påmint och plågat mig sedan barnsben. Styrka till både de direkt och indirekt drabbade av denna hemska sjukdom!!

Mvh Emelie Förlägen

teddykaniner
0

Oj usch vad hemskt, cancer är verkligen en så otroligt förfärlig sjukdom. Jag önskar din mormor, dig och alla anhöriga kraft att orka i den här svåra situationen! 💜

Med vänlig hälsning,
Jenny

Maria
0

Cancer är pest. Min mamma dog i äggstockscancer och själv har jag ju haft en hjärntumör som kan komma tillbaks när som helst eller aldrig.

Hoppas din mormor slipper att ha alltför ont.

/Maria

[Silverräv69]
0

Va hemskt, det är ingen tillvaro!
Vi får hoppas din mormor finner ro i tillvaron och tar emot hjälp tillslut, men envisheten och hoppet är det sista som lämnar sådana självständiga själar. =(

Karmatarerskanise
0

Tack 💖