Relationer iFokus

Relationer

Etikett: dejting
Läst 1614 ggr
parize
1

har glömt hur det är att dejta! hjälp!

Hej! har vart i e dålig relation som jag tagit mig ur och hållt mig ifrån att dejta. har nu haft lite kontakt med e kille som jag tog kontakt med från början. jag förstår inte riktigt och är lite ringrostig nu, men häromdagen sa han att vi skulle höras dagen efter. Jag hörde inget av han! Klart jag tänker både att ok han är inte så intresserad, och sen tänker jag på hans situation, han är i en seperation just nu (han har sagt att han mår inte dåligt av den) men att det ka ha med det o göra. han skrev bara för nån kväll sedan att han ville träffa mig mera o lära känna mig. Problemet är att jag orkar inte hålla på o ha tankar i huvudet. Jag har blivit så less på det sen min förra relation att jag vill inte stanna kvar i sånt ens en dag eller 2 vad vill ni killar? Han har nämt några rader då jag tolkar det hela att han vill ses snyggt! Att det hela ska va sexuellt. Är det så ni dejtar?

[loveisall]
7

Håll dig borta från dom killar som bara vill dejta för att ha sex, det leder ingenstans. Jag antar att du vill hitta en bästa vän, en livspartner kanske,  Någon som får dig att må bra och som du känner samhörighet med.   Utgå alltid från vänskap vid dejting, så att du märker vad han vill, hur han är och hur era känslor utvecklas för varran.  Det är ju också viktigt med gemensamma intressen som för er närmare varandra. 

LYCKA TILL :)

parize
0

Ja hade jag bara vart ute efter sex hade ja vart med på det, men ja jag vill mera än sex med han. Tror han vill ha mig som kk och jag är trött på att bara vara det.

Rita-S
0

Man dejtar så som man vill. Du väljer själv om du beger dig in på en dejtform killen insisterar på att ha eller du väljer att låta bli.  Vill du involvera dig sexuellt med honom utan något mer så väljer du det helt själv. Vill du dejta på annat vis måste du berätta hur du vill dejta. Han kan inte gissa hur du vill ha det, lika lite som att du vill hålla på och undras. 

Har han givit någon förklaring på varför han inte hörde av sig? Har man givit ett löfte skall man även hålla det, eller åtminstonen ge en förklaring anser jag, och det är lite av en principsak för mig. Även "så lite som" att höra av sig under en dag är ett löfte man skall hålla, eller förklara eller ursäkta dagen efter.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida. 

parize
0

Jag absolut det är helt upp till mig vad jag väljer att gå med på. nej han har inte förklarat varför han inte hört av sig, det sista han skrev var vi kan väl höras av imorn ( igår skulle vi hörts) ja sa ja visst, men jag hörde inget av han, så jag lät bli o skriva någe. Redan den kvällen han föreslog det, hade han vart dålig på att hört av sig då jag hade föreslagit och frågat om en aw. Han bad om ursäkt för ett sent svar, skyllde på mycket på jobbet ( tänker att näää men de där är ju en klassiker)

Rita-S
1

Tycker inte det verkar särskilt seriöst när han inte har bra förklaringar på varför han inte hörde av sig. Han kom vel hem nån gång och hade kunnat skicka sms "Förlåt, jobbet kom i vägen, kan vi höras i mårn i stället?" exempelvis, eller bara stoppat med jobbet kom i vägen iaf. 

Jag kan ju säga jag hade dragit mig undan själv iaf.

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur

parize
0

Ja men ellerhur! Han ligger ju inte på pluspoäng just nu. Känner att jag har inte tid att vara i nåt sånt här som ger mig funderingar, känner igen det här surret i huvudet.

Rita-S
1

Du behöver inte alls ge dig in i något som får dig att känna dig olustig alls. Det skall vara roligt och kul att dejta, oavsett hur man väljer dejta.

Pytteliten
3

I min värld betyder vi hörs just att vi hörs. Han har ju inte sagt att jag hör av mig imorgon. Det är mycket möjligt att han sitter på sin kant och känner att det hela tiden är han som tar initiativ till kontakt, så han slängde ut att vi hörs som ett tecken på att han vill ha kontakt, men är besviken för att du inte tar fösta steget. Säger inte att det är så, men det skulle kunna vara! 

Redan från början i en relation, oavsett vad det sedan leder till, tycker jag att man ska köra med öppna kort. Säg vad ni vill och förväntar er så blir det så mycket lättare!!!

Gaara
6

För det första så tycker jag det var lite nedrigt att skriva inlägget som om ALLA killar bara är ute efter sex eller att det inte går att förstå sig på dem. Om du inte förstår vad han menar eller hur han tänker så får du ju fråga HONOM. Vi kan ju inte veta. Och att han säger "vi kan väl höras av imorn" betyder inte att just han måste ta första steget. Han kanske satt och väntade på att DU skulle höra av dig. Han sa ju aldrig att HAN skulle höra av sig, om du förstår vad jag menar. Men en annan sak. Varför väljer du att dejta en kille som är mitt uppe i en separation? Varför inte vänta tills han är klar med den eller välja att dejta en kille som INTE precis bryter upp från ett förhållande?

parize
0

Det är nästan vart jag hela tiden som tagit kontakt. Jag frågar saker rakt ut med så jag himlar inte o försöker spela svår. Det gjorde jag när jag va 20. Och det är bra längesen. Han sa inget förs vi sågs att han va inne i en seperation.

Gaara
1

#10 Att han inte sa något om separationen förrän ni sågs betyder väl inte att du måste fortsätta dejta honom? Och om det nu nästan bara är du som tar kontakt, borde inte det ge dig ett tecken på att han inte är något att satsa på? Speciellt då du tror att han bara vill ligga. Det finns fler killar där ute, massor faktiskt. :)

parize
0

Ja det var ju därför ja skrev det här! För att se va andra tyckte

Gaara
3

#12 Vad spelar det för roll vad andra tycker när det kommer till dina val? :) Det är ju DU som ska välja. :) Du verkar ju ändå veta att du är missnöjd med killen du dejtar.

parize
0
[Devya]
3

#13 Vad är det för fel? att fråga andra vad de tycker? I slutändan gör man ju ändå så som man själv vill men det kan ändå vara kul att snacka om saken, fast det är kanske bara jag som tycker så. :)

parize
1

Håller med dig devya :) O va hände sen då? jo det vart så att jag sa åt han att hans situation gjorde mig osäker, att jag tyckte han borde reda ut det innan han träffa mig. Det verkade som han ville ses i smyg o ha sex, och jag sa att då har han träffat fel tjej.

[Daisy-Moa-Elsa]
0

# 16 de fakto i slutändan handlar det om dig och dina värderingar. Jag har läst manga trådar här på iFokus och manga är bra för råd men måste vara lite benägen att hålla med # 13.

Vad som är värt för mig att hålla fast vid alt. ingnorera… är det dina värderingar? Rakt upp å ner utan att känna dig, säger jag nej.