Relationer iFokus

Relationer

Etikettkänslor
Läst 4340 ggr
[Túrwen]
1

Otur i kärlek och ångest

Känna lite akward att skriva av sig här men jag gör det ändå eftersom att det tär på mig och ingen i min närhet förstår. Skrev tidigare att jag upplevde att karlar endast vill ha sexuella relationer med mig och så fort det vankas om något annat så säger dem att de inte känner något för mig annat än att de tycker att jag är en fantastiskt människa men den enda bristen av att jag är för snäll. Fine jag har dock börjat ge mig ut i dejtingvärlden igen och känner mig livrädd för att bli sårad så pass livrädd att jag blir paranoid och inte kan sova, inte äta, inte skratta.. Den jag dejtar nu tycker jag om väldigt mycket men är så rädd att han ska göra det samma som de tidigare och dra sig ur när jag vill ha annat än endast sex. Får mer eller mindre ångest när han inte svarar på mess inom ett par timmar och vet inte hur jag ska sluta oroa mig för detta :/

LinaLj
14

Det jag rent spontat kommer att tänka på är att ta sex ur ekvationen. Säg att du inte är intresserad av sex innan man kommit längre i förhållandet. Accepterar killarna inte det så är det ju upp till dem och då är de troligtvis inte rätt för dig i alla fall.

Vad gäller att killen inte svarar på meddelanden på en gång så får man ju försöka se att han har ett liv som tar upp lite tid. Men om du mår så dåligt över det så skulle jag nog rekommendera att du hittar någon att prata med som kan ge dig hjälp med att stärka din självbild och din självkänsla så du känner dig tryggare i dig själv.

Tjeja
6

Fy vad jobbigt för dig!!! Kram!! Förstår också att det lätt kan skrämma bort en partner när en person man dejtar bär på aå mycket rädslor och ångest. Även om du inte säger eller berättar något om det känns o märks det ändå och det är väldigt jobbigt för en partner att bära den andres ångest. Varför har du sex med dem du dejtar så tidigt i relationen för övrigt? Risken ökar ju att man bara håller ihop ett kort tag för sexets skull och inte hinner bygga riktiga känslor för varandra från början om man hoppar i säng innan man byggt en relation. Risken ökar ju även att en blir mer sårad då om relationen inte håller. Skulle någon du dejtar inte vara intresserad av dig om du vill vänta med sex tills relationen känns stadig. Då är det ju troligtvis inte någon som kommer att stanna i alla fall.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Túrwen]
2

Jag ångrar faktiskt lite att jag inte väntade med just denna person som jag träffar just nu eftersom att han inte pressade mig utan jag var den som tog initiativ just eftersom att jag inte ville göra honom besviken jag bad till och med om ursäkt efteråt om han upplevde att jag var för på (ska påpekade att jag inte tvingade honom utan förförde honom). Jag har väldigt hög sexual drift sedan jag slutat med p-piller och hade svårt att behärska mig vilket är en väldigt dålig förklaring helt klart. Sanningen är att jag vill gärna hitta på aktiviteter och lära känna honom bättre då vi har flera gemensamma intressen och har kul tillsammans och att sexet ska komma senare och kommer förmodligen vara bättre när man lärt känna varandra. 

Min självkänsla är riktigt dålig vilket jag är medveten om och det är riktigt tråkigt att det ska påverkas så mycket av vad andra tycker och tänker om mig. Jag vill inte skrämma bort den här killen för han verkar faktiskt vara en fin person :(

Zepp
2

Mm.. man kan vänta på den rätta tills döddagar.. eller ta för sig själv!

Du är en sexuell människa med sexuella behov och drifter.. det brukar leda till att man träffar och attraheras av andra med samma behov och drifter!

Så länge du söker och finner partner med samma behov.. och att du bejakar dina behov.. så är det sällan någon ko på isen!

Sen det där med din känslomässiga sårbarhet.. den kan vara mer eller mindre men vi är rätt lika där, dvs vi är känsliga för sådant lite till mans.

Summa summarum.. det finns inga regler för ett långt och lyckligt förhållande/äktenskap!

Och det är inte alltid den som är mest sexuellt attraktiv som är den som gör dig lyckligast i långa loppet/förhållandet!

Så det är en avvägning mellan attraktion/trygghet/personligheter/bekräftelse/socialförmåga och en massa annat som gör det hela!

Betänk att den som du upplever som din perfekta partner i sängen/på fester kanske inte är den perfekta fadern till dina barn?

Att vara make/förälder/radhusägare/hundägare/pappa/farfar/hustomte/rubbet.. kräver ibland annat tågvirke!

Det i sig är olika perioder i ens liv.. och ofta så vet man vem som var perfekt efter tredje eller fjärde giftermålet!😮

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Túrwen]
0

Jag har varit i en relation med någon som jag inte vara sexuellt attraherad av just eftersom att jag trodde att det skulle vara annorlunda och visst i slutändan var det jag som lämnade honom trots att han älskade mig men jag kan inte bortse från att attraktion och ett fungerande sexliv är viktigt.  Men fungerande sexliv menar jag då inte BDSM och liknande utan något man känner sig trygg i.

Jag försöker när jag letar partner balansera de båda men det är inte så lätt alla gånger via dejtingsidor och vill inte ställa frågorna vid ett tidigt skede om vad någon är ute efter. Jag kanske borde sätta det som en utmaning för mig själv att inte ha sex på åtminstone ett par dejter och accepterar han inte det är han inget att ha helt enkelt.

Zepp
0

Attraktion är attraktion är attraktion.. handlar inte bara om sex!

Det handlar mer om dina behov.. och om de främst handlar om sex så blir det främst sexuell attraktion!

Det där handlar ju främst om vilken ålder och social situation man befinner sig i!

Är man ung och ens största behov är ömhet, närhet och sex och resten av behoven är tillfredställda så tenderar det att handla om just detta.. den tiden brukar kallas för ungdomstiden/oansvariga tiden/sturm and drang!

På nätsidor får man köpa grisen i säcken, det skall man ha klart för sig.. det blir att pröva sig fram rent praktiskt!

Grejen är att det fortfarande inte finns några regler om rätt och fel!

Ju yngre man är ju fortare tenderar man att hamna i samma säng.. inget fel i det i sig iomed att man främst söker ömhet, närhet och sex!

Förr i tiden gick man till någon moster.. som föreslog någon lämplig person som de gav goda vitsord för.. det lär ha funkat det oxå.

[Daisy-Moa-Elsa]
4

Fastnar på en sak i ett av TS inlägg " jag var den som tog initiativ just eftersom att jag inte ville göra honom besviken jag bad till och med om ursäkt efteråt om han upplevde att jag var för på"… tror kanske du behöver "arbeta" utifrån det med dig själv. Varför skulle han bli besviken om du inte bums vill ha sex? Vad är det värsta som kan hända om han blir besviken? Om ditt svar är att han drar, matchar han då det du önskar? Svårt att tro att någon som är genuint intresserad av en annan person drar med eld i baken om de inte får sex inom de första dejterna

Var inte så hård mot dig själv.

[Túrwen]
0

Du har definitivt rätt #7. Jag har blivit väldigt mycket märkt av tidigare förhållanden och förhåller mig därför till nya människor på det sättet.  Jag pga. min dåliga självbild som jag är medveten av att det är det enda som någon kan tyckas vilja ha av mig. Har aldrig hänt att jag vägrat sex och att någon dragit men jag har däremot hållit mig kvar i relationer just pga sex för att jag inte ansett att jag klarar mig ensam. Jag är definitivt säker på att det är något seriöst jag vill ha jag hoppas verkligen inte att jag gett killen jag träffar nu fel idé om det men vet samtidigt inte hur jag ska prata med honom om det utan att skrämma bort honom.

Zepp
5

Mm.. gammal klyscha.. Kvinnor erbjuder sex för att få kärlek, män erbjuder kärlek för att få sex!

Både män och Kvinnor vill ha både sex och kärlek.. ömhet, närhet, gemenskap!

[Túrwen]
0

#9 Jag betvivlar inte att det finns män som också vill ha allt det som jag vill men tyvärr har majoriteten av de män jag träffat inte haft någon annan avsikt än att de velat ha en sexuell/vänskapsrelation med mig . Hade en relation med en man som var nästan tio år äldre än mig och han hade samma värderingar som jag hade och ville stadga sig på något sätt.. Problemet var ju att han inte ansåg att hans känslor för mig var starka nog för att han skulle kunna ha ett distansförhållande då jag bodde i en annan del av Sverige än vad han gjorde..Har haft en oerhörd otur och är märkt av detta, känner mig oälskvärd och förbrukad.

Zepp
2

Jag betvivlar å det bestämdaste att det finns massor av män som vill ha exakt det du vill?

Vad det handlar om är kompromisser!

Är man tillräckligt lika vad gäller värderingar och social status så brukar det gå bra att kompromissa!

Är ni för olika så vill du hur som helst inte ha en karl som utplånar sin personlighet bara för att vara dig till lags.. då är han inget annat än en knähund!