60-åriga män och sex
För några månader sedan träffade jag en man genom mitt jobb (vi jobbar inte på samma företag). Vi började träffas lite privat men det blev ingenting mer. Nu funderar jag på att kontakta honom igen eftersom jag fortfarande fantiserar om att ha sex med honom. Jag vill inte ha ett förhållande utan mer KK. Vi är båda singlar. Jag är 46 och han är 61. Ska jag ta kontakt med honom och föreslå att vi blir KK? Jag är osäker eftersom jag inte har någon erfarenhet av män i den åldern och för att han ska tycka att jag är för ung. Snälla, hjälp en villrådig!
Varför inte ni är båda vuxna och ålderskillnaden borde inte vara så betydelsefull.
Jag kan tycka att den åldersskillnaden är helt betydelselös. Ni är ju "mogna" båda två😉
Kör på…du har ju inget att förlora.
/Maria
Jag skulle bli jätteförvånad om han reagerade annat än positivt till en sådan invit!
Även om han inte skulle vara intresserad så skulle han uppskatta ditt erbjudande och antagligen uppmuntra dig oavsett tror jag. Det är i af min erfarenhet av äldre män och jag är 41.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Åldersskillnaden ser inte jag som något problem, och jag skulle inte ta illa upp för en sådan fråga. Däremot skulle jag tacka "nej" därför att jag endast är intresserad av ett fast förhållande; det skulle alltså inte vara något personligt.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.
Tack för era svar! Som någon skrev har jag inget att förlora. En känslig fråga, har den sexdriften och förmågan avtagit hos en 60+ man?
#5 Det tror jag är högst personligt.
Jag har jobbat i en forskargrupp med populationsstudier och även 70+ har många gånger ett rikt sexliv.
Här kommer en länk
/Maria
Åldersskillnaden är inget problem.
#5 För mig har den minskat något med åren men inte till det negativa. Det känns snarare mer normalt nu. I yngre dar blev jag frustrerad om jag inte hade sex varje dag. Nu är jag nöjd med ett par gånger veckan.
#6 Tack för länken! Ju mer jag lär mig desto lugnare känner jag mig. #7 Skönt att du fortfarande har stark lust. Personlig fråga: hur ser du på att ha en 15-20 år yngre älskarinna?
#8 Om det är någon i 40 års åldern och uppåt skulle jag inte ha problem med det. Om det var någon mycket yngre, säg en 20 åring så skulle det kännas för ungt. Men nu är det ju som JAG känner.

ålderskillnaden är som som sagt inget problem..föreslå en middag eller nåt o sen låt det bli som det blir..kör på 👍
Vad spånande att ålderskillnaden är helt ok när den är 40 och 60 men om det skulle vara 21 och 46 då blir det andra grejer menar ej något negativt ny tyckte de bara var lite spännande hur de kan va beroende på vart i åldern man är
Mvh Tiktak
#11 Det är väl inte så konstigt? Ju äldre man är, desto mindre blir den relativa skillnaden. Dessutom når man en punkt, där högre ålder inte innebär ett "övertag", eftersom båda är vuxna och har livserfarenhet. Det borde inte förvåna någon, att ett förhållande mellan en 60-åring och en 40-åring är något annat än ett förhållande mellan en 35-åring och en 15-åring.
Värd för Finland ifokus, medarbetare på Ryssland ifokus.
#11 Inte ett dugg konstigt tycker jag
En person på 46 och en på 60 är båda klara med sin ungdom och förbi barnavlande ålder. En person på 21 och en på 46 är på helt olika håll i livet där 21 åringen är i början av sitt vuxna liv med alla frågor om familjebildning osv ligger framför. Det är något som kan leda till stora bekymmer i en relation där den ena är på höjden av sin fertilitet. Barn är liksom inget man kan kompromissa om.
Medan en på46 och 60 lättare kan kompromissa om ssaker man vill i livet då man redan har gjort sina mest avgörande val för det vuxna livet och har det bakom sig.
Dvs.. en 21 åring har alla val för inriktning på livet framför sig. En 40 eller 46 åring har redan gjort sina mest avgörande val för sina inriktningar i livet.
Tycker de låter fördomsfullt allt beror på individ snarast
Mvh Tiktak
#13 Det är sant, men själv var jag mer villig till kompromisser när jag var yngre. Idag vet jag mer vad jag vill och inte vill. Väger för och emot, frågar mig typ; "är det verkligen det här jag vill?".
Men rent generellt har du rätt.
#15 Ja det är väl just därför som det är bättre att vara äldre, man vet vad man faktiskt vill, så ger man sig in i något gör man vanligtvis inte det lika omedvetet. Det är lätt för någon yngre att stormförälskad göra alla möjliga tokigheter och ge upp saker i sitt liv den sedan ångrar massor. Emedan någon på 46 inte säljer sin själ för en förälskelse utan kan värdera mera balanserat.

Jag fyller snart 60.. och driften är det inget större fel på.. även om den sällan kommer till användning.
Iomed att jag är singel så skulle jag nog blivit både uppmuntrad/bekräftad och rätt frestad?
Finns lixom bara ett sätt att bli av med en frestelse och det är att falla för den!
Jag har singelgrannar i din ålder som jag inte skulle ha något emot att få inviter ifrån.. dock så är det inget som jag går omkring och fantiserar om/tror att det kommer att inträffa!
Sen så, varför ingen i din egen ålder, som du sen kan bilda eventuellt par med?
Tror du att vi 60-åringar inte är lika komplexa känslomässigt som yngre män?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#16 Det är sant. Sedan är min erfarenhet att Kvinnor som har lämnat de allra yngsta åren bakom sig är mer lättsamma att umgås med. Man träffas, har det trevligt med kravlöst sex. Allt är inte på blodigt allvar utan man tar tillvara på stundens njutning. Ja, så är åtminstone min upplevelse 🙂
Jag är 20 och mannen som jag träffar är i 50 års åldern. Det är inget jag någonsin skulle planera för mig själv utan det bara hände. Han har iallafall inga problem med sexlusten och det borde inte vara några problem i 60 års åldern. Dock kan ju andra saker uppstå som värk uppstå när man blir äldre.
#17 Jag har aldrig tänkt så mycket på åldern när det gäller män, även om jag mest har erfarenhet av de i min egen ålder. Han kanske känner att han inte har lust med en kk-relation utan vill ha ett förhållande. Då är vi fel för varandra. #18 För mig är det definitivt så. Jag ska inte ha fler barn och jag vill inte gifta om mig. Det är min tur att njuta livet.
Är en gift snart 59-årig kvinna som har förälskat mig i min granne. Han är 68 och särbo. Vi trivs jättebra ihop, skrattar mycket. Han verkar dela mina känslor men känner visst ansvar för sin särbo. Vet varken ut /in. Brukar hälsa på honom varje v då vi pratar om allt möjligt och bil fikar vi. Vi har sedan i somras börjat att kramas ( mera än kompisar ) och han sa att vi måste ta ett steg bakåt eftersom vi alla 4 känner varandra väl. Samtidigt säger han att jag ska gå genom skogen så att ingen ser när jag kommer till honom. Vad vill han egentligen?? Han lämnar dubbla budskap. Nån klok karl som kan ge mig ett råd?
#21 Om jag är en klok karl, det vet jag inte, men jag kan ge min syn på situationen.
Har jag förstått saken rätt, att ni båda redan är i förhållande? Dvs att såväl du som han redan har en partner?
Jag tror att han trivs med ditt sällskap och inte vill vara utan det, men samtidigt känner han en lojalitet till sin särbo. Vid 68 så inser man att vissa saker inte kommer tillbaka så det gäller att ta de chanser som dyker upp. Å andra sidan inser han att det ställer till det rejält om ni skulle ta steget fullt ut. Med andra ord, han väger det söta mot det sura och det är inte lätt att göra "rätt". Jag tror att han slits mellan det som hjärnan säger och det som hjärtat säger.
Vi träffades i förra veckan i en bar. Stämningen var laddad mellan oss. Vi kysstes och hånglade lite grann diskret. Dagen efter messade han och sa att han hade så mycket att göra att han inte visste om vi skulle kunna träffas framöver. Jag förstår ingenting! Ena dagen var han på och nästa dag ville han inte längre. Förstår någon av er?
#23 Vånda och samvete. Han börjar säkert fundera, typ: "Är det här verkligen en bra idé?".
#23 Han är uppenbarligen tänd på mig och vi är båda singlar. Varför inte ta vara på stundens njutning liksom?!?
#25 Bra fråga, men ibland kan heta känslor vara lite skrämmande. Jag har upplevt samma sak med Kvinnor - ena stunden som en vulkan, nästa som Polarcirkeln.
Men, jag håller med dig - varför inte bara ta tillfället i akt? Du får försöka prata med honom om det. Lägg alla kort på bordet.

#25 Fast det är ju inte alla som tänker så. Han kanske vill ha allt eller inget? Vet han vad du vill? Kanske är det helt enkelt så att han är inne på samma spår, men inte vill riskera att såra dig?
#27 Jag har sagt att jag inte vill ha något förhållande utan jag vill vara fri. Han har sagt att han inte är kär i mig. Så jag skulle säga att han vet vad jag vill. Jag känner mig osäker på om han egentligen vill ha en oseriös fling, men jag känner honom för dåligt för att veta om han hellre avstår om det inte handlar om kärlek utan bara om sex och vänskap. Min magkänsla säger mig att han vill ligga, jag ska försöka prata med honom.
Åldersskillnaden får mindre betydelse ju äldre man blir.
Jag skulle vara smickrad om jag var i samma position som honom, är ni singlar så kör,