När stökar ni bort julsaker mm?
Jag undrar när ni ställer bort ljusstakar tomtar och julgardiner mm? Är det idag? Flera av mina grannar har tagit bort ljusstakarna idag ser jag.
Nej, en vecka till, tjugondag Knut!
Jag kommer ta ner alla julsaker i helgen.
Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar 

Vi började i helgen men har elstakarna kvar. Granen åkte ut idag men den fick stå avklädd några dagar…
Vi har inte mycket att ta bort mer än stjärnan i fönstret som åker ner snarast.
/Maria
Julen får vara kvar här i några dagar till🙂Vi börjar väl plocka bort en del till helgen.
Julgranen åker alltid ut den 27 dec. Sen plockar jag bort tomtar mm lite då och då. Adventsstaken, den elektriska bruksr stå kvar långst och det är till 20 dag knut. Då ska det sista ut.

Det blir nog i helgen och lite i nästa vecka när det finns tid.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Vi har inget bestämt datum då vi tar bort (de få) julsakerna som vi har. Men som det känns nu så blir det nog att vi tar bort det i helgen!
/Christina
Jag vill få ut skiten fortast möjligt, jag gillar inte julen o all stress den innebär. Maken däremot älskar eländet o tycker allt ska va kvar till tjugondag jul iaf. Så det blir väl en kompromiss o det åter ut i helgen. Hade jag orkat stå o stryka gardiner hade det åkt ut idag, men jag har haft dånande skallebank…
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Jag brukar vilja ha kvar allt tills granen knappt har barr kvar men i år vill jag av okänd anledning bara få ut allt. Granen åkte igår, tillsammans med en hel del av tomtarna. Till helgen ryker nog resten, förutom stakarna i matsalen kanske. Har inga lampor att ersätta dem med och då blir det så mörkt där.
Jag mår inte bra just nu och sambon jobbar natt resten av veckan så vi tar det när vi orkar och har tid. Jag vill ha ner det nu nu nu!🤪
Jag tog ner allt idag :)
När det blir ljusare på kvällarna.

Tjugondag Knut dansas julen ut! D v s då tar jag ner stjärnan. Som är ett hjärta 😃.
Tjugondag Knut här med. :)
Nu är det jul igen och nu är det jul igen
och julen varar väl till påska?
Gärna för mig…jag älskar julen och alla julsaker. :)
Eller egentligen är det ljusen jag gillar, som julgranen och adventsstakarna.
Blir ett perfekt kvällsljus i hela lägenheten istället för bara punktbelysning. :)
Tjugondag knut kommer julen åka ut hos oss. (Om jag blivit såpass frisk då att jag orkar plocka ner allt) :P .
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Allt försvinner bara några dagar efter julafton. 😛
Vi tar inte fram något mer än ett träd med ljusdioder i, men det är mer vintrigt än juligt så det får stå framme tills jag fyller år ungefär (slutet på januari).
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se