Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 15390 ggr
TheViking
1

Han skriver med andra tjejer

Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta men jag känner att jag behöver skriva av mig. Jag och min kille har nu varit tillsammans i 1 år. Han är helt underbar på alla sätt. Vi bor under samma tak och vi har pratat en framtid tillsammans. han kan verkligen få mig känna mig som "the only girl in the world" så länge hans mobil inte är i närheten… 

Jag vet att han skriver med andra tjejer i perioder.  Men när jag försöker fråga han om det, så byter han ofta samtalsämne, börja kyssa mig eller det vanligaste förekommande är att han säger att han bara chattar med grabbarna. någon gång har det hänt att jag sagt att "inte visste jag att en av grabbarna hette "Linnea" eller vad hon nu har hetat. Då kommer han ofta med att ja men det är ju bara en gammal klass kompis som vill veta hur det är osv..

Det märks när han får ett meddelande från en tjej, han liksom vänder sig lite diskret så att jag inte ska kunna se eller så vänder han mobilen uppochner. för att sedan efter några fler meddelanden ta med sig mobilen in på toaletten. Vid ett tillfälle när vi satt och spela tv-spel så fick han ett meddelande, jag hade min mobil bredvid honoms så jag tittade dit för att se om det var jag som fick ett meddelande. såg då att det kom från hans mobil och det var ett meddelande från appen Tinder. Jag låtsades som att jag inte såg jag sa heller inget om det 

Jag kan erkänna att jag tjuvkollat meddelanden medan han skrivit, tex när jag lutar huvudet mot honom, låtsas sova. och jag har sätt han skriva saker jag inte velat se. som med en tjej, skrev han. " Jag tänker på dig"  "Jag önskar jag var med dig just nu" och "jag undrar hur det skulle vara att ha sex med dig" Det gjorde så fruktansvärt ont att läsa det. Jag har känt mig så billig och utnyttjad speciellt med tanke på att det varit gånger då vi ligger bredvid varandra i sängen, samt precis haft sex. 

Han kan även berätta om något han gjort som t.e.x varit på en stand up, en fest eller något liknande (där jag inte varit med) och det har varit andra tjejer inblandade. som: "det var super tråkigt men det fanns ju snygga tjejer att titta på" eller "jag känner igen henne. tror jag varit på en date med henne" osv. vet inte riktigt vad han vill få ut av att berätta det.

Jag förstår inte varför jag är så konflikt rädd. Jag för står inte varför jag inte kan stå upp för mig själv och tala om för honom hur jag känner, Hur ont det faktiskt gör när han skriver med andra.. Det beror väl på att jag är så osäker på mig själv. 

Oj detta blev lite längre än vad jag tänkt.

Gaara
16

Jag tycker ärligt talat inte att han låter så "underbar på alla sätt" När han känner ett behov av att skriva snusk till andra tjejer. Speciellt inte när du ligger bredvid honom. Men tycker inte att ens partner ska göra sånt oavsett. Ärligt talat, hade det varit min kille så hade jag varit rosenrasande och han hade fått bevisa för mig att jag är allt för honom för annars hade han åkt ut med huvudet före. 

Jag tycker du ska konfrontera honom angående detta. Fråga varför han gör som han gör och berätta hur mycket han sårar dig när han gör så. Känner han ett behov av att fortsätta efter det så skulle i alla fall jag råda dig att göra slut för ditt eget bästa.

Karmatarerskanise
30

Han beter sig som ett svin. En man som älskar och respekterar sin partner gör inte så .

[Ulvarsdotter]
7

Ta tjuren vid hornen - bättre att konfrontera än att leva med det och må dåligt.

Usch vad irriterad jag blev när jag läste hur han beter sig! Han har ett enormt bekräftelsebehov låter det som, och det kanske inte stannar vid att bara smsa till slut. Att han skriver att han vill vara med en annan när han är med dig, det måste vara bland det värsta som finns

Sarah
19

Konfrontera och/ eller gör slut. Vad är det för idiot till kille!?! Du ska inte behöva ta sådan skit.

[LadyK]
4

Håller med övriga konfrontera honom med det du sett och vet om. Jag för min del hade aldrig tålt det!

[kanskemenbarakanske]
1

Lider lite med människor som är konflikträdda eftersom jag var det förr. Har dock lärt mig att om jag får upp en tanke, men jag liksom "stoppar" mig själv att säga den, så ska jag säga den ändå! Det har hjälpt mig. 

Men iaf. Det din kille håller på med skulle vara oacceptabelt om han var tillsammans med mig! Att vrida bort telefonen är bara det otroligt fult gjort och skulle min kille göra så skulle jag reagera direkt. Är aldrig ens intresserad av vad som finns på min killes telefon och sitter han och smsar är jag inte den som hänger över axeln och tittar direkt. Eftersom jag litar på han . Är man tillsammans ska man ha en öppen relation vilket ni inte verkar ha. Han verkar vara en oärlig person som jag skulle backat ifrån.. Iaf från att ha ett förhållande med

[Devya]
2

Tråkigt att du är konflikträdd för det lär bara göra allt värre för dig själv. Du måste ta itu med det här om du faktiskt vill må bra.

Milkshake
5

Det här är verkligen inte ett okej beteende. Hur han beter sig när han får meddelande av tjejer visar ju rätt tydligt vad för typ av konversation det handlar om.  Hade det varit vanligt snack med en "gammal klasskompis" så hade han inte haft något att dölja. Sen så är ju tinder en dating app, och där har han inget att göra om han är i ett förhållande.

Jag hade dumpat ett sånt as direkt.