Annons:
Etikettdejting
Läst 2754 ggr
introvertsnigel
1/30/16, 5:54 PM

Att träffa introverta människor

Hej.

Jag är en tjej på nu 26 år. När jag gick skola så var det klart för mig att jag var en mer tillbakadragen person är resten av de som jag gick skola med. Jag hade svårt för högljudda miljöer och många lunchraster spenderade jag med att lyssna på musik och läsa böcker på skolans bibliotek därför att jag inte tålde att sitta och äta i matsalen på grund av att det var så stökigt och stressigt där. 

Detta resulterade i att jag blev socialt utelämnad, inte utfryst, men på grund av att jag drog mig tillbaka så mycket så lärde jag mig inte det sociala spelreglerna särskilt bra och hade svårt för att nå ut till människor. Även fast jag trivs väldigt bra ensam många stunder så saknar jag ändå att umgås med någon ibland. Men jag vill träffa någon som mig, som inte blir obekväm bara för att det blir en tyst stund. Jag tycker om att prata när jag har någonting som jag tror båda tycker är intressant, annars så hamnar jag lätt i mina egna tankar.

Det jag söker efter är vänner eller kanske en kille som är som jag. På den mer "extrema" sidan av introvert-spektrumet. Jag vill ha tips på ställen man kan träffa sådana, eller platser. Jag träffade en kille på en datingsida som var tillägnad för introverta på idejt.se, men det rann tyvärr ut i sanden därför att vi båda bodde långt ifrån varandra och ingen ville flytta. Finns det mer hemsidor som är tillägnade oss med introverta drag? Jag har funderat på att gå med i en bokcirkel eller liknande, har någon erfarenhet från det?

Annons:
trollslända
1/31/16, 10:23 AM
#1

Den sidan du länkar till verkar ju perfekt då den är bara för introverta. Nätet är nog bästa sättet att träffa introverta skulle jag gissa. Jag har ingen aning om det finns fler sidor. Är det väldigt låg aktivitet på den sidan då eller räcker det inte att söka där?

Riesen
1/31/16, 4:00 PM
#2

Skulle nog rekomendera dig att prova sidor som:

Bunko.se
Blygmodig.se

Upp till toppen
Annons: