Relationer iFokus

Relationer

Etikett: allmänt
Läst 1488 ggr
Wiwiwi
0

Vuxen med krävande föräldrar

Hej!

Jag har en fundering om mina föräldrar. Själv är jag över 30 år och de är 60 år.

Mina föräldrar bor utomlands och vi har haft en turbulent relation som barn.

Jag är en ganska upptagen person och eftersom mycket av meddelanden de skriver handlar om vad de gör som pensiönarer etc,  Kommunikation sker genom Skype meddelande. Ibland när jag vaknat har jag 40 nya meddelande. Inget allvarligt som har hänt.

Andra meddelande handlar om pengar, att det är lite tufft och utgifter de har.

Slutsats, jag tröttnade på ha 30 , 40 meddelande varje vecka så jag sa att jag har problem med inloggning av appen.

Nu får jag sms istället om jag fixat det ( Har mejl den har de) och idag att " hoppas det är bra, här är allt bra. hoppas du fixar skype till julafton"

Någon som känner igen sig?

Tjeja
0

Mina föräldrar bor inte utomlands o de är nog inte hälften så krävande på kommunikation som dina. Det låter jobbigt. Samtidigt ger det mig intrycket av att de känner sig ensamma och isolerade där dem är på något vis. Har de för tråkigt med för lite att göra så de måste berätta om allt (påhitt eller) för att få social kontakt med dig? Alla föräldrar är nog krävande på sitt sätt emellanåt. Definitivt mina föräldrar med. Men det du berättar låter sorgligt i mina öron om de har så stort behov av att 'prata' med dig hela tiden?

Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Wiwiwi
0

Jag håller med dig, det är nog ensamhet och tristess som ligger bakom. Dock känner jag att det är så svårt att tackla detta. Jag får liksom dåligt samvete, samtidigt så jag inte orkar höra de ekonomiska problemen som de har med tanke på de har försatt sig själva i den situationen.

😢

[Silverräv69]
3

Mina svärföräldrar är sådana efter att de gick i pension relativt samtidigt..de ska berätta om allt och de har börjat förnstertitta och "stalka" grannarna som är otroligt pinsamt tycker jag!

Jag satt upp regler för kommunikationen, som de följer med mig när vi inte är fysiskt hemma hos dem, men maken lyssnar de inte riktigt på och kan ringa flera ggr/dag ibland, de går på som vanligt om allt mellan himmel och jord. Tur är berättar de inte vilken form på bajskorvarna de har..men ni fattar..det är otroligt tröttsamt. Jag uppskattar inte irrelevant fakta som inte berör eller intresserar mig.

Men jag är artig och väluppfostrad, å mina ord väljs alltid varsamt..även om jag irriteras på insidan.

Med min egen mor är det likadant, hon kan vara mycket klängig, lida av akut saknad och vara kärlekskrank..men jag vill ha avstånd, även om jag älskar henne över allt annat. Den relationen tog år att bygga upp och nu är den stabil och hälsosam..där vill jag vara kvar.

Hoppas du kan säga ifrån utan att såra dem, det är inte ditt ansvar att roa pensionärerna, de har jobbat hela sina liv för friheten och för tillvaron utomlands, låt de själva upptecka den livsstilen. =)