Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3677 ggr
lisa98
3

Vill bara ha sex

Ska försöka göra detta kortfattat.

Jag är 17 år och har aldrig varit kär. Jag vill ju självklart bli det någon gång men orkar inte leta eller vänta på att ha sex med den jag har ett förhållande med. Det kanske kommer om 10 år och det är okej, jag är ung och har ingen stress. Jag har haft sex förut och jag har ju så länge jag kan minnas varit väldigt kåt av mig. Jag älskar sex och tycker det är galet skönt. Men sen är man ju tjej så det är ju självklart inte okej. Man ska ligga med nån speciell och som skulle dö för en typ. Fattar inte varför? Vi är inte mer än människor eller? Jag tycker sex är så överdramatiserat. Är så trött på att bli kallad för orre osv för att jag har sex. Jag ligger inte runt, jag har haft sex med väldigt få personer och har hållit på med dem, alltså träffat dem flera gånger. Jag är mycket öppen om sex och om mitt eget sexliv och det får folk att tro att jag ligger runt vilket jag verkligen inte gör vilket mina nära vet.  Är sån eftersom alla i min släkt på mammas sida är så, vi berättar allt för varandra och jag är den som egentligen är tyst om man jämför med dem. Jag skäms inte lätt över sånt utan tycker man ska snacka om sånt för det är kul och för mig är det givande. Jag bröt kontakten med den senaste killen för någon vecka sedan för att han inte kunde ses så ofta. Det slutade väl lite sisådär. Sen fick vi lite kontakt för nån dag sedan och hade väl bara en vanlig konversation som slutade bra. Saknar inte honom egentligen för brydde mig inte om honom. Men vi hade najs sex och jag saknar det. Jag vill skriva till honom och bara fråga om han vill fortsätta ses för att ha sex. Då har vi inga krav på varandra som vi hade innan att man ska ses osv för att se om det leder till något.Det var ju de som ledde till tjafs att man hade ett krav att man skulle ses typ. Då vet man att det bara är sex och det kan jag ta för vill ligga för att det är skönt men vill inte ligga runt för jag gillar inte det. Vill ju ha en kk i stort sett.  Men är det fel av mig att fråga honom detta? Är det pinsamt för mig om han skulle säga nej? Jag skäms inte så lätt och vi bor inte nära varandra så jag bryr mig väl inte så mycket men vet att jag är sån som person också eftersom jag tycker allt i livet är ganska meningslöst och litet.  Ni som tycker att det är okej för tjejer att bara ha sex och få leva sitt liv hur man vill och kanske tycker det är okej att fråga denna kille detta, hur ska fråga? Ska jag göra det kort eller ska jag dra en lång text om varför osv. 

Tack i förhand:)

Zadeira
7

Självklart kan du fråga killen om ni ska ha sex och bli kk utan något mer. Gör det inte till något stort med en lång utläggning utan säg bara rakt och kort att du känner som du gör och vill veta om det är något han är intresserad av.

lisa98
2

Tack, för svaret är väl mest bara rädd för att han ska kapa det på ett väldigt elakt sätt och att jag ska behöva känna mig dum eller är det bara så att det är skitsamma. Vi ska ju ändå alla dö så känner väl att det inte borde spela så stor roll

[Tisstassen]
2

Men usch, låt inte könsroller eller andra dumma tankar stoppa dig! Du gör va du vill och har lust med :) Sen ska du så klart ta hänsyn till att den där killen kanske vill ha mer med dig och då blir det svårt att ha en kk relation… Kommer förmodligen bara sluta med att han blir sårad då. Dock tycker jag absolut du kan fråga, säg att du verkligen bara är ute efter kk och inget annat och sen får han avgöra själv om det är något han vill ha :) Strunta i va de andra säger, ha kul!

[Devya]
1

Jag ser inte riktigt problemet. Antingen så frågar du honom eller så låter du bli. :) Det är väl inte mycket som du har att förlora på att fråga honom rakt ut?

lisa98
0

Tack för svaren! Jag struntar verkligen i könsroller och normer när det kommer till detta för det är så fel, vill en tjej ligga får hon göra de lika mycket som en kille. Jag frågade och först blev han väl lite förvirrad för det kommer lite ifrån ingenstans men sen sa han bara " ja men vi tar det lite lugnt" jag frågade vad han menade men han svara inte vilket inte är konstigt för han är sån om han gör nåt elr är på dåligt humör så ja orkar ej bry mig. Vad mena han med att vi ska ta det lite lugnt? De är väl bara att höra av sig o ligga när man känner för det?

Zadeira
3

Vad han menade med att ta det lite lugnt är det bara han som kan svara på. Antingen väntar du på att han svarar, eller så frågar du igen vad han menade.