Hur får jag bort min svartsjuka!
Jag är så dödlig svartsjuk för min partner. Jag är skadad sedan tidigare relationer blivit misshandlad otrohet i alla mina relationer. Inte denna relationen. Tyvärr får min fina kille som försöker göra allt för bevisa han är trogen ta smällar av mina elaka ord och utbrott. Speciellt hans ex för han var med henne åtta år. Är rädd för att han ska sakna eller vilja ha tillbaka henne igen sen? Fast ingen tendens ens tydde på det så inbillar jag mig sjuka saker. Vad fan ska jag göra min hjärna krigar med sig själv.
- En unik anonym tjej.
Kanske kändis? Who knows.
Ta kontakt med en psykolog. Ett förhållande med en svartsjuk part håller ALDRIG i längden. Du måste lära dig att hantera din svartsjuka om du vill ha honom kvar.
Tack. Klart jag vill. Har kontaktat men går seeegt
- En unik anonym tjej.
Kanske kändis? Who knows.
Tyvärr ligger det ju helt på dig att komma till rätta med problemet. Hoppas du hittar en lösning.
TS, jag tror att det gäller att komma tillrätta med sin otrygghet. Det är den svartsjuka som äger problemet. Tidigare erfarenheter bidrar förstås, men det finns inget sätt att komma förbi problemet.
Min systers granne sa till sin dotter (som var förtvivlad över att hennes kille gjorde slut): "killar är som spårvagnar, när den ena går kommer nästa". Nu har flickan en ny kille som hon trivs med.
Ingen är oersättlig. Om killen Du är tillsammans med är bra för dig kommer det att ordna sig. Slappna av bara, tagga ner. Är han inte bra så är det bättre att det tar slut snarast. Men svartsjuka kan förstöra den bästa relationen.
Lycka till!
Jag hade samma problem med mitt ex. Just för man tidigare mått dåligt i relationer så sitter det kvar, det grundar sig ju i en osäkerhet, en rädsla att det ska hända igen och då har man sina sätt att försöka förhindra det, genom att vara misstänksam, oroa sig och ständigt försäkra sig om att det inte ska ske, det är ju inte så konstigt att man byggt upp detta men gud sån energi det tar! Jag tycker du ska försöka prata med nån om detta om du inte själv kan bli av med din svartsjuka. Du verkar ha en förstående kille men såklart kommer det tära på er relation.
||My Love For Animals Is Immortal||
Tror det har mycket stor risk att bli sjålvuppfyllande. Alltså om du är jättesvartsjuk och din svartsjuka ges plats att vara med att forma vad "han fpr och inte får" i eran relation och hur du är mit honom, då kommer han förr eller senare faktiskt just vara otrogen eller vilja ha sitt ex. Det är sjålva mönstret som är boven och därför ör det superbra att du vill jobba med att bli av med ditt problem!
Det är ju hemskt att han får lida bara för att du är osäker. Försök sluta genast med dina utbrott och se till att skaffa lite självkontroll. Jag tycker så otroligt synd om din kille som måste stå ut med ett dylikt beteende och jag är väldigt säker på att det kommer att snabbt gå illa för er om du inte skärper dig. Är du villig att förstöra ett förhållande bara för att du är osäker och kan inte kontrollera dina utbrott? =/
Ursäkta om jag låter hård, men jag tycker det är helt oursäktligt att du låter din osäkerhet gå ut över honom på det där viset. Jag vet att det kan vara svårt att behärska sig men det är absolut inte omöjligt. Det går att uppföra sig mer eller mindre vuxet och inse att då man börjar må dåligt så tar man ett steg åt sidan och låter det inte gå ut över sin partner. Du måste få det in i ditt huvud att du har ingen rätt att behandla din partner så som du gör. Han är inte din slagpåse som du får slå på hur du än vill med dina ord. Du är inte den enda som håller på så här och lär knappast vara den sista, tyvärr. Många människor tror sig få behandla sin partner precis som de vill bara för att de är ihop. Bara för att de är ihop så tror de att man ska kunna bete sig hur dåligt som helst (for better and for worse) och att de kommer att stanna kvar oberoende, för kärleken är starkare än något annat men så är det nog inte i verkligheten.
Min partner har varit otrogen mot mig otroligt många gånger att jag vågar inte ens räkna. Jag är väldigt osäker och otroligt sårad, men jag har dock valt att försöka fortsätta med honom. Jag ser till att då jag blir arg på honom att jag inte låter det gå ut över honom, för det var ändå mitt val att fortsätta vara tillsammans med någon som har varit otrogen mot mig tidigare. Jag har ingen rätt att försöka få honom att må dåligt för det som vi har valt att lägga bakom oss.
Du är i en annan situation, du har en partner som inte har gjort dig illa. Så varför vill du göra illa honom?
Jag hoppas verkligen att du får hjälp snart för det där mår ingen bra av.