Vill han inte ses?
Nu är det såhär att jag har haft kontakt med en kille via snapchat/sms i över en månad nu. Vi har gång på gång pratat om att ses men det har aldrig blivit något. Men i veckan så kom vi överrens om att ses idag (fredag), men grejen är den att han har inte svarat på det jag skickad i morse än. Jag vet att han brukar sova länge men inte såhär länge, och jag ska bort ikväll och kan då bara nu på eftermiddagen. Betyder detta att han inte vill träffas?
Det finns väl knappast någon som kan svara på det.
/Maria
Haha håller med #1 om att det är svårt att svara på Men hur gick det? Har du fått något svar än?
Update: Har fått en snapchats skickade, dock ingen text + han svarar efter lång tid. Han brukar inte vara jättesnabb på att svara, men ändå känns lite oklart alltihop Förstår att det är svårt att svara på haha:)
Update: Har fått en snapchats skickade, dock ingen text + han svarar efter lång tid. Han brukar inte vara jättesnabb på att svara, men ändå känns lite oklart alltihop Förstår att det är svårt att svara på haha:)
Jaha?
Och hur gick det?
Hörde han av sig i fredags?
Men rent generellt. har han svårt att hitta tiden till en träff så måste du nog allvarligt överväga hur seriös han är. För Vill man verkligen träffa någon, ja, då stuvar man om i sitt schema för att det också skall bli så.
Alltså blir frågan, har han dig som någon form av reserv?
Att ta till när han inte har bättre saker för sig.
Eller spelar han det här förbaskade spelet som pågår mellan killar och tjejer?
Oavsett vilket, lyckas du inte få till en träff i dagarna så dumpa honom.
För att förbättra dig, våga verka fördummad.
Vill han ses så skulle han göra det, inte bara försvinna så fort ni bestämmer något.
#5 Håller helt med dig på alla punkter och frågor… Vill man ses då tar man sig tid oavsett om man egentligen inte har tid.
Så frågan är om han har dig som en just in case?
Hoppas såklart inte på det men hade inte ödslat tid på en sån person som håller på sådär och det känns ju konstigt om ni bestämt att ni ska ses och sen bara slutar han svara. Hur seriös är killen då? Gå vidare till någon som är värd din tid istället 🌺
samt håller med #1
En helt omöjlig fråga, vi kan bara spekulera ungefär lika mycket som du kring något som är helt omöjligt att veta.
???
Nu blev jag lite förvirrad av din kommentar.
För det var inte mig själv jag pratade om i #5 :-)
Kan ju även vara så att han visst vill ses men inte vågar och därför fegar ur…
Var dig själv, det finns redan så många andra.
haha nä asså jag menar att jag håller med om det du sa och jag tänkte fråga exakt samma frågor som du frågade.
Så jag tänkte i princip skriva exakt samma sak som du skrev som svar till henne #9
Förstår du? 🙂
Då hänger jag med :-)
Blev lite förvirrad av din formulering bara ;-)
Sen igen, har man mycket att göra så har man.
Min vän är en sådan som har fullt upp hela tiden. Om hon inte har svarat på ett meddelande på hela dagen så brukar de killar hon har talat med "freak out" och komma med stora utläggningar om att är hon inte intresserad så kan hon lika bra säga det osv. Hon brukar oftast bli arg och irriterad i sådana fall eftersom hon oftast brukar förvarna dem om att hon har ett fullspäckat schema. Det slutar jämt med att hon blocker dessa killar som inte kan förstå att hon har mycket annat att göra (tre jobb och studier). Hon avskyr allt drama och om killarna börjar på med sådant så drar hon sin väg illa kvickt fast hon i början faktiskt har varit intresserad.
Så det där om att en kille inte tar sig tid för att träffas så måste tjejen vara en reserve, det tror jag inte riktigt på. Visst kan det vara så men det kan även finnas andra orsaker så det lönar sig inte att spekulera och det lönar sig inte att dra igång något drama. :)
Heej! tack för alla svar!
update: Vi har fortfarande kontakt och allt känns som vanligt (så som det var innan i fredags). Just nu känner jag inte för att vara den som frågar om han vill ses osv, utan känner mer att det får komma som det kommer, mer spontant. Anledningen till att han var jätteseg på att svara osv (vilket han var i typ 2 dagar) var för att hans mobil laggade. Vet inte huruvida jag ska tro på detta, men vet ju själv hur min mobil laggat så jag inte kunnat svara folk. Känner att jag inte orkar bry mig utan det får bara rulla på typ, och vill han ses och jag med så ses vi nog, men just nu får det vara som det är :))
Han skickar dock alltid hjärtan när vi skriver något, vet inte varför…
Visst kan det vara dåligt med tid i bland, absolut. Och jag tycker din kompis gör helt rätt som förvarnar killarna om att hon den, eller den, dagen kanske inte hinner svara på sms innan kvällen.
Men TS är i en annan situation. Killen hon pratar om kommer gång på gång med olika ursäkter till varför han inte hinner. Och han gör det, efter vad jag förstår, utan att själv komma med konkreta förslag på när de kan träffas i stället.
Och då tror jag allvarligt att TS måste fundera på om killen egentligen är intresserad av att träffa henne?
För min erfarenhet är att finns det ett gediget, allvarligt, intresse av att träffas, ja, då ser man till att göra det också. Även om det innebär att man får stuva om lite i sitt schema.
haha ja förstår det, sorry :) #12
#15 Min vän har nog fått ställa in flera gånger på grund av att hon har märkt att hennes ork inte har räckt till (inte så konstigt med tanke på hennes schema). Hon kan inte heller ändra på sitt schema. Lite svårt att göra sådant om man har tre jobb och studier vid sidan om.
Nä, jag fasthåller vid att vissa personer har väldigt svårt för att sätta in en träff pga sitt fullspäckade schema.
Oberoende så tycker jag att man inte ska börja spekulera alltför mycket för det kan bli så himla fel då. Om han inte uttryckligen säger att han inte vill ses så tycker jag att man kan avvakta. Jag skulle dock i ts situation dejta andra och inte vänta på en person som inte ens tycks ha tid för ett förhållande. :)
Men då måste jag fråga angående din kompis, har hon egentligen någonting i dejtingvärlden att göra just nu? Om hon är så upptagen att hon inte hinner träffa killarna hon "dejtar."
För enligt mig låter det som att hon håller killarna i reserv. Visst, de får dejta henne. Men Bara på hennes villkor. När hon orkar och hinner. Och orkar hon inte, så skall de killarna bara acceptera att din kompis dissar dem, gång på gång.
Vilket inte låter speciellt rättvist enligt mig.