Relationer iFokus

Relationer

Etikettdejting
Läst 2005 ggr
lisa98
1

Ligga första kvällen?

Hade länge en skum relation till en kille men sa tillslut efter en lång tid av att må skit upp den för min egen skull då jag har många andra privata problem kopplade till mitt förflutna vilket jag får hjälp för efter många år. 

Jag tänker otroligt mycket, för mycket egentligen. Tänker på hur jag vill leva, vara, vem jag är. Får aldrig något svar då mitt huvud är helt kaos. Jag har som de flesta ungdomar appen tinder. Jag har aldrig riktigt haft för avsikt att träffa nån därifrån. Har heller aldrig gjort det. Den enda jag träffat från nätet var en kille som jag fick en vänskapsrelation med. Det fanns alltså inga förväntningar. Resten har jag alltid fegat ur med och har inte klarat pressen. Men för en vecka sedan började jag skriva med en kille ifrån tinder. Jag ville bara ligga just då. Hitta en kk typ och ville inte hitta nån genom vänner då det blir skit efteråt. Så vi ska ses i veckan. Vi ska ses hos mig och han kommer sova här. Kanske dumt att ses så första gången men det är något som jag inte lägger så mycket tanke på. Nu är jag dock inte lika säker på vad jag vill. Jag vill träffa honom snabbt då jag annars kommer fega ur för jag får press från mig själv. Jag har aldrig träffat någon från nätet och vet inte hur jag ska bete mig. Att ha sex är enkelt. Jag känner noll press när jag har sex, eller inför det då jag är säker i mig själv när det kommer till det. Men det är så jag alltid gjort. Inte med första men med resten så har det varit första gången man ses och har man sex första gången då blir det en självklarhet även andra gången. Jag vill ha nåt mer nu. Om det är med denna kille vet jag inte men känns som att bränner dem chanserna om jag ligger med honom. Jag vet att man ska ta det som det kommer men jag är ej så bra på det. Jag har gjort det tidigare och jag blir bara förvirrad. Nu har vi ju inte sagt att vi ska ha sex men förväntningarna finns ju där.  Jag får ju känna själv när vi ses vad jag vill då men om jag inte vill hur gör jag? Ska jag bara visa det då eller ska jag säga redan nu att jag inte är ute efter något ONS? Känns som att det är roligare att vänta med det och har ju egentligen aldrig gjort det. Hur hade ni gjort? Hade ni sagt redan nu att ni vill vänta eller hade ni tagit det då?

Aleya
3

Jag blev lite förvirrad av ditt inlägg om jag ska ärlig. Vad vill du med denna killen? Och är det verkligen ett måste att man ska ha sex första eller andra gången ni ses? Har aldrig gjort så själv, och aldrig känt att det är ett måste eller borde. Sen undrar jag hur du vågar han låta sova över när du aldrig sett han. Kan du inte börja med att träffa han på stan? Och fegar du ur så gör du det, inget att slå sig gul och blå över.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

lisa98
0

#1 Vet inte vad jag vill och förstår att du blir förvirrad eftersom jag är det själv. Det är inte viktigt för mig vilket jag försöker få fram i texten. Jag menar att jag gjort så innan och inte vill göra det denna gång. Att vi träffas som vi gör första gången kanske anses konstigt men orkar inte förklara det för det handlar om olika saker. För mig är de jobbigare att ses på stan än hemma för jag vet inte hur man beter sig då. Jag har ett visst tankesätt som jag vet är konstigt

fruktgumman
0

Jag hade ju för det första aldrig träffat någon första gången hemma hos någon av oss. Det hade känts för riskabelt. En fika på ett cafe eller liknande för att se vad för typ av person det är.

Sen är det ju alltid bra att säga innan vad för slags av kontakt man söker. Jag hade gjort det iallafall.

Aleya
2

#2 nu vet inte jag hur gammal du är. Men mitt råd är dra inte hem en okänd människa. Du vet aldrig vad det är för psyko(ja rent krasst sagt) så ses på stan eller ses inte alls. Tycker det låter mer som att du försöker dämpa något med sex och detta. Så det kanske är bättre att lösa saker innan du kastar dig in i denna förvirrade värld.

Medarbetare för Julen

lisa98
0

Okej, får se hur jag gör, tack för svar. Att jag försöker dämpa jobbiga känslor med sex vet jag redan. Jag försöker lösa detta men det tar tid och är jobbigt och är inte så lätt att bara lösa dem tyvärr.

oh-la
4

Alltså,det där med att bränna chanser för att man drar hem någon och ligger med personen tror jag fullkomligt beror på. Mitt senaste kk hade jag för 10 år sedan. Vi ville båda ha någon precis innan gymnasiet slutade eftersom vi skulle åt olika håll i landet efteråt och inte hade tid eller lust att satsa på en relation. Ren sex helt enkelt, utan några vidare förbindelser. Jag hämtade honom en em på gymmet, åkte hem till honom direkt, hade sex, åkte hem. Kan säga att det blev en efterhängsen kk… Vi är gifta och väntar barn tillsammans idag :P bara för att man börjar som kk innebär inte det att det tar slut där. Det är ett sätt att träffa en ny människa och sedan tar man det som det kommer… Det enda jag funderar på i ditt fall är att det är en främmande person. Även om jag och min man stämde träff med min man på nätet så visste vi lite om varandra. Vi gick i parallellklass och hade väl droppat nått ord till varandra på nån gemensam spanskalektion. Han var ingen vilt främmande människa, jag visste att han var han så att säga. Att träffas hemma hos dig när ni aldrig tidigare har sett varandra kan bli helfel. Du vet inte vem han är, ett riktigt sånt där nono som jag tror du hade haft åsikter om ifall det va din kompis som planerade att göra istället för du. Träffas i alla fall på vägen innan så ni kan gå hem tillsammans. Träffas helst innan så du får chansen att se att personen faktiskt är den han utger sig för att vara. Var rädd om dig!!!

Aleya
3

#6 det var ju en jäkla kk. 😂 Hålla sig kvar. 😉

Medarbetare för Julen

oh-la
1

#7, jag vet! Blir inte av med karln ;)

Aleya
1

#8 hade ett liknande ex. Först så blev vi tillsammans. Sen låg på några fester under ca 10 år. Sen har han mage att bjuda ut mig på sushi och sen gick vi på bio och så bara blev det vi igen. Jag trodde ex skulle hålla sig borta. Särskilt då första svängen var kort. 😂 (en vecka typ) Nu får man bara en massa samtal och en sambo på det inom en snar framtid. Ex ska inte göra så. 😂

Medarbetare för Julen