Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 1362 ggr
Mojma
0

Pga ekonomi fast destruktivt förhållande

Har ej fast inkomst & är ju som bekant inte helt enkelt att få det i dagens läge. Det är största anledningen att jag inte kunnat ta mot ur min destruktiva relation. Visst älskar jag min sambo men det är extremt ohälsosamt. Dock är det väldigt bra & vi har kul när det är bra. Men hans föräldrar är 2 extrem-egoister sätter stora käppar & bråk i vår relation. Även håller vi på med hästar & alla är rena rama djurplågarna utan överdrift nu alltså, inte bara min åsikt. Självklart skapar detta ENORMA slitningar. Är dock från en otrygg uppväxt osv så är inte så stark i mig själv när det gäller att bli "ensam". Har inga vänner i staden där jag bor då hade det varit lättare. Ingen familj jag kan flytta hem till. Min sambo har agressions problem & pappan likaså. De slår hästar & har ett djävulskt humör. Dock är sambon väldigt snäll & mjuk mot andra djur av ngn anledning. Men de har hemsk egoism i ådrorna & brukar inte sällan "hoppa på" mig heller för att få bråk. Det har bara varit kaos i 2,5 års tid. Inte bara jag som vet hur dessa människor är, så jag inbillar mig inte. Ska man inse att han är uppvuxen såhär och har gener för att vara sån, & inte kommer ändra sig? Han har dessutom ett lätt handikapp av hjärnskada vid födseln så han har svårt att utryckning sig korrekt & vågar därför ej heller säga emot sina föräldrar som skulle behövas. Älskar deras häst gård så jah har svårt att tänka bort det livet också då det är mitt ALLT med ridsport & att ha "eget". Vad skulle ni gjort? Eller ja det kan man väl aldrig svara på men som många andra skrivet så behövde man skriva av sig.

Åsa S
7

Hade inte stannat. Man ska stanna i ett förhållande när man älskar en person och den personen älskar en tillbaka och behandlar en bra och vill att man ska må bra och pushar en för att man ska lyckas bra här i livet, inte för att de har en trevlig gård med djur.

Aleya
5

Inte stannat. Finns inga ursäkter för detta beteende. Och att sen du skyller att du inte klarar att vara ensam fast du mår skit är ingen ursäkt. Du måste välja om du vill må bra eller om du vill fortsätta må på detta viset. Du kan inte ändra en människa.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

pyromanen
2

Ta dig därifrån! Om du behöver ha en ny vardag med annat folk omkring för att klara av brottet så sök in på nån folkhögskola med internat med nån inriktning som du tycker är intressant/kul och gärna mycket långt ifrån där du bor nu.

cissi_1993
2

du kan inte vara kvar i denhär relationen men förstår att det är svårt. det är svårt nog om man har ekonomin för att klara sig själv. att dom har hästar och gård är ingen anledning att stanna och inte heller ekonomin men han kommer aldrig bli någon annan han kommer vara såhär hela livet.

folkhögskola tycker jag lät som en jättebra ide. pröva de eller universitet i en annan stad vad som bara du kommer bort.

du har ingen vän någon annan stan du kan åka till?

Zadeira
4

Jag tycker inte att du ska stanna kvar på grund av en hästgård och att det är livet du tänkt dig. Det är ett destruktivt förhållande som uppenbarligen inte fungerar och du kommer aldrig kunna uppskatta hästarna, gården osv om du mår dåligt i ert förhållande.

Dessutom hoppas jag att du har anmält dem om de nu verkligen sysslar med djurplågeri! Jag som häst/hund-människa hade gått i taket om djuren for illa oavsett vad jag kände för killen. Det är ALDRIG ok.

Det är fruktansvärt svårt att slita sig loss eftersom att man vet vad man har men aldrig vad man får. Men du måste tänka på dig själv och på lång sikt. Det går alltid att lösa ekonomiskt och med boende osv. Extra viktigt är det när det handlar om att ditt mående måste gå först, inte ett förhållande som inte känns helt okej.

Karmatarerskanise
5

Det första du måste göra är att anmäla dom. De misshandlar ju djur!

jessR
2

Håller med ovanstående. Det första du måste göra är en anmäla!!!. Sen är det tyvärr "bara" att lämna honom. Kommer inte komma något positivt ur detta tyvärr.

”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -