Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 956 ggr
Turast
0

Present till en man aldrig träffat?

Hej!

Det är så att här i veckan kommer en kille hem till mig, vi har känt varann i över 3 år men aldrig träffats. Grejen är den att han fyller år dagen som han kommer hit och jag vet inte om jag ska ge honom något? :S Vad kan man ge någon sådär första gången man ses? 

Jag tycker verkligen om honom och skulle ju vilja ge något men kan inte komma på en enda sak..!

Tips ?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

[Devya]
0

Det är ju du som har pratat med honom och lärt känna honom litegrann via nätet. Vi vet nog ingenting för att kunna ge dig tips bara sådär huxflux. Du får nog ta och berätta lite om hans intressen och dylikt isåfall. :)

En liten present, inte särskilt dyr, skulle säkert vara i sin ordning.

Turast
0

#1 det är ju just det.. Jag kan inte komma på något alls! Han spelar gitarr typ, sen är det väl mest att hänga med folk, inga riktiga "hobbies".. hmm :/

IdaT
1

Ett plektrum med någon kul gravering som du gör ett halsband av?

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

Turast
0

#3 smart!! Jättebra idé! Frågan är om jag hinner det till torsdag… hmm..

[Outlawly]
1

Du skulle kunna fixa typ snacks han gillar eller fixa hans favvomat om du vet vad det är 🙂 typ en giftbox med goda grejer😃

Pytteliten
1

När jag var hemma hos pojkvännen (som inte var pojkvän ännu då!) första gången hade jag med mig trisslotter. Nu var ju inte det någon födelsedag och inte heller hade vi "känt" varandra så länge som ni. Men det är en klassisk lättfixad present när man har dålig fantasi 😃. Då fanns det parlotter, vet inte om de fortfarande finns?

Vi vann en eller ett par nya lotter en hela radda med gånger, så de där två första lotterna räckte länge dessutom!!!

Karmatarerskanise
0

Ett plektrum tror jag också på :)

Behöver inte vara avancerat.

Maria
0

Plektrum var en kul idé.

Annars kanske någon bok. Du vet väl vad han gillar?

/Maria

JazzBass
4

Själv är jag också kille och gitarrmänniska men inte alls halsbandstypen, inte det minsta heller. Annars gillar jag idén i #3. Hemmagjorda saker som nån verkligen satt lite tid på att göra slår det mesta man kan köpa, men det är synd om man gör nånting som sen inte alls används. Nånting tycker jag absolut är på plats att man ger, men det behöver inte alls vara nånting dyrt för att uppskattas. En chokladask av nån finare sort är ett ganska säkert kort tror jag.

Det finns en hel del ganska förmånliga gitarrprylar man kan skaffa, som axelrem, capo, sliderör av glas eller stål, och som nämnts, plektrum. Nåt specialplektrum av ben, sten eller glas kunde vara nåt, om man inte vet vilken typ av standardplektrum personen i övrigt använder. Jag har haft ett i ben som jag tappat bort, och har ett i sten. Båda har varit svindyra i jämförelse med vanliga billiga plektrum (ca 10-20 euro mot 50 cent styck), men jag har verkligen gillat båda två då de gett ett unikt, snyggt sound som är omöjligt att få fram med ett vanligt plektrum och slits inte alls som vanliga plektrum gör. Dessa passar absolut inte till allt, men är onekligen trevliga att spela med ändå.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

frejaspluto
0

Plektrum tror jag på mest på 🌸

✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜