Hjälp min man är orolig igen
hej
min man har varit Deprimerad i vinter men har nu med hjälp av medicin och kurator tagit sig ur det sedan några månader tillbaka. Nu den senaste tiden har han dock varit orolig igen ställt samma fråga flera gånger och stält frågor om min ex (det var 8 år sedan vi gjorde slut) jag vet inte vad jag ska gör och när jag inte kommer ihåg saker för det var 8år sen blir han arg.
jag är jätte rädd att allt bara ska börja om och hur jag ska klara av det förra gången tog jätte hårt på mitt psyke och jag vet inte om jag orkar en omgång till ;( det är även så att hans farfar har blivit dement och arg vilket gör honom nedstämd så jag vet inte vad som är vad är han bara ledsen över att hans farfar är påväg bort eller håller han på att gå ner sig igen??
Pratar han med kuratorn fortfarande? Annars kanske han borde uppta den kontakten igen. Eller nån annan inom psykiatrin?
han har inte den kontakten nu och jag har tagit upp det med honom att han kanske borde gå tillbaka men han vill inte göra de och det gör mej rädd