Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1073 ggr
[Vårnatt]
0

Vara med någon annan

Hej! 
Jag har fått lite tankar, funderingar som jag gärna skulle vilja få lite råd kring. 
Min partner var otrogen, jag gjorde efter lite om och men slut. Vi har väl aldrig stängt för att kunna bli tillsammans igen någon gång, men när jag gjorde slut kändes det skönt även om det var väldigt jobbigt med. Hela otrogenhetsgrejen fick mig att må väldigt dåligt och det kändes rätt att avbryta. Nu har jag börjat känna att jag kanske skulle vilja vara med någon annan. Jag känner mig inte lika attraherad av min f.d. partner längre efter det som hänt och intresset för att bara "vara" med någon annan har ökat. Jag är absolut inte redo att försöka med vårat förhållande igen på ett bra tag, månader åtminstone men samtidigt vill jag inte förstöra möjligheten att kunna lösa det senare. Tycker ni om jag gör fel i att vara med någon annan i den här situationen/ förstör jag de chanser som finns att lösa det i framtiden?  Personligen så känner jag att det skulle vara skönt att bara få avstånd ifrån allt, och även lite att kanske kunna känna om det vara "någon" eller den jag saknar på det sättet.

[Klave]
0

Jag säger go for it. Är ni inte tillsammans längre har du inga skyldigheter till honom.

Agafia
0

Gå vidare med ditt liv och må bra , är ni inte i ett förhållande längre så lev ditt liv .

Zpookey
0

Bara kör säger jag.
Finns ingen mening med att låta livet passera bara för att du eventuellt kanske möjligtvis blir tillsammans med ditt ex igen. Ditt ex valde att vara otrogen och du gjorde slut. Ni har alltså inget förhållande längre och du har inga skyldigheter att leva i celibat…som jag antar att ditt ex inte heller gör nu.
Den som förstörde det hela var ditt ex och det är isåfall ditt ex som får jobba för att få tillbaka dig om ditt ex och du nu vill det.
Du har alla essen i din hand.

[Tibonnanj]
0

Av erfarenhet ( tyvärr) så kommer du aldrig kunna lita på ditt ex igen, om du är som mig. Varje gång det blir bråk eller tjafs så kommer sveket komma upp som ännu ett irritationsmoment och anledning att vara arg. Hur mycket ditt ex än ångrar sig. För vissa människor så läker tiden inte alla sår, man glömmer bara bort dom i perioder.

[Vårnatt]
1

Tack för svar! Jag tror att jag kommer försöka gå vidare, om det händer något senare mellan mig och min föredetta så får jag väl ta det då. Det är ju helt ologiskt att jag har haft såna trogenhetskänslor egentligen, med tanke på det som hänt. Jag tror att jag mår bättre av att gå vidare.
#4, jag känner igen mig lite där. Saken är den att min f.d partner sa rakt ut att den inte ångrade sig utan att man kan lära sig av saker istället… samt att den inte visste om något sådant skulle kunna hända igen (kan man ju ioförsej inte veta fullt ut)  men det var väl inte något jag ville höra då och jag blev ju inte så motiverad att fortsätta vårat förhållande precis. Jag är väldigt o-arg av mig som person, men den sista tiden blev jag så less på så mycket den gjorde. 

Det jag saknar mest är nog närheten egentligen, för tillfället är jag inte alls intresserad av att träffa någon ny så men jag mår mycket bättre av närhet i största allmänhet. Dock så känns det lite som att jag kanske skulle utnyttja personen.. att använda den för att kunna gå vidare? Det känns ju också lite fel på något sätt, men bara man ser på det på samma sätt så är det väl ingen fara? Man vet ju inte vad som händer senare :)