Fråga ut tjejen
Hej! Jag har träffat en tjej några gånger senaste tiden. Men nu har det gått några veckor sen vi träffades. Jag har frågat ut henne 2 gånger de senaste 2 veckorna men då har hon haft annat för sig. När vi träffas så brukar det va jättetrevligt och vi är vänner sen innan så vi känner varandra. Men jag känner att jag skulle vilja träffa henne snart igen. Ska jag fråga igen om hon vill ta en fika med mig fast när det passar henne? Eller kan jag uppfattas som påflugen då? Hon vet att jag gillar henne men är inte säker om hon känner samma för mig. Dock gick det väldigt bra när jag bjöd på middag senast vi sågs. Tyckte hon gav några signaler på intresse då men jag är inte säker. Hon berättade även då att hon gillar att prata med mig och att hon känner att hon kan berätta hennes åsikter för mig utan att jag ser ner på henne. Hur ska jag göra? Mvh
Haha, när jag läste rubriken tänkte jag "korsförhör". Men du menade så klart "bjuda ut tjejen". 😂
Klart att du ska fråga henne. Och jättebra idé att låta henne bestämma när det passar. Visar det sig att hennes "upptagenhet" egentligen betydde att hon inte är intresserad, så är det väl bättre att få reda på det nu, än att gå och tro att det är något på gång fast det inte är det?
**Surface of Velvet
**Core of Steel
#2 På? 2 gånger på två veckor dessutom utan att träffas. Kallar du det att vara på?
Ts om hon inte hört av sig och tackat nej när du bjudit så tror jag intresset är lågt. Missförstod nog ditt andra inlägg.
#5 Förstår!
#5 #6 Jag träffade denna tjej för 1 år sedan på en fest och då visade hon intresse för mig. Och några dagar efter festen så var det hon som började skriva med mig. Men mycket mer än så blev det inte. Jag har blivit bjuden på hennes fester efter det och då har vi umgåtts som vänner. Men jag har börjat gilla henne lite mer än som vän. Vi har haft daglig kontakt i snart 2 månader och hon verkar inte ha några problem med det. Hon har till och med börjat skicka bilder på sig själv när hon gör sig snygg på senaste tiden. Jag har även hört att hennes vänner har sagt att de önskar att det fanns fler killar som mig! De senaste två gångerna jag har frågat henne om hon kan ses så har hon jobbat. På så sätt känns det bra.
#7 Jag har läst din andra tråd. Men tar hon någonsin upp att ni ska träffas? Verkar bara vara du.
#7 jag har redan läst och du hade gott kunnat hålla dig till samma tråd med denna frågan kan jag tycka. Då det gäller samma person. Och fortfarande tror jag att du är för på. Och bara för att man skickar bilder eller vad ens kompisar säger betyder inte det automatiskt att den andre har känslor (romantiska) för dig. Och hur vet du att hon faktiskt jobbat?

Memento mori

Medarbetare för Julen
#8 nej det har hon inte gjort, jag tror det är så att hon är extra försiktig med vem hon släpper in i sitt liv med tanke på två taskiga förhållanden innan. #9 jag vet mycket väl att det inte behöver betyda något men det har blivit förändringar i hennes beteende sen vi började snacka. Denna tjej är den ärligaste personen jag känner. Jag vet sen innan att hon brukar jobba på helger. Tror verkligen inte att hon skulle hitta på ursäkter.
#10 fortfarande så är ditt utbjudande lite väl mycket kan jag tycka. När du verkar ha gjort det så nära inpå varandra och fått nej. Jag fattar inte varför du ska stressa. Börja med att känna henne. Och med det menar jag mer kanske prata i telefon än att sitta via någon app eller sms. Och fråga inte ut henne på ett bra tag. Låt det bero.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#11 om jag gör som du säger då? Hur länge ska jag vänta med att fråga nästa gång?
Fy fan det låter länge! Hur ofta tycker du man ska försöka hålla kontakt med henne?
#14 du är inte gammal va? Jag sa inte sluta prata men sluta bjuda ut. För om hon faktiskt inte vill gå ut med dig och har sagt att hon är upptagen p g a detta så kommer hon inte bli gladare av att du försöker bjuda ut henne igen. Tråkigt men sant. Det är väl bättre kan jag tycka om hon hör av sig till dig först. Än att du åter ligger på. Som sagt är det oftast inte mest på som vinner. Låt henne komma till dig, om hon ens är intresserad. Så bara på test: börja inte en enda konversation med henne på en vecka. Om hon skriver så svarar du ja. Men se om hon ens tar första steget.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Hur svarar hon när du frågar? Om man verkligen är intresserad så föreslår man någon annan dag som passar, annars finns nog inte tillräckligt med intresse tyvärr. Sen när du säger att hon sagt att hon önskar att det fanns fler killar som du, känns som en kommentar jag skulle säga om en kille jag bara vill ha som kompis, så just nu tror jag tyvärr du är i "the friendzone". Det kan ju dock ändras, kanske kan hon på sikt bli intresserad men du kanske inte har det tålamod som krävs, om det ens kommer hända. Jag kan ha helt fel, det har hänt förr :)
”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -
#14 Låt henne kontakta dig.
Att man har dåliga förhållanden bakom sig är ingen anledning till att inte ta kontakt med andra. Om hon aldrig kontaktar dig lär hon inte vara intresserad av dig. Så lura inte dig själv och gör undanflykter.
#17 jag vet att hon inte är intresserad av mig men saken är den att jag vill få henne att bli intresserad. Om inte jag tar kontakt med henne och inte visar något intresse så blir det ju inget. Jag kan ju heller inte gå runt och förvänta mig att hon kan träffas så fort jag frågar henne. Har inte heller förväntat mig att hon ska bli intresserad på en gång. Hennes 2 förhållanden innan var ju tydligen inte så kul för henne. Hon berättade att hon bara kände sig utnyttjad. Om hon fick välja att gå in i ett förhållande med en kille som hon känner sig säker med och som uppskattar henne för den hon är eller en kille som bara gillar henne för hennes utseende och som annars skiter fullständigt i henne. Vem tror du hon skulle välja först o främst då?
Jag skulle inte gå in i ett förhållande med någon av de om jag inte hade något interesse. Om hon inte har något interesse för dig kommer hon inte få det om du "tjatar". Det får motsatta effekten i så fall. Jag har haft en polare som var som dig: Intresserat i mig men inte jag i honom, och jag tröttnade som katten på hans ständiga förfrågan om date, gå ut på bio, gå och äta mat och sådan när jag upprepade gånger svarat "ingen chans då jag inte har samma känslor för dig som du har för mig" ett antall gånger när han frågat. Det får ingen possitiv effekt att va himla på, hon börjar inte få nåt interesse av den anledning. Hon skall i så fall bli intresserat för att du är du, inte för att du bjuder ut stup i kvarten.
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
#18 Jag tror hon väljer en kille hon är intresserad av.
Jag tror inte man kan välja vem man blir kär i, vad lätt livet har varit då :)
”Att ta det första steget är den viktigaste delen av varje upptäcktsfärd och utan tvekan det mest betydelsefulla” – Platon -
#18 Troligtvis så tappade hon intresset på er först dejt. I mina öron så låter det faktiskt så. Att hon skickar bilder till dig och dylikt är det berömda "attention whore" fenomenet och behöver inte betyda något annat än att hon fiskar efter komplimanger. Tro inte att du är den enda killen som har fått de där bilderna, hon har säkert skickat det till en bunt med andra killar.
Inbilla dig inget, för om hon inte kommer med förslag om att ses så är hon med största sannolikhet inte intresserad av dig mer än att få komplimanger från dig och att snacka emellanåt med någon.
Tror det är dags för dig att sluta jaga henne och se dig om något annat. Om hon vid något skede vill träffa dig så måste det komma från henne. Nu är det hennes tur att ta iniatitiv, annars blir du bara att se patetisk ut i hennes ögon med ditt konstant jagande. Sådant kan vara oerhört avtändande, speciellt om hon inte är intresserad av dig.
Det här är åtminstone min tolkning av hela grejen. Oberoende så ska man inte jaga någon på det där viset, finns inget mera avtändande än det.
#23 Ni får det att låta som om jag vore helt beroende av henne. Och som om det vore att jag konstant tog kontakt med henne. Men riktigt så är det inte. Vi har som sagt snackat nästan varje dag i 2 månader nu. Men anledningen till att vi har gjort det är för att hon är väldigt seg på att svara. Och att hon är det beror inte på mig utan hon är så mot ALLA!! Hennes segande har dragit ut på meddelandena. Man kanske får några svar tillbaka på dagen/ kvällen och när jag då svarar henne tillbaks vid (låt oss säga 22:00) så får man inget mer svar tillbaks förens vid förmiddagen dagen efter. Och så fortsätter det om o om igen. Jag ställer frågor till henne och hon ställer frågor till mig. På så sätt har det aldrig tagit slut. Och när du säger att du tror att hon tappade intresset vid middagen så tror jag du har fel! Jag satt där öga mot öga med henne. Jag märkte på henne att hon gillade det. Om hon hade tappat intresset så tror jag inte att hon hade skratta åt saker jag sa som inte ens var roliga, hon hade inte kollat mig i ögonen på det sättet som hon gjorde, hon hade inte öppnat upp sig för mig, hon hade inte sagt att hon gillar att prata med mig, hon hade inte sagt att hon känner att hon kan berätta hennes åsikter för mig utan att jag ser ner på henne och jag tror inte att hennes kompisar hade sagt att de tycker det är synd att det inte finns fler killar som mig om hon hade varit missnöjd och tappat intresset efter middagen! Eller inte fan vet jag! Det kanske är så tjejer beter sig när dom inte är intresserade/ tappat intresset? Jag vet mycket väl att hennes bilder inte behöver betyda något. Och jag vet att det är fler killar som skriver till henne för hon är en väldigt vacker tjej som är omtyckt av alla. Och när jag frågade henne om hon ville hitta på något på helgen med mig så svarade hon att hon var upptagen vilket hon också va. När jag då skrev "okej" tillbaks så svarade hon "någon annan dag framöver". Vet att jag inte har sagt det tidigare men nu försöker jag va så tydlig som möjligt. Men vi fortsatte ju att hålla kontakten efter det och ungefär lite mer än en vecka senare så frågade jag igen om hon ville hitta på något kommande helg. Men återigen så svarade hon att hon var upptagen hela helgen och att hon inte kunde pga hennes mammas födelsedag (kalas) och så jobbade hon som hon brukar göra på helgerna!! Så hon var verkligen upptagen och det var inget hon hittade på. Så desperat och efterhängsen ni får mig att låta är FEL.
#19 #20
#24 varför skriver du ens trådar om detta då du inte ens lyssnar på råd? Gör hur du vill men jag säger att du är efterhängsen och hon har inget intresse. Men visst, kör ditt irriterad sätt och så får jag hoppas att hon har vett en dag att säga till dig när hon blir leds på dina fasoner.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Jag förstår inte vad du menar med att tagga mitt inlägg i ditt #25, du har ju inte skrivit något? Men jag menar ändå det jag skrev, og inget du skrev i din kommentar i #24 får mig att ändra min uppfattning. Du kan inte få någon att bli intresserat med att fråga ut hela tiden. Du kan få någon att bli intresserat vid att du är dig själv och att personen faktisk är eller blir intresserat. Det kan inte vara något du styr. Att hon skrattar åt dina skämt är inte omedelbart tecken på interesse, det ända det är tecken på är att hon gillar dina skämt och delar humor. På vilket sett hon kollat dig i ögonen på eller ler åt dig på har jag inte blekaste på då jag inte själv sett det, men jag vet hur lätt det är att tyda saker ut från vad man önsker sig och inte ut från realiteten. Jag kan inte veta om du innbillar dig eller om det är realitet det du ser, det kan jag inte svara på, men som jag sa: Jag har haft en vän som dig förut. Notera "har haft". Han var otroligt trevlig och bekväm att prata med, jag kunde vara mig själv med honom tyckte jag, det kändes som jag kunde dela allt med honom, men han gjorde mig vansinnig med att fråga ut mig titt som tät. Och han frågade inte ens en gång om veckan utan mer sällant! Vi är inte vänner i dag just pga det där, jag tröttnade och kände det var brist på respekt till mig och ett evinneligen tjat som gjorde jag mådde dåligt jämt. Dessutom fick jag ad omvägar höra sen jag hade minsann flirtat med ögon och hela världen av vad han sett. Vilket inte alls fanns där från min sida i realiteten, utan ren önsketänkning från homom. Därav jag säger att det behöver inte alls väcka något interesse att vara så "på" som du verkar vara. Snarare tvärtom.
Och om du inte gillar höra det när det inte är det du vill höra får du låta bli att fråga. I all välmening försökte jag belysa det från tjejens perspektiv, vad som -kan- hända, men du verkar inte alls uppskatta att folk försöker belysa fler sider. Jag signerar därmed ut ur denna tråden nu.
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
#24 Faktum kvarstår. Det är du som tar kontakt. Inte hon.
I inlägg 18 skriver du att du vet att hon inte är intresserad, sen skriver du att hon är intresserad. Känns inte som du vet alls. Att säga att man kan hitta på något någon dag framöver är som att säga att man inte vill ses. Om man vill ses, kommer man med ett konkret förslag, exempelvis helgen efter. Vet inte hur många gånger man sagt till någon man träffat på stan, att vi får ta en fika framöver. Det händer aldrig, eller i alla fall mycket sällan. Tror du misstolkar tyvärr.
#24 Oj vad jag har skrattat och haft underbara konversationer med killar som jag inte ens har varit intresserad utav. :) Jag var en gång på en dejt som varade 9 timmar och jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde då samt att vi pratade non stop, men ändå klickade det inte för mig. Visst jag hade skitroligt men det fanns ingenting där som jag ville ta vidare till något seriöst.
Det att ni hade en bra dejt betyder med andra ord ingenting. Ni kunde ha haft jätteroligt men hon kunde ändå kännt att något fattades (vilket har hänt mig otaliga gånger). Det är dock bara hon som vet hur hon känner och ingen av oss kan säga hur det egentligen ligger till.
Angående det hon har berättat åt sina vänner har ingen betydelse. Jag har pratat väldigt gott om de dejter jag har varit på och samtidigt förklarat att inget funnits där mellan oss och beklagat mig för att jag inte kunde känna mera. Mina kompisar har suckat och tyckt att jag har varit omöjlig som inte kunde falla för "drömkillen" som jag kände absolut noll attraktion för.
Oberoende så tycks hon ju ändå inte ha intresse för dig eftersom hon inte är särskilt specifik då hon säger "någon dag framöver". Det är väldigt svävande och undanglidande. Om hon verkligen menade det så skulle ni väl ha redan kommit fram till vilken dag det skulle ske.
Som sagt, nu är det dags för dig att sluta fråga henne om när ni skall ses, låt henne ta iniativet, då vet du ju säkert om hon vill eller ej.
#24: Hon svarar samma dag eller nästa förmiddag och du kallar det att vara seg? Det låter inte vettigt. Hon har förmodligen ett liv och har inte telefonen fastklistrad mellan ansiktet och handen hela tiden. Om hon inte svarat på 3-4 dagar kan du börja undra om det är "segt".
Det absolut enklaste vore väl att fråga henne OM hon är intresserad av dig som Mer än en vän ? Har hon redan gjort klart för dig att hon bara vill ha vänskap eller inte ens det , så ska du inte fortsätta ödsla tid och energi på att få henne på andra tankar .
På tal om att vara seg när det gäller att svara på sms. Jag upptäckte nu först att jag fick ett sms med en fråga ang. att ses. Det var skickat till mig kl 21.00 igår. Min mobil har legat i jackfickan sen dess och jag har inte haft en tanke att kolla den förrän nu. Ja jag är seg men folk vet hur jag är.
Om hon är så intresserad som du säger, testa att inte skriva till henne på en vecka och se om hon börjar konversationen.
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Ts har avslutat sitt konto.