Relationer iFokus

Relationer

Etikettkriser
Läst 1552 ggr
Mellowbutnottooyellow
1

Mobbad pga sociala medier

Hej! Jag är en tjej som har youtube, runt 500 prenumeranterhehe.

Jag verkligen älskar att redigera och göra videos! Men detta kommer med en nackdel.. Det finns några killar, två som är ett år yngre och två är lika gamla som jag, när jag kommer förbi med mina kompisar så brukar dem ropa namnet jag har på min youtube och sedan säga "kan jag få en autograf", de mobbar mig allmänt om min youtube, kallar mig h*ra och säger att min kanal suger och att jag är en k*ksugare. 

Och när jag väl är på plats, bryr jag mig inte och ger dem möjligtvis några blickar, men sedan typ bryter jag ihop, jag är en rätt "anxious" person och detta gör det typ värre.

Men nu ett tag så har en av killarna gått in på min kanal och skrivit saker och dislikeat mina senaste videos, sedan kom en annan av dem i gänget och gjorde samma sak, men han hade inte kommenterat utan bara dislikeat, och eftersom att jag visste att det var dem så har jag nu blockat, men jag mår fortfarande dåligt över det och vill typ "läxa upp" dem, då en av killarna också lägger ut videos vill jag göra exakt så som dem gjort, men vill inte sjunka så lågt.

Min fråga är, vad ska jag göra för att komma över det?

OCH! Innan ni kommenterar, Ja! Jag vet att om man har youtube så måste man vara beredd på hat, vilkt jag är, men från folk på min skola? nej tack.

Cragan
3

ge dem inge respons är nog det bästa och om dom går över linjen för vad lagboken säger är ok så anmäl direkt o säga åt lärare vad dom sysslar med. 
det dom växer av är om du ger dem näring genom att visa att dom tar sig under skinnet på dig

Hoseok
6

Riktigt kasst att du ska behöva uppleva detta! Det kommer komma folk som säger "Om du håller på med youtube får du stå ut med det": Men det är verkligen inte så det funkar. INGEN ska behöva känna sig kränkt. 

Det är bättre att säga såhär: Kränkningar kommer ske om du har en youtubekanal som växer och blir stor. Det innebär inte att man ska acceptera det. Ju större man är, desto bättre system måste man ha för att sålla bort de elaka kommentarerna.

Men detta handlar om saker som inte sker online. Om de sker i verkligheten så måste du försöka hitta en lösning för det. Det du beskriver är grov mobbning och någon form utav sexuella trakasserier. Det är polisanmälningsbart. 

Detta är en svår sak att prata med någon vuxen om eftersom många vuxna inte förstår hur detta funkar. Många vuxna tror ju att man inte kan ha youtube och må bra, basicly.

Sakerna de sagt till dig i verkligheten borde du ta upp med skolan (Även om det inte händer i skolan) när sommarlovet är över. Om de fortsätter över sommaren så tycker jag faktiskt du ska försöka berätta för en vuxen vad de sagt. För det borde polisanmälas om det eskalerar.

Ta hand om dig och fortsätt kämpa för att få ha din kanal! Hade gärna kikat in på den om du hade länkat. :)

Mellowbutnottooyellow
1

#1  Jaa! Tack🙂

#2 Tack så jättemycket för den fina responsen, känner mig lugnare nu! Ska försöka ta upp det om det med lärare och mentor om det blir värre! Tack så mycket! :)

[dynamitella]
2

Kallar de dig horunge och kuksugare behöver de till att börja med ett kokt stryk. Blir vansinnig av att höra att ungdomar beter sig sådär. 

Valet är ditt om du vill konfrontera dem och förklara att deras språkbruk tyder på otrolig låg intelligensnivå, eller helt enkelt ignorera dem helt och hållet. Tro mig, det är inte kul att bråka med någon som inte bryr sig.

_Fisken
2

Sen gör du killarna en tjänst om du ser till att nån pratar med dom. De kanske måste uppfostras i hur man ska uppföra sig!

molam
2

Fast om man inte bryr sig kan dom börja vara ännu "värre" för att dom vill att man ska reagera, JAg Fick höra att jag inte skulle Bry mig, och när jag slutade bry mig helt och hållet kom det Slag ol för att dom skulle få nån sorts reaktion #4

Nu har det inte varit Youtube problem för mig, men det Kanske skulle kunna bli likadant?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Jaguar_
1

Killarna har värsta dåliga självförtroende det hör man ju direkt. Tyvärr reagerar såna personer så här när de känner sig hotade av någon som de anser är bättre än dom. Och jag säger som många säger. Bry dig inte och ge ingen respons och sjunk inte till deras omogna nivå.

Du är mogen och ansvarsfull. Du gör något du älskar och låt ingen förstöra det. Att få såna kommentarer du får utstå skulle få vem som helst att reagera hur mycket man än älskar det man gör och vet om allt detta ovannämnda. Bara håll dig till mogen om de säger något. Man kan klart prata med dom om de väljer att prata med dig, men ge dom aldrig något de kan använda mot dig. Om de blir värre så borde man ju kunna gå till polisen och anmäla? Man vill ju inte de ska ta till handling istället för ord liksom när de märker att du inte går på deras dumheter.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.