När träffade ni släkten för första gången?
**Ni som har eller har haft ett förhållande. När i stadiet fick ni träffa den andres föräldrar och/eller släkt?
**
Killen jag är på gång med träffade mina päron och syrra på vår tredje dejt och helt ofrivilligt från både mitt och hans håll träffade han min moster, hennes man, min kusin och hans tjej dagen efter (killen sov hos mig och dem fikade hos oss). Med andra ord så hade jag inte introducerat moster (och dem) och killen för varandra så tidigt om jag fått bestämma då jag tyckte det helt enkelt var för tidigt. Det är dock lugnt då vi dagen efter det snackade om "framtiden" så att säga.
Jag hade gärna velat träffa hans päron nu, just för att han redan träffat mina… Vill påpeka att vi båda bor hemma med föräldrarna så det känns konstigt nu att inte få ha träffat personerna han basically delar hus med och jag har varit hemma hos honom några gånger…
Har du frågat honom när du kan få träffa hans föräldrar? I er ålder (och äldre också iofs) kan vissa ibland känna att det är pinsamt att presentera sina föräldrar. Ifall han känner så får man visa på en snäll och icke-dömande attityd.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Nä, har inte frågat för han har sagt att han känner sig obekväm med föräldrarna runt om men i vilket stadie brukar man introducera sina päron?
Vi har haft och har en väldigt öppen relation nu och har både snackat om ett förhållande och mycket annat (finns bara ett hinder vi ska ta oss över).
Ja, visserligen. Jag tyckte också det var döpinsamt att introducera mina päron men jag vet inte, det känns bara så konstigt att vara hemma hos honom när hans päron vet om det och vi inte träffat varandra… :/
Det är nog väldigt olika. Men med tanke på att han bor hemma och att du är där då och då så är det väl verkligen dags! :) Hur som helst låter det som att han känner sig obekväm med situationen att presentera sina föräldrar. Det kanske kan hjälpa ändå om du säger att du vill träffa dem och att ni inte behöver göra någon grej av det, men att du gärna får säga hej till dem i alla fall. Om du inte ber om det kanske han vill undvika det väldigt länge, och då blir det ju bara mer obekvämt egentligen.
Så som det är i mitt förhållande just nu så fick killen träffa mina föräldrar första gången han träffade mig. Då jag bor hos mina föräldrar och han bor i en annan stad, så han sov över i vårat hus under helgen. Jag träffade hans föräldrar då vi dejtat i tre månader ungefär för jag följde med hem till honom för första gången. Nu bor inte han hos sina föräldrar men vi åkte dit på middag en kväll. Då hade jag även haft fem dagar på mig att förbereda mig själv inför att få träffa dem då jag bodde hos honom i en vecka ungefär. För min del så kändes det rätt lagom vid den tidpunkten för han hade ju träffat mina föräldrar flera gånger och förhållandet började kännas seriösare.
Ja, jag kanske får fråga honom ändån… Ska dit i helgen igen så jag kan ju alltid fråga lite "skämtsamt" "när får jag träffa dina päron då, det verkar så snälla" eller liknande och se vad han svarar :/
Tack för tipsen!
Eller så kan du bara fråga om du får träffa hans föräldrar då, att du gärna vill det. "de verkar så snälla" hade inte jag sagt. Det är bara jobbigt att hantera förväntningar. Bättre att du visar att hans föräldrar får vara precis som de är och att du är ok med det. Om du säger, de verkar så snälla, kan han ju tänka - "hon kommer bli besviken", eller "hoppas de kan leva upp till det".
Hans föräldrar kommer dessvärre inte vara hemma när jag är hos honom, just för att han känner sig obekväm. Ja, du kanske har rätt. Nu är jag den mer sarkastiska typen av person och säger oftast saker på ett sarkastiskt sätt. Men jag ska kanske ska skippa biten där jag säger "de verkar så snälla" ;).
Aja, jag får se hur det blir :/.
Jag bodde hemma och killen bodde själv, så för oss var det naturligt att han träffade min familj typ efter en månad. Jag träffade inte hans familj fören säkert tre månader efter det, mest för att de bor i en annan stad och han själv sällan träffar dem så vi ville liksom inte åka dit bara för att "visa upp mig".
Två veckor efter att vi träffats första gången så träffade han mina föräldrar. En vecka senare träffade jag hans.
Då undrar jag ….. När man då träffat föräldrar till Man / Kvinna betyder det då att man är mer seriöst intresserade av varandra ?
Jag personligen känner så, för man öppnar upp sig och tar in den andra i sitt liv på ett annat sätt när man börja inkludera föräldrarna, syskonen osv.
Men det är nog olika skulle jag tro men hade jag inte velat eller för den delen skulle ha något speciellt seriöst med denna killen så hade jag inte introducerat han såhär som jag gjorde utan då hade jag tagit hem honom som vilken vän som helst. Nu tog ju dem i hand och snackade lite. Det brukar mina päron inte göra med "vanliga" kompisar så att säga.

Jag träffade hela hans släkt (och en massa vänner, minst 40 personer totalt) när vi hade varit ett par i bara några dagar. Han hade träffat min mamma innan det, på min födelsedag. Men vi hade dejtat 1 ½ månad eller så innan, så våra nära hade ju hört talas om den andra ett tag. Det kom naturligt, inga konstigheter. När vi väl hade bestämt oss var det "all in"!!!
Gällande mitt första förhållande så minns jag faktiskt inte riktigt när jag träffade hans föräldrar för första gången… Har för mig att han träffade mina fjärde gången vi träffades för då var vi där eftersom jag då bodde med mina föräldrar och bror (han bodde hos sina föräldrar men de bodde i en annan stad) Hans släkt däremot träffade jag väldigt utspritt och träffade nog inte alla under de tre år och 4 månader vi var tillsammans.
Gällande mitt andra förhållande så träffade jag hans mamma innan vi ens blivit ett par. Jag sov nämligen över där en natt för att komma bort från mitt ex som jag fortfarande bodde tillsammans med när vi hade gjort slut, men som ville att jag höll mig borta så mycket som möjligt tills han flyttat ut. Hans pappa däremot träffade jag ett tag senare. Hans bror hade jag precis som han själv träffat många år innan vi blev ett par då de var kompisar till en kompis till mig. Jag träffade en kusin till dem en gång (kusinen bor i Finland men var på besök i Sverige) Mina föräldrar träffade honom för första gången när vi varit tillsammans i över ett år, min mamma avskydde honom nämligen av den enkla anledningen att hon hade tyckt om mitt ex så mycket. :P
Gällande mitt nuvarande förhållande så hade jag redan träffat min killes far och systrar två år innan vi blev tillsammans då vi allihopa jobbade på samma ställe (Hans far har en chefsroll på det företaget) Hans mamma träffade jag för första gången 3 månader innan vi blev officiellt tillsammans, så just då var vi bara bästa vänner och hängde varje dag. :) Hans ena kusin träffade jag 2 månader innan vi blev officiellt tillsammans och resten av släkten träffade jag på en släktmiddag ca 3 eller 4 månader efter att vi blivit ett oficiellt par. :) Han träffade mina föräldrar och bror ca en vecka efter att vi blivit officiella, men det var lite som att de redan kände varandra för jag hade babblat så mycket om honom i telefon till min mamma i nästan ett halvår redan. X) Nu har vi hängt med varandra i två år (men inte officiellt då) och det är fortfarande en stor del av släkten han inte träffat än, vilket beror på att jag inte heller har sett dem på så lång tid. Men det ordnar nog upp sig i höst när min mamma fyller 60. ;)
Angående mitt andra förhållande så träffade mina föräldrar inte alls honom efter att vi varit tillsammans i ETT år… Jag skrev fel, det ska stå TVÅ år. X)
Fick träffa min makes familj under samma säsong dom vi träffades vi skulle gifta oss! Man hade inte sagt ngt till släkten jag / vi ville känna på deras puls först !
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Oj vad det varierar! Jag kan nog hålla ut lite, det är absolut ingen brådska men eftersom jag är ny med förhållande osv så blev det lite funderingar i huvudet på mig.

Innan vi blev tillsammans. Vi hade dejtat några veckor och jag skulle till Gotland för att fixa med min häst som stod där just då. Killen är från Gotland och föreslog att han skulle följa med då kunde jag bo hos hans föräldrar de nätterna. Var jättetrevligt :)
Han träffaade typ hela min släkt haha innan vi var officiella typ. Jag har träffat hans bror och några av hans kompisar och det är jag nöjd med :) Mitt ex träffade mina föräldrar rätt snabbt. Jag fick träffa hans föräldrar efter 6 månader. Jag har bott själv båda förhållandena exet bodde hemma men nuvarande bodde själv och nu är jag och pojkvännen sambos c:
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Gifta nu snart 19 år och fortfarande ung!
✨✨✨🌙love is in the air 💙🐇💜💜
Vi åkte och hälsade på respektive föräldrar efter 3-4 månader när vi kände oss säkra på att vara ett par. Men när jag var ung och bodde hemma träffade vi ju varandras föräldrar när vi kom hem till varann, inte sjutton skulle de ha gått ut utan de hade nog velat träffa barnets partner då!