Pappa hatar min pojkvän #2
Haha ah vad kan man säga? Förändringar sker ju iallafall inte. Nu har de nästan bara blivit värre.. För er som läst mitt första inlägg vet väl vad som hänt och mina sjuka problem med att farsan inte kan acceptera att min pojkvän inte är blond och blåögd. Ja, nu är hans beteende bara barnsligt och för er som påstår sig att "han inte är svensk" är den enda anledningen. Believe me, it is! It's the only reason. Jag har en lillasyster som fyller 17 i år och hon kom precis ut ur ett två års förhållande med hennes ex, tråkigt nog. Tror nästan att pappa har det jobbigare än min syster, pappa älskade honom för dom kunde vara "smygrasister" tillsammans. Han hade allt som pappa önskar sig i en "svärson" han hade de som min nuvarande pojkvän inte har, vilket är "svenskt blod" rinnandes i hans ådror. Det äcklar mig att de ska behöva vara så. Min syster träffar förövrigt en annan kille nu, som tro de eller ej, men han är inte heller "svensk". Vilket får pappa att flippa ur. Varje gång han kommer förbi för att plocka upp henne med bilen, står pappa i fönstret och glor ut stackarn. Säger saker som "ge fan i att träffa sånna arabjävlar" "dom kommer inte in under mitt tak" osvosv. Det gör mig arg, min syster blir också fruktansvärt ledsen. Varje gång jag kommer hem sent på natten går han ner på mitt rum och gapar "HOPPAS FAN DU ÄR SJÄLV NU?" Och kollar så min pojkvän inte ligger bredvid mig, vilket han inte gjort nu sen pappa såg honom för första gången och insåg att han inte var en Svensson. Vad hade hänt om han faktiskt låg bredvid mig då? Jo han hade bara kastat ut honom. OCH VARFÖR? pgd utav hur han ser ut och vart han kommer ifrån? Asså snälla människor, varför är de såhär? Varför ska det behöva vara såhär? Jag förstår verkligen inte. Jag och min pojkvän kan inte leva ett vanligt liv pgd utav detta. jag blir bara så trött på allt, det suger ur all min energi, jag känner mig bara helt tom. Jag älskar min pappa, men jag älskar the love of my life med, jag kan inte välja mellan kungarna i mitt liv. Vad hade ni gjort? För jag är så trött på allt detta nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen längre.
Det är bara din pappa som gör fel. Inte du. Kom ihåg det. Har du suttit ner ensam med din pappa och sagt rätt ut att han måste acceptera din pojkvän? Det låter drastiskt men om du säger till honom att om han inte accepterar din pojkvän så kommer du inte vilja ha kontakt med honom mer. Det är drastiskt och hårt, ja, men du ska inte behöva gå igenom det här. Ingen ska behöva göra det. Din pappa utsätter dig för psykiskt misshandel. (Notera : enligt mig)
Hade inte spelat någon roll vem jag drog hem, min pappa tyckte inte om killar överhuvudtaget, till och med de blonda blåödga var absolut inte o leka med ^__^. Skit i din pappa. Är din pojkvän en snäll och bra människa, stå ut tills du är myndig och kan flytta ut, så flyttar du in tillsammans med din pojkvän (om det går o blir så) och lever lyckligt =)
'-Headlights on the highway-'
#2, det ska inte vara något problem, jag är 19 och han är 25, jag drar så fort lägenheten finns där!! Inget snack om saken!
#1, jag har försökt att prata med honom flera gånger, det är som att han inte ens lyssnar på mig pgd utav de enkla samtalsämnet. Men jag Känner att de får vara, jag orkar inte ta de med honom gång på gång på gång. Han kan få sitta här ensam och vara rasist framför nyheterna varje morgon om han vill.
#4 Men har du sagt som jag sa? Att om han inte slutar, så kommer du bryta kontakten med honom?
Hur länge sen är det ni träffades, och hur länge har ni varit ihop?
Kan du inte flytta hem till din pojkvän, så är väl problemet löst?
An ounce of prevention is worth a pound of cure
VARFÖR gillar han inte araber? Det finns ju en hel del som beter sig dåligt i Sverige som han kanske stör sig på, men det skulle lika gärna kunna vara en svensk kille som gör samma. VARFÖR spelar ursprunget så stor roll? Be honom svara seriöst nu. Lycka till!
Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!
Hur ser din mor på det här då? Stor hon också bakom din far i detta?
Blogg: http://nouw.com/KpopLove