Sååå var det äntligen gjort!
I fredags så pierca jag mig i näsan och jag har verkligen väntat länge..Så snyggt och det fantastiska är att man får mersmak så det lär minst bli en till. Min man gillar inte alls piercingar och har inte sagt ett enda ord om det. men men det är min vilja och jag som ska leva med det sååå man kan lätt konstatera att han lär få leva med det
/Maria
Hur VAR det? Gjorde det ont???
Jag har många frågor om piercing i näsan. Att ha ett nässmycke är ju inte alls nytt och kom långt före mode-piercingens tidevarv, ja hål i näsan hade ju folk redan på 80-talet. Det har inte lockat mig nämnvärt, även om jag, de få gånger jag ser ett snyggt nässmycke på någon annan, kan tycka det är oerhört läckert och funderar en stund på om man kanske skulle göra hål i näsan. Men så går det några dagar och det faller i glömska, det känns som att det inte är så viktigt.
I vilket fall som helst, häromdagen var jag inne på Glitter och såg massa söta/fina smycken till näsan och då kom mina tankar igen. Men så känner jag rent spontant - det finns massa känsliga slemhinnor i näsan, vågar man verkligen ta hål där? Jag menar, får jag ett sår i näsan kan jag dras med det i flera månader innan det läker. Mina hål i öronen som jag tog som sexåring har inte fungerat bra före jag fyllde 35 ungefär, jag har ofta haft problem med infektioner i öronen.
Nu vill jag veta; hur funkar det när man har hål i näsan? Har man en "plopp" på insidan? Hur funkar det när man snyter sig? Gör det ont att ta själva hålet?

#1 Hej!
Jag har länge tänkt precis som du att det är väldigt läckert med ett nässmycke och så har det fallit i glömska. Men tanken har återkommit mellan varven och nu har jag ju gjort det och jag ångrar mig inte en sekund.
Däremot kan jag inte säga att det inte kändes utan om jag ska vara helt korekt så kändes det en hel del. Men det var ju typ över på ca 30 sekunder och därefter kändes det nada förutom att det ömmade lite. Nu efter ca 2 dygn känns det inget alls inget obehagligt fast i början kändes det dock som man hade en kråka i näsan men det är nog en vanesak att ha en sak i näsan så att säga.Har bara en stav med en böj på så att säga alltså ingen plopp. Kan alltså inget annat göra än att rekomendera detta och såfort min man har vant sig vid denna så ska jag göra ännu en och då blir det en mutch ovanför läppen…
MERSMAK säger jag bara:)
problemet är när man en dag tröttnar så får du ett väldigt fult missprydande ärr kvar..har vänner som ångrat sig bittert.
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

jaja den dagen den sorgen, har ju tyvärr massor med ärr så ett meer eller mindre spelarr boll för mig:)
Ja, ärr är ju inget jag skulle bry mig om. Det blir så litet. På somliga syns det inte ens :)
Men visst är infektionsrisken ganska stor, det är väldigt mycket bakterier i snor. Har flera vänner som fick ta ut sina mycken, eftersom de fick återkommande infektioner i hålet. Någons läkte aldrig.
Mycket handlar väl om vilket läkekött man har och hur bra man sköter rengöringen. Och kanske lite tur :)

Jaaa man får ju givetvis sköta hålet… Men det är inget jag beskymmrar mig för något speciellt , brukar ha bra läkekött..
Fota det gärna sen :)
Jag hade aldrig vågat pierca näsan, har alldeles för mkt nerver och brosk i den :P
Har bara vågat pierca mig i tungan. Och öronens hål gjordes med en sån där pistol :)

japp ska ta ett foto när jag har någon som vill hjälpa mig med det

Jag har haft i näsan i många år och tycker det är jättesnyggt! Men när jag praktiserade i skolan under min lärarstudent tid tog jag ut det för att, ja jag vet inte, föregå med gott exempel eller nåt kanske. Men nu ångrar jag mig för jag kan sakna det, ett litet vackert gnister av en fin pärla. Men nu känns det som om jag är för gammal för att göra ett nytt
. Folk tror väl jag hamnat i 30års kris eller nåt. I vilket fall har jag inget som helst ärr efter det.

Jag har också hål i näsan och ångrar det aldrig! Hade lite problem innan det läktes, men med flitigt tvättande så gick det. Det jag tycker är tråkigt, är att jag inte kan ha alla de där gulliga nässmyckena som finns, krokarna är för snäva och går inte att snurra in, och de flesta böjda är för tjocka. Jag får helt enkelt köpa vanliga örhängen och böja dem själv för att få nåt som passar. Tror att mina näsväggar är tjocka, så det är därför de inte passar. Örhängen funkar ganska bra det också, fast man har ju tappat en hel del såna, så nu har jag ett par hemma ireserv, eftersom hålet växer igen om jag inte har nåt i.

Tindra, ser att du har lika många år på nacken som jag, och ett par till
. Kanske kan jag oxå då?!
#11 Vad är det för trams att du är för gammal? De flesta jag känner som har hål i näsan är bra mycket över trettio!! Klart du inte är för gammal!! Jag tycker du ska göra det, om du har positiva erfarenheter av det så är det ju inget som hindrar. Dessutom finns så oerhört mycket snygga smycken idag!!

#11 Såklart kan man så länge man vill.. Gammal jaa äch inte man blir inte äldre än man gör sig*ler*
Så sätt fart nu och förnya ditt hål..
/Maria
Och inte är man GAMMAL när man är 30 :)

Nä, det har ni helt rätt i:) Hm, kanske blir ett besök för ett hål framöver då. Har bestämt att utöka en tatuering jag har på handleden också som jag gjorde för måååånga år sen. Nu ska den bli lite snirkligare o finare:)
Jag är iallfall piercad i tungan och naveln och det är en del av min identitet. Jag har piercat om tungan en gång också. Så jag är piercad 3 gg men har bara två.
Jag kan tycka att ett litet litet smycka kan vara riktigt fint. Men en del har vidrig stora smycken som ser ut som vårtor nästan. Syftar på mouche om inte annat. Små diskreta smycken gör piercingar ursnygga :)