Relationer iFokus

Relationer

Etikett: skilsmässa
Läst 1441 ggr
Fija
0

Förlåta och börja lita på igen?

Allt känns bara skit. Jag och min sambo har varit tillsammans i 4år och bott tillsammans nästan hela den tiden. Dom första 3 åren var han riktigt elak, har kommit på han flera gånger me att vara otrogen, Han bara stack till sin pappa som bor 13mil bort och svarade aldrig i mobilen och ringde ibland å sa han var påväg hem, men kom 3dar senare…När jag och en kompis åkte oanmälda en lördanatt/söndamorron hem till hans pappa hitta jag han i sängen med en annan tjej i hans rum där, och han bad mej dra för han tyckte om henne mer, just då.. han skrek massa saker om mej att ja va värdelös och förstörde hans liv och massa annat. Han tryckte till å me mitt ansikte i kattlådan en gång och sa att ja var så skit att ja hörde hemma där…Jag gjorde slut hela tiden men lyckades hålla det ungefär max två dagar när han ville ha tillbaka mej…

Men sen när han började dejta en tjejj på jobbet, sov även över hos henne…,fick jag verkligen nog och gjorde helt slut, för då var det ju liksom inte "bara" nått fylleknull längre…det höll i ca en månad, sen lyckades han övertala mej till ett nytt försök..

Och nu har han verkligen varit underbar sen efter det, i ca ett år då! Han svarar alltid då jag ringer, kommer alltid då han sagt, sticker aldrig utan berättar i god tid vart han ska å va som han ska göra, han far aldrig å festar utan mej längre, ställer alltid upp för mej när jag behöver hjälp å är riktigt kärleksfull, och är helt enkelt underbar pojkvän! 

Förut då han gjorde allt dumt så tänkte man att allt bara skulle bli så underbart bara han blev snäll. Men nu när han blivit helt underbar så gör allt han gjort lika förbaskat ont. Men tror verkligen han mognat och blivit snäll nu, men man kan ju aldrig veta….

Vad ska jag göra? Försöka förlåta allt och försöka börja lita på honom? Har ju försökt det ett år nu å det känns inte nå bättre…

Sol-Angelica
0

Det är din egen känsla som räknas inte om han bättrat sig eller inte!,du måste känna efter om du kan leva med någon som du inte kan lita på..är det värt att leva med någon som du vet har gjort dig allt det du säger,,är det värt att leva i ovissheten?

Kram Sol

Mezzo
0

Nää jag skulle aldrig kunna förlåta allt det han gjort!! :(

Varför skulle du ha förtjänat att bli behandlad som gårdagens sopor?

Du förtjänar någon sååå mycket bättre!
Någon som uppskattar dig för den DU är!

Inte någon som varit otrogen ett flertal gånger och gjort såna saker! :(

Förstår att det är svårt att slita sig, men jag tror inte att du kommer att kunna lita på honom igen..
Jag skulle inte ha kunnat det iaf :(

siddelina
0

Ärligt talat, varför hänger du ihop med honom fortfarande? Är inte du värd bättre?

Skit i honom, hitta någon som kan respektera dig för den du är!

zeretki
0

Du skriver själv att han lyckades övertala dig. Det betyder ju att du vet att du egentligen inte älskar honom, men du går tillbaka för att han vill ha dig?

Och du har väl svaret själv också. En kille som trycker ner en i kattlådan behöver terapi innan han är redo.

Har han inte gått i terapi tycker jag du ska låta honom vara. Spelar ingen roll hur snäll han är, han har problem och även om han döljer dom just nu så finns dom kvar där. Sånt försvinner inte bara…

Destany
0

lämna honom för gott.. han e absolut inte värd dig.. du e värd nåt mycket mycket bättre!!!! borde varit han som blivit nertryckt i kattlådan sån stor skit som han verkar vara!"!!

AlbaStiffler
0

Visst är det sorgligt vad man kan utsätta sig för i kärlekens namn… man blir lixom blind. Nej, tjejen, det är dax att ta av skygglapparna. Relationen är inte hälsosam för dig, och det vet du ju tydligen redan. Man måste ibland våga göra svåra saker för sitt eget bästa. Lovar att du efter ett år, när du lämnat honom, kommer undra varför du inte gjorde det tidigare, tror du inte? :) Stå på dig! :)

Nicka
0

Tråkigt - Men LÄMNA HONOMGråter..Förstår inte HUR Du orkar ha honom i Din närhet..

Det är alltid svårt att råda någon, tycker Jag själv. Men, det Du har skrivit räcker mer än väl..Ta inte mot något mer..Att han blivit så snäll, det sista året ?? Förstår inte det !!

Hoppas & Önskar att allt blir bra för DIGFlört

Ceciliaolucifer
0

Oj vad rös när jag läste det du skrev. Så mkt hårda handlingar från hans sida men ändå så beskriver du hnm med så fina ord?

Du vet hur underbar han kan vara, men du vet även hur jävlig han har varit och kan vara. Man säger att man aldrig lär känna sin partner tills den dagen det lider mot sitt slut. Men du har redan fått känna på hans onda sidor. Frågan är, kan han bli elakare än han var mot dig i början?

Var du värd det han utsatte dig för? Är han värd dig ?

Smeagol
0

lämna honom på en gång!! Du kommer bara att själv bli olycklig i slutändan. Gör slut på ditt lidande NU och lämna honom!!  De spelar inge roll hur snäll han är. För hur snäll o gullig han än är så kan de aldrig mätas med de sveket/svekan han gjort emot dig!

sofie
0

Tycker du ska försöka vara stark och lämna han. Jag kom nyss ifrån ett 4 ½ år långt förhållande där jag mått skit i. Men trodde varje gång att det skulle bli bättre. Aldrig fick jag ett förlåt när jag grät om nätterna av smärtan av alla blåmärken han gett mig. Nu är det ca 2 månader sen det tog slut. Och jag mår bättre än nånsin. Jag har börjat hitta tillbaka till den person jag va innan jag träffa han. Och jag överlevde när det tog slut. Det va det bästa som kunde hända. Ingen som hör om hur jag haft det kan tro det. För han va ju så snäll. Men ingen förtjänar att ha det som du berättar. Så bli stark och finn en som är bättre, för det förtjänar du.

Bruzapetra
0

Dessa män är experter på att charmera sin omgivning och även då sambo/fru. Det ingår i den "sjukdom" de faktiskt har!! Det finns ingen som helst känsla eller ömhet i det "snälla" de gör utan blir ett spel för gallerian, för att du ännu en gång ska kunna förlåta honom när han beter sig som en j*vla skitstövel!!! Det finns sååå många bättre karlar för dig, du har bara ett värdefullt liv och det ska du inte slösa bort på en psykopat!!!

Har erfarenhet av detta i min direkta närhet och det är ett helvete, för dig och alla närstående som får se dig lida. Det som man som utomstående inte riktigt kan förstå är att det är så svårt att lämna detta destruktiva förhållande.

abbis
0

Det är en dr Jekyll  och mr Hyde du lever ihop med..En vandrande BOMB..GÅ medan du kan…vänta inte på nästa smäll..Har en i min närhet oxå som har det precis som du .Hon har haft det upp och ner i 12 år..alla ser men inte hon…Han snällhet är ett kontollbehov så va på din vakt…

kram

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Fija
0

Tack massor för alla svar, fast jag visste nog redan ungefär hur svaren skulle se ut…

Jag funderar starkt på att lämna honom. För det känns ju inte bra alls.

Men sen är det ju allt praktiskt också. Eftersom jag pluggar så har jag nästan inga pengar, så kommer inte att ha råd att ha kvar min häst. Men har lämnat in några ansökningar om extrajobb nu. Sen är det väldigt svårt att få lägenhet här, men jag har nu ställt mej på kö och lämnat in intrsesseanmälan till några bostadsföreningar, så jag har någon chans att få en lägenhet. Men vi har ju som tur är inga barn än och det är ju jävligt skönt!

Men jag tänker alltid nästa gång…Nästa gång han gör något dumt då få det var nog! …tyvärr…

Men på något sätt så mår jag så konstigt så inget spelar någon större roll egentligen. Jag har fått min psykolog att gråta när jag berättat saker som hänt mej, inte bara sånt med sambon då. Men jag gråter aldrig. Utan jag är i någon värld då allt som händer mej inte är jag. Vet inte hur jag ska förklara, då jag inte vet själv…

Men tack massor för alla svar!

Ceciliaolucifer
0

Lämna ut hästen på foder i värsta fall, eller lösdrift. Hoppa skolan en termin eller två och försök jobba så att du kan skaffa eget. Att ta dig ur det här kan vara en Räddning och början på ett nytt liv.

Jag har själv häst och djur som betyder mer än ngt annat i hela världen. Så jag vet hur illa det låter när ngn säger "lämna iväg" eller "sälj". Men djuren dör inte av att gå och vila och skrota lite, eller vara iväg lite på semester från matte.

Haresi
0

Alltså den här snubben måste ha problem, (Inte elakt menad)

Men oftas e sånna människor riktig kalla, och detta kan bero på deras bakgrund. nonting i deras livstil har gjort de till den de e.

Att kunna lita på en person efter allt detta e bra, men glöm inte så länge han inte bearbetar sitt dåliga sätt kan han aldrig bli den du vill ..

Kjam