Relationer iFokus

Relationer

Etikettsex
Läst 3208 ggr
Onslow
4

Han tjatar om analsex...

Jag har precis börjat träffa en kille och allt funkar superbra, både sexlivet och resten. Dock tjatar han något fruktansvärt om analsex och jag börjar bli riktigt irriterad. Vi har båda ett rätt högt nummer sexpartners bakom oss och är alltså relativt erfarna båda två. Jag har haft analt ett par gånger i mitt första förhållande för ett par år sedan men avskydde det, trots lååååångt förspel etc. Tycker helt enkelt att det gör svinont och känns smutsigt och obehagligt. Inte det minsta trevligt i mitt tycke. Han har gjort det många gånger hävdar han och säger att han älskar det. Han tar upp det nästan varje gång vi har sex these days - försöker med fingrarna osv hela tiden. Jag har börjat bli obekväm med att ha sex bakifrån eftersom jag vet att han kommer försöka igen då trots att jag alltid påminner honom om att det inte kommer hända. Även efteråt tjatar han. "Jag kommer lyckas övertala dig" "Vi lär ju dock ha analt snart" osv. Verkar inte finnas i hans värld att det faktiskt aldrig kommer hända hur många gånger jag än säger nej. Hur ska jag få in det i hans skalle att jag verkligen inte vill?! Behöver jag vara orolig att han ska lämna mig för en brud som gillar analsex om jag ej ger det till honom? Verkar ju vara en big deal eftersom han aldrig slutar. Jag är 18, han är 24, för övrigt.

Vänliga Hälsningar Lina

Poesiblogg - Tumblr

Agafia
32

Jag skulle kontra med " om jag får göra det på dig först med en penisattrapp " ! Ganska säker på att han skulle sluta tjata då 😈

[Twinnflower]
23

Men hallå, det där är inte okej! Han ska inte hålla på att pilla dig där om du inte vill och absolut fatta att ett nej är ett NEJ. Det där är ju för tusan ett sorts tjatsex som han håller på med. Om han hade varit 18, omogen och inte hade så bra koll på vad som var rätt och fel (been there, done that) hade jag haft lite förståelse men han är ju för sjutton 24 år. Det är INTE okej. Och det vet han om. Om han lämnar dig för en brud som gillar analsex är väl det ändå ett kvitto på att han inte är rätt för dig? Usch, tycker synd om dig 😕

OlgaMaria
15

Det är verkligen inte ett ok beteende och du ska verkligen inte fundera över om du borde ge med dig för att inte bli lämnad. Mitt tålamod hade tagit slut vid det här laget och jag hade sagt lägg ner eller stick.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Karmatarerskanise
22

Det är övergrepp. Att han gör och försöker något du inte gillar! Och att tjata om något hela tiden  är inte heller Okey.  Jag hade blivit så avtänd att jag hade lämnat honom.

obstitant
24

Fruktansvärt respektlöst och egoistiskt. Jag tycker du ska säga ifrån på skarpen att om han inte kan respektera din vilja blir det inget mer sex överhuvudtaget. Lämna honom om han inte bryr sig tillräckligt mycket om dig för att lyssna.

#1 Det där är ett väldigt dåligt argument tyvärr. Vad ska TS göra om det visar sig att han älskar att bli peneterad analt (många killar gillar det)? Erkänna sig överbevisad och gå med på det fast hon inte tycker om det?

Kyllan56
16

Håller med föregående "talare" att det är ett övergrepp! Den kille skulle jag gjort mig av med! I grunden finns en egoism och respektlöshet inför vad du tänker och känner. Är man inte lyhörd och respekterar sin partner är man som par inte kompatibla.  Då får han leta upp en tjej som gillar analsex, eftersom det verkar vara en sådan stor grej. Din njutning är definitivt underordnad hans!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Agafia
2

#5. Har jag sagt något om att hon ska gå med på analsex ? Oavsett om han vill ha en penisattrapp i sig .

Valkyrija
2

Idiot… Jag hade sagt något i stil med "Ja visst, om du kör upp en gurka i röven först! :) :) :)" Tror inte han hade gått med på det 😂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

mangemani4
6

hmm, detta är kanske inget som du vill höra, men ja, vill han så desperat och du inte vill och om hela ert förhållande/kärlek hänger på om han ska få analsex eller inte(vilket då får mig lite fundersam över hur stark hans kärlek till dig egentligen är), då får han nog söka sig efter en tjej som är villig, du ska aldrig känna ett tvång pga tjat, rädsla att han lämnar eller för att göra han glad, aldrig.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Jeakar
5

Vilket svin rent ut sagt. Antingen får du kontra med inget sex alls för att visa med att du menar allvar eller lämna. Fasen inte okej detta.

greenseng
8

Lägg ner förhållandet. Killen är besatt av analsex. Och vill du inte ha ett liv som handlar om analsex så är detta förhållandet inget för dig.

Jag brukar inte normalt blanda mig i diskussioner om förhållanden för det är helt omöjligt att sätta sig in i alla variabler. Det är så mycket som man helt enkelt inte kan veta något om. Men det här verkar så fel så jag kan bara inte låta bli. Framför allt som du kommer att ta åtminstone emotionell skada om det fortsätter. Och förmodligen fysiologisk också.

Många gånger när killar blir besatta av analsex så har de upplevt våld, alltså blivit bestraffade i barndomen genom att någon, oftast deras far, har agat dem där bak, ibland t.om. med hjälp av ett tillhygge. T.ex. en livrem. Låter märkligt kanske, men det är betydligt vanligare än man tror. Våra psyken kan fungera lite märkligt ibland.

Han kommer inte att leva upp till dina förväntningar och du inte till hans.
Det finns alltid någon bättre som väntar på dig.

Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Em_
11

#5 Men om killen gillar det är det väl bara att köra på i hans hål? 😎 

Om jag var i din situation TS hade jag markerat ordentligt och visat hur avtänd jag blev. Bara avbrutit allt som har med sex att göra så fort analsex kommer upp. Kanske till och med åkt hem om han drar upp det efteråt också. Sen kan han välja om han vill respektera dina gränser eller göra slut. Drar han är han ändå inte rätt kille för dig.

Kyllan56
10

#11 Jag håller med dig! Förhållandet kommer inte hålla. Egentligen är analsexet sekundärt! Det primära är hans egoism, respektlöshet och okänslighet för TS:s känslor. Att han tror tjat och övertalning skall omvända henne! Att han helt bortser från att hon inte tycker om det. Han är en dominant hane, som ska driva sin vilja igenom till varje pris.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

OlgaMaria
5

#7 Jo den formuleringen innebär ju att man själv ska ställa upp om man får använda en penisatrapp på honom. Så jag tycker det är en olycklig formulering men absolut är det bra att fråga honom om det skulle vara ok för honom, så att han själv får fundera på det.

Agafia
0

# ska och ska , vem bestämmer det ? Hon kan ju dra en vit lögn eller hur ?

OlgaMaria
3

#15 Kanske det, men isåfall kunde du skriva det. Vanligtvis så betyder ju ord det de betyder och man kan ju bli osäker ifall man sagt något som man egentligen inte står för. Förstår dock vart du ville komma!

oh-la
13

#15, fast då har man ju inte uppnått någonting. Det viktiga här är ju inte att hota fram och tillbaks, "om jag får på dig" ger ju i grunden inget konstruktivt. Här handlar det ju om en kille med en helt galen bild av att man kan, och ska, övertala en tjej att göra något hon inte vill. Om risken är att ens ultimatum ändå sätter en i situationen att man måste dra lögner och snärja in sig, vad är då meningen? Vad vill man åstadkomma? Vad är syftet? Det du behöver göra ts är att verkligen få honom att förstå att det inte kommer hända! Bli förbannad på honom, han har traskat över en gräns redan när han började tjata, han var långt över gränsen när han förklarade att han kommer få som han vill. Skulle han lämna relationen över en sådan sak måste du någonstans finna ro i att han är en riktig skit. Är man rädd för att ha sex i vissa ställningar för att han faktiskt kan göra saker mot din vilja (vilket är ett övergrepp!!!) är man långt långt över gränsen för vad som är sunt och bra. Vad hade du rått en kompis till som kom och berättade detta? Ibland är det lättare om man ser det hela från en annan vinkel.

Agafia
2

Men herregud …. Det handlar inte om ett hot ! Utan en markering …. Ni förstår precis vad jag menar , så varför analysera det i absurdum 🙄

OlgaMaria
3

#18 Varför vi anmärkt på det har vi redan skrivit. Ja jag förstår precis hur du menar och din intention men jag tycker ändå formuleringen är problematisk på många sätt.

oh-la
9

#18, fast jag förstår faktiskt inte, vare sig syfte eller vad det skulle ge för markering. Det öppnar liksom för förhandling och det är inte det ts är ute efter. Ts behöver inte sätta sig i en förhandling, utan få killen att förstå att det är uteslutet utom all diskussion och att det han håller på med är fullkomligt fel. Det är i mina ögon helt fel i det läget att ens antyda att det är en förhandling av typen "låter du mig göra detta får du göra det på mig". Till på köpet är ju det lite att sänka sig till hans nivå, vilket ju inte ger något.

[Devya]
8

Fråga honom om han faktiskt bryr sig så lite om dig? Jag skulle som vända om det och fråga om han alls bryr sig om en då han håller på sådär. Vart är respekten? Det är inte roligt om någon håller på att tjata. Berätta att du tappar lusten då han är så himla jobbig och tjatig. Skulle vara intressant att veta hur han reagerar då. Ångrar han sig eller fortsätter han på att tjata?Om han fortsätter att tjata så visar det definitivt på att han bryr sig faktiskt inte om dig och dina känslor. Vill du faktiskt vara tllsammans med någon som inte alls bryr sig om dig?

Fridaaaa
2

Hade sexstrejkat.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

JaguarMkVII
7

Om han inte begriper innebörden av "nej" trots att du upprepat det så kanske det är dags att se sej om efter någon mer respektfull kille…

pyromanen
9

spelar egentligen ingen roll vad det är han tjatar om. Problemet är att han inte respekterar dig. Det är inte OK alls. Han bör få veta att han ska göra det. Visa respekt för dina gränser. Gör han inte det efter en tydlig tillsägelse då är han i get att hänga i julgranen!

Sarah
9

Om han lämnar dig för att kunna ha analsex så är det inget att göra åt saken. Ni har olika önskemål i sängen och det kanske är bättre att vara mer kompatibla. Men, det han gör mot dig är osmakligt och efter allt det här tjatet och övergreppen så förstår jag inte varför du vill vara kvar med honom. Det finns bra killar där ute som respekterar sina partners. Satsa på en sådan istället.