För lite sex? för lite tid?
Hej. jag vill bara säga att jag vet att skriva här kommer inte lösa mina problem men jag vill bara ha andras åsikter och perspektiv på det hela. jag och min kille har varit tillsammans i snart tre år. Efter ungefär ett och ett halvt år flyttade vi ihop, på hans insiativ. Som för alla andra i förhållande har man sina toppar och dalar och även vi har haft detta.Det vi tjafsat eller bråkat om handlar mest om att han är onöjd med vårat sexliv och tycker vi har för lite sex. (Vi har sex 3-4 gånger veckan) men även så handlar det mycket om att Han tycker att jag prioriterar bort honom alltid. Jag älskar att vara med min familj och mina vänner. min familj bor på en annan ort och därför tar det nästan timme att åka dit. Därmed har det blivit så att jag ofta stannar en eller två nätter hos dom. Han tycker också att jag umgås med mina vänner mycket och väljer bort honom.. Det han inte ser är att jag försöker vara med alla. Jag känner att jag många gånger anpassar mina träffar med kompisar efter hans jobb dvs att jag träffar mina kompisar när han är på jobbet.. När jag flyttade till honom så hade inte jag något jobb, därmed betalade jag inte honom någon hyra. Det är jag betala var mat och jag har skött det mesta av hushållssysslorna. Mat för oss en månad ligger på ungefär 4000 kr. jag fick ett jobb på 50 % men lönen var inte speciellt saftig och så fortsatte jag att inte betala någon hyra. Vad som händer är att han börjar störa sig på att jag inte betalar hyra, jag ligger med honom alldeles för sällan, och jag prioriterar alltid bort honom. Svårt för mig att ta in detta och göra en förändring. Eftersom att jag inte ser problem i detta på samma sätt som han gör. jag tycker vi ligger tillräckligt mycket, jag anser inte att jag prioriterar bort honom, och han var väl medveten om att jag inte hade något jobb när han bad mig flytta in. I somras lånade jag hans telefon och till min stora fasan skriver en tjej meddelande till honom. Jag går in på konversationen och ser att de skrivit snuskiga meddelanden till varandra, jag konfronterade honom givetvis med detta. och Han stod och ljög mig rakt upp i ansiktet. Jag valde där med att lämna honom. och flyttade till mina föräldrar. Det var droppen för mig. Han skrev till mig efter detta varje dag, Bad om förlåtelse och lovade att han skulle ändra sig. Han lovade mig även att han skulle börja gå och prata hos en terapeut. Jag förlät honom. Men jag flyttade inte tillbaka till honom. Jag bor hos mina föräldrar nu för att just nu studerar jag och har inte råd med eget boende. Så som vårat förhållande ser ut nu, så har han jätte svårt att acceptera att jag inte är här lika ofta som innan. Jag är här tre till fyra dagar i veckan. Han ger mig ständigt dåligt samvete för att jag ska åka tillbaka till mina föräldrar och säger saker som att ja nu ska du lämna mig ensam igen.. Varför ska du alltid åka tillbaka så snabbt? Anledningen till att jag inte bor här är på grund av honom. Han säger att han kommer aldrig betala för mig igen. Ska jag bo med honom ska jag betala hälften. Han vet att detta inte är möjligt just nu. Även så är det fortfarande ständigt prat om att vi har för lite sex. just nu är det ju mindre eftersom att jag inte bor här så som det ser ut nu har vi 2- 3 gånger per vecka. Han har mer lust än vad jag har, och han menar på att jag är alltid den som bestämmer när det ska hända. Men ska jag behöva säga ja när jag inte vill för att han ska bli nöjd? När jag säger detta till honom så säger han att jag är egoistisk. Jag vet inte vad jag ska göra. Många gånger så känns det som att han förminskar mig och ger mig dåligt samvete över saker som jag inte borde ha dåligt samvete över egentligen. Jag förstår att denna text är helt luddig och kanske helt obegriplig. Behövde bara skriva av mig och kanske se om förstår vad skriver och har en egen erfarenhet angående dessa saker. Tack på förhand
Nej det är inte egoistiskt av dig att inte ha sex med honom när du inte vill. Du ska aldrig ens behöva tänka tanken på att ha sex med någon du inte vill ha sex med, eller ha sex vid ett tillfälle när du helt enkelt inte vill ha sex.
I mina ögon så låter han som en riktig jubelidiot och jag tycker nog att du ska lämna honom. Du har tagit första steget och flyttat hem, nu behöver du bara ta det andra steget.
Ingen person har rätt att bestämma över någons liv, hur mycket man får träffa familj eller vänner, hur ofta man har sex eller så. Det är bara du som bestämmer över det och försöker han bestämma det åt dig så är han inget att ha.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Jag kan förstå om han tycker att det inte är så festligt att betala för någon som är vuxen och bor under hans tak. Och att det kan bli rejäl irritation av bara det. Men jag tycker ärligt att ni verkar båda för unga och ganska naiva och kanske inte ens borde vara ihop. För den ena (du) verkar inte riktigt förstå detta med eget boende och pengar och han verkar inte fatta detta med att sex är inte nått man kan ställa krav på folk att ha. Så jag förstår att det skär sig.

Memento mori

Medarbetare för Julen
Men varför ödslar du tid o kraft på någon som behandlar dig så här ? Du bestämmer själv över ditt liv , så tänk efter nu …… Vad vill du ?
Det låter som att du har det bättre hos dina föräldrar… ;) Han verkar ha väldigt många krav på dig som du inte kan/vill/orkar/borde leva upp till. Visst måste man vara beredd att kompromissa ibland men samtidigt kan man inte ändra på en person. Han får väl skaffa sig en sugar mama om det inte passar 😛 Nä, bryt med honom och roa sig med familj och kompisar, det dyker upp bättre killar så småningom.
Tycker det låter som ni har sex väldigt ofta så nej han har inga skäl att klaga och har han större sexlust än dig så har han väl en hand han kan använda. Tycker inte han låter som nån bra pojkvän. Får han dig att må bra? Stöttar han dig och hjälper dig få bättre självförtroende? Är han mån om att du ska må bra och trivas i förhållandet? Är svaret nej på frågorna så bör man nog leta efter en annan pojkvän ifall man vill ha något långvarit och stabilt.
Usch, säger jag. Man ska väl inte bråka och tjafsa om sex? Min partner och jag har inte sex särskilt ofta nuförtiden då vi båda jobbar mycket men om han skulle börja tjafsa om det så skulle jag flytta ut direkt. Så gör man ju inte om man bryr sig om varandra. Man kan inte styra över sin lust och att ha sex fast man inte har lust är ju inte ok.
Annars förstår jag inte riktigt varför du är tillsammans med honom. Han var otrogen, han tjatar och har sig och tycker att du umgås för mycket med din familj. Han låter inte som en särskilt trevlig typ…
Din uppgift här i livet är ju inte att töcks npgon killes behov så han blir nöjd! Det låter inte som lite sex (och det lär ju inte bli mer av att han flrsöker ge dig skuldkänslor eller uttrycker ständigt missnöje, sånt väcker ju inte diret lust) och der låter Som att du lever ett liv med hälsosamt umgånge med släkt/vänner/studier. Så stå på dig. Säg du tycker ni har ligont mycket sex. Att du vill träffa släkt/vänner ungefär så mycket som nu och då får han acceptera det.
Det låter som om din kille har mycket problem med sig själv och ett stort bekräftelsebehov, dels för sexet som du nämner, dels hans "emotionella/mentala otrohet" (snuskig konversation med annan tjej) och dels hur han ser på hur du prioriterar. Han tycker kort och gott att du bara ska bry dig om relationen till honom och ingen annan. Ett "normalt par" har i genomsnitt sex 1-2 gånger i veckan, andra mer sällan. Vilket betyder att 3-4 gånger är dubbelt så mycket mer. Jag hade absolut inte orkat med det hela tiden, eventuellt i korta perioder men inte mer än så. Du säger att du skötte hushållssysslorna medan du bodde där, var han tacksam över det eller gnällde han bara på att du inte betalade hyra? Jag bodde själv med en som var missnöjd med precis allt jag gjorde och som dessutom hade en tjej bakom min rygg när han inte fick tillräckligt. Han tog oerhört mycket av min energi, han sänkte mig otroligt mycket. Så om jag var du skulle jag lämna och så småningom försöka träffa någon som är nöjd med dig för den du är. Han förminskar dig helt klart. Du är inte egoistisk! Du är helt fantastisk som även ser till att vårda din relation med vänner och familj, långt ifrån alla gör det. Stå på dig!
Tycker du gör helt rätt i att stanna hos dina föräldrar då det inte låter som om förhållandet kommer överleva i längden. Ett annat tips jag har är att inte flytta ihop med någon om du inte kan klara dig själv ekonomiskt, tråkigt att vänta kanske men det gör så mycket för självkänslan att kunna klara sig själv.