Relationer iFokus

Relationer

Etikettvänskap
Läst 1143 ggr
Rickard07
0

Eran relation med "okända personer"?

Jag tänkte höra lite hur ni ställer er till främmande personer.
Eller ja inte helt främmande utan om man tagit kontakt via nätet.
Träffas IRL osv. allt som hör till det….

Vad tycker ni om det?
Okej om det är samma ålder/kön?
Mindre okej om det är kraftig åldersskillnad?

Har ni egna erfarenheter kring detta?

Anledningen till tråden kan jag berätta om mer lite senare, vill se lite svar först…

(Vet ej om liknande trådar finns, men första gången jag är här typ, så sorry i så fall… Kanske kul med nya svar om inte annat.)

Karmatarerskanise
0

För det första beror det på hur gammla personerna är. Man bör vara vuxen enligt mig för detta.

Sedan är det viktigt att man träffas på allmän plats, mer än en gång. Och att någon vet var man är, ifall man har oturen att råka på en j*vel.

Annette
0

Jag har bara träffat folk från Shetlandsponny iFokus. De är i alla åldrar och av båda könen. Vi har ett gemensamt intresse, så det är jättekul att träffas.

abbis
0

Är det en dejt vi pratar om ..ålder…tjjaa handlar väl om vad du tycker inte omgivningen..Träffas på en allmän plats ..fik eller nått ..Följ inte med personen hur charmig den än verkar..Om du sen fattar tycke så kommer du snart märka om motparten gjort detsamma..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

tindra21
0

Mitt svar blir som #3 säger träffas på en allmän plats. Själv blev jag hembjuden till min nuvarande make på middag första gången vi träffades live inget att rekomendera alltså fast det gick ju bra denmna gången ialf. Dessvärre hade jag inte gjort om det!

Sandra
0

Jag har träffat två av mina ex på nätet. En av mina bästa kompisar lärde jag känna på nätet. Så det är väl lite beroende på situation också. Ska man träffa folk från nätet så tycker jag att man gör som de andra säger här ovanför.. träffas på neutralt stället som fik etc. Men det finns ju varken rätt eller fel i nåt egentligen.

emsems
0

Tycker absolut att man ska kunna träffas, det ha rjag själv gjort ett par gånger. Det har gått jättebra och någon av dem är jag fortfarande vän med, men vissa märker man ju att man verkligen inte gillar IRL. Men man kan ju iaf chansa! sedan om ålder å så, det är väl skit detsamma så länge man är intresserad av varandra.. förutsatt att det inte tex är en 15 årig tjej och en 50 åring man dvs.

sedan som andra säger, en allmän plats, ett café, en bar eller något, så det inte händer något.

Sovgott
0

Jag har träffat män IRL som jag träffat via nätet. Men då har jag pratat med dom på nätet (på ett community) under en lång tid, stämt träff på offentlig plats under dagtid, och berättat för någon kompis var jag är och med vem.

kermit
0

Jag har träffat några stycken internetkontakter irl och det har varit med blandade resultat. Men jag gör det aldrig om jag inte känner 100% att jag vill. Det är ingen som kan tjata sig till att träffas, då blir jag anti direkt!

Gå på fik, ät lunch ihop eller träffas senare på kvällen på pub eller restaurang. Men jag rekommenderar att ALDRIG  träffas hemma hos någon med en gång. Säkerhet ligger högt på listan i de här fallen.

Ålderskillnaden spelar inte så stor roll. Antagligen träffas man ju för att man tycker den andra är intressant och attraktiv. Det är viktigare faktorer än ålder, tycker jag.

Samma ålder och kön? Varför skulle det vara något problem?

Haresi
0

Behandla alla så som du själv vill bli behandlad

Rickard07
0

Intressanta svar…

Anledningen till tråden är att jag mötts med i princip bara negativa tankar av folk.
Mitt främsta intresse är travet - som kanske alla vet, det är inget vanligt ungdomsintresse… 99.5% är en bra bit äldre än mig (jag är 16).
För dryga 1.5 år sedan så "träffade" jag H på ett forum, vi snackade vidare på msn… Han var 34 då hehe, men hans intresse var med travet. Men vi pratade i princip om allting.
Den 26 Maj i år, ungefär 15 månader efter att jag börjat snacka med honom träffade jag honom.

26 Maj innebär Elitloppshelgen på Solvalla…. På lördagen där träffade jag honom för första gångnen IRL, det om något kan man kalla allmän plats, (ca 20 000 bredvid en).
Jag fortsatte prata med honom och fredag den 10 Augusti satte jag mig på tåget upp till Västerås (25 mil hemifrån), på söndagen skulle jag åka hem.

Jag var alltså ensam hos honom, sov där i två nätter.
Det är bland de bästa helgerna i mitt liv. På lördagen var vi på Solvalla och såg Juileumspokalen osv. Det var en händelserik helg och mycket rolig, jag träffade bl.a. hans kompisar…

Innan jag åkte iväg var möttes jag som sgat nästan enbart med negativ respons. Alla tror att alla är pedofiler typ. Det är en oerhört liten del som är det men utav att döma av vissa kan man ibland tro att merparten är det…

Kanske ska tillägga att nu blinkar msnrutan från han, hehe. Så vi snackar såklart nu med. 

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

En torsdag i mittan av Maj begav jag mig till Skövde, 3 mil hemifrån.
Steg in på Coop där S jobbar, sa något i stil med "Vilka två hästar fick du som klara igår?"….
Jag hade snackat med henne dagen innan, träffade henne via iFokus, och gett två travtips. båda satt… Hade inget för mig den dagen, typ studiedag.

Så jag stack dit, och det ångrar jag ej, senast i förrgår träffade jag henne, hon är en toppentjej, 24 år.

-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-

Hon reggade sig på iFokus på grund av att hennes arbetskamrat sa att hon skulle göra det, hehe. Han har jag också träffat, då på Axevallas årliga trippeltrav i Juli.

-------------------------------------------------------------------
Så alla mina sådana hära träffar har vart kanonbra och jag har bra kontakt med alla än idag.

Blev som en uppsats, men men ville dela med mig av mina erfarenheter kring ämnet!

Pernilla
0

#10 Jag tycker det är härligt med positiva berättelser! Det är klart att man ska vara försiktig med vem man träffar, men- tro det eller ej - det finns ju fullt normala, trevliga människor därute. Det börjar bli ett så sorgligt misstänksamt samhälle - och det är iofs inte konstigt, men det är sorgligt.

[SharpMissy]
0

#10 Ja, jag är själv bara odelat positiv till att lära känna folk via Internet! Jag och maken träffar relativt ofta nya människor, antingen kommer de hit och hälsar på eller så tar vi och åker en tur och hälsar på dem. På sommartid är det en utmärkt anledning att ta fram MC:n.

Visst ska man vara försiktig, som skribenterna ovan menar, absolut! Men har man lite sunt förnuft och känsla för människor så kan man sålla bort idioter redan under chattstadiet.

Vi har skaffat många goda vänner på nätet och jag vet att min brors bäste vän (manlige vän) är också en han träffat på via nätet.

Jag vill också gratulera dig till en trevlig och rolig relation!! Sådana vänskaper som baseras på gemensamma intressen är mycket värdefulla!!

fotokrafs
0

Jag träffade min 17år äldre make på nätet, så jag håller med att intressen, insida och i detta fall även tillsammans med utsidan är viktigare än ålder.

Roligt att läsa, att du har så positiva erfarenheter :-)

emsems
0

Det är ju faktiskt ochså så att bara för att man känner en människa behöver dte inte vara en person man kan lita på ändå. Vet allt för många som har en pojkvän sedan flera år, en gammal vän eller rent utav en släkting, som man känt länge som är farlig/otrevlig på något sätt. Så det finns galningar övreallt, inte bara på internet.. Jag tror det alltid är bra att kika en extra gång och tänka på att folk fakitskt kan vara farliga, men vi kan givetvis inte sätta livet på "stopp" tills vi är bevisade motsatsen.  Det är ju trots allt så att det finns många knäppisar, men ändå mer bra människor!

Jag tror att vi alla får, med viss försiktighet, ge alla en chans!

Rickard07
0

Hehe ja visst är det kul med positiva erfarenheter…. Ingen som har negativa?