Mamma får förhållandet att dala
Sitter här med ångest…detta blir garanterat en liten novell. Blir jätte,jätteglad om någon svarar för det här har jag hållit inne och har suttit som en pil i sidan på mig i runt ett år nu.
Detta har pågått nu ett jävla bra tag i mitt 2-år långa förhållande med min pojkvän. Vi båda är 19 och bor hemma. Han är för tillfället arbetslös men håller på att söka, medans jag pluggar ett extra år så jag kan få mitt slutbetyg och studie examen, p.g.a för jag sket i gymnasiet första 1,5 åren för min djupa depression.
Morsan är bipolär och den årliga depressionen har kickat in rätt så ordentligt på henne,. Vi alla här hemma har bokstavskombinationer och trevliga diagnoser i regnbågens alla färger känns det som! (inkl. jag och pojkvännen som har ADD/Aspergers) Hon är sjukskriven för olika anledningar och har nu suttit hemma i snart lite mer än ett år, och undviker att gå ut nästan helt och hållet..så att t.ex handla så får vi andra familjemedlemmar göra medans hon sover bort 70% av dygnet och tar diverse ångestdämpade tabletter.
Nog med det, nu till problemet.
Som sagt har detta pågått och på grund av mammas korta humör och depression så går hon ut med sina känslor på mig, så hon TVINGAR mig att vara hemma. Hon klagar b.la. att jag är alltid den som åker till honom, och jag är därför aldrig hemma. Vardagar ses vi inte alls numera för han håller sig sysselsatt med småjobb hemma och jag försöker fokusera på skolan så gott det går + min kära mor som gör så att vi inte ses. Hon manipulerar mig och får mig att må dåligt och har då extrem ångest många stunder, för jag lämnar min stackars mamma hemma med min autistiska lillebror som suktar efter alkohol och cigg, och min styvpappa som ställer upp till 100% 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan. Helt otroligt att han står ut med allt hemma som pågår…han är fan en ängel skänkt från ovan.