Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1099 ggr
Goagubben94
0

Dejtingsajt? Verkligheten

Undrar bara va ni tycker om dejtinggrejer på interne? Är det enklast att hitta på stan? Några enkla knep? :-) Oja jag har gjort slut med min gamla, Är det svårast att hitta en tjej ibussen ec Undrar bara MANGE TAKK! :-)

Aleya
4

Att du kanske ska sluta leta så himla mycket. Aldrig tyckt att dejtingsajter är så klokt, du träffar ganska många idioter. Ta det chill istället för att jaga så jäkla mycket.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Herveaux
4

Jag har aldrig träffat en partner när jag aktivt letat.

Min man träffade jag på ett forum där vi började prata musik.
Det ena ledde till det andra och nu har vi varit tillsammans i snart 12år. ❤️

// Harley

vendelay
0

Datingsajter funkar för vissa. Verkligheten funkar för vissa.

Säger som #2, jag har aldrig hittat någon när jag aktivt letat. Min första pojkvän träffade jag via vänner (vi umgicks i en grupp), en annan gick i samma klass som mig, min nuvarande sambo jobbade på samma ställe som jag gjorde. Och så vidare.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Em_
3

Jag träffade min sambo på nätet. Vi har varit förlovade ett år nu. Chansen att vi skulle stött på varandra någon annanstans är extremt liten.

Är man singel fastän man vill ha en partner måste man ju ta tag i det på något sätt. Man kan inte bara sitta hemma och tro att den rätte ska dyka upp. Sen om det är via nätet, karateklubben eller hembygdsföreningen är skit samma, men man måste ut, vara trevlig och träffa nya människor och man ska hitta någon. 

Tillläg: Ja, jag tyckte nätdejting var lättare på ett sätt. Alla är där för att de vill träffa någon. Stegen mellan "hej på dej" och "ska vi ta en fika" blir liksom färre och kortare.

Åsa S
6

Jag bodde på landet och träffade i stort sett bara Kvinnor på mitt jobb så min chans att träffa nån kändes som icke existerande så jag testade internetdejting, efter flera års dejtande med den ena knäppskallen efter den andra så stötte jag ihop med en jättetrevlig man som jag hade jättekul med vi har varit gifta i 2,5år nu och har fortfarande kul ihop. Så visst kan det funka men man får vara beredd på en massa smällar och möten med inte så bra människor.

[LadyK]
4

Känner verkligen att du behöver lära dig älska och förstå personen du ser i spegeln innan du letar ny tjej. Framstår som desperat i mina ögon.

Maria
5

Dejtingsajter kan säkert funka för vissa och bussen för andra😉

Jag tycker också du verkar desperat i ditt sökande. Ta det med ro. Den "rätte" dyker oftast upp där man minst anar.

/Maria

Pytteliten
3

I verkligheten finns personer som är jättebra, jättedåliga och allt däremellan. Likadant är det på dejtingsajter🙂. Jag tror att vi funkar olika. En del har lätt att knyta kontakter irl, för andra är det lättare via text. Vi lever också olika liv där en del mest träffar människor av det egna könet och vissa sällan träffar nya bekantskaper över huvud taget. Då kan spontana möten som leder till mer kännas väldigt avlägset.

Har själv träffat min man via en dejtingsajt. så jag är positiv! Fick dock leta ett bra tag, men det var det värt 😃.

Shiich
0

Jag träffade min nuvarande pojkvän via appen Lovoo :)