"officiell person" kan inte internetdejta?
Jag jobbar på några tidningar och syns därmed alltid på bild i de tidningarna och obland även i andra sammanhang. Nu börjar jag märka naktdelen med detta… Folk känner igen en på communityn, dejtsidor och annat, vilket leder lite till en krock mellan privatliv och arbetsliv. Folk mailar mig på dejtsidan och säger att de läst om mig i tidningen, eller folk mailar på arbetsmail och undrar varför jag inte svarar på dejtsidor osv..
Hur löser man detta? Hur ska jag hålla isär ena delen av mitt liv mot det andra? Samma sak med att vara arbetsmänniska och vara ledig när man är på krogen osv? Måste man alltid vara representabel affärskontakt, även när jag är på krogen med vänner? Dilemma!!
Måste tillägga att jag känner lite samma sak här, vill inte skriva allt för personliga saker, då det på vissa ställen går luska fram vart jag jobbar osv.. Det skulle vara jobbigt om det kom fram.. ska man ha en extra användare som är lite anonym som man får skriva vad man vill på? hm.. får fundera på saken

Kolla bara på hon, den där politikern som "hånglade" med en reporter på krogen förra veckan. Där kan man snacka om att man har problem med privatliv vs jobb… Stackarn.
Ja, vad kan du göra? Anonymisera fotona i tidningen? Be dem skippa fotot i tidnigenn? Använda ett foto där du knappt är dig lik? Använda pseudonymer? Eller så njuter du av rampljuset medans det varar? kanske saknar du det sen… :)
Ja vilken hemsk historia om politikern. Det är synd när man blir bevakad var man än går.. Svårt att lösa problemet dock..
Angående politikern så framgick det väl idag att hon har haft någon form av jour, förvisso inte helt alena. Att då kolka i sig tre flaskor vin ihop med en eller två andra är kanske inte helt ok, även om hon troligen har taxi och annat som förmåner så att hon slipper åka bil om hon skulle behöva åka någonstans. Dock ett jätteproblem ändå, med privatliv/tjänsteliv.
Har själv ett jobb som gör att jag helst inte syns i vissa sammanhang och blir ibland igenkänd på stan vilket inte alltid är så kul, beroende på vem som känner igen en. Och vem man är med.
Och nu när jag sade det så funderar jag lite på vart min Avatar tagit vägen, jag lade ju in en häromveckan vill jag minnas?
Men till huvudfrågan, dejtingen. Jag brukar undvika att lägga ut bilder och lägger jag ut blir det bara max en eller två. Lägger kompisar ut bilder som jag bedömer som olämpliga så brukar jag be dem ta bort dem, och det är ju sällan ett problem. Jag är inte känd till namnet, så det problemet har jag inte och skulle någon känna igen mig så skulle jag förmodligen inte vara speciellt sugen att dejta personen ifråga, med tanke på i vilka sammanhang vi då mest troligt träffats. :o)
mvh Martin

Det är bara tillåtet att ha en användare.
#1 Jag vet ett annat populärt forum på nätet där man, precis som här, är en registrerad användare. Dock har man där möjligheten att bocka i en ruta om man vill göra sitt inlägg anonymt. Detta är både bra och dåligt! Bra på en sajt som denna, där frågor kan vara av ytterst privat natur och som är känsliga för en själv skulle det varit oerhört bra att få vara anonym. Då är det inte kul om alla "polarna" på Råttor-i-Fokus kan läsa om saker de faktiskt inte har med att göra.
Nackdelen är att många kan bete sig väldigt illa i skydd av sin anonymitet (även om naturligtvis sajt-ägarna kan se ip-adressen). Vissa trådar har urartat helt där folk blivit rent odrägliga mot varandra.
Svårt att svara på ditt dilemma, hur ska man kunna vara anonym men ändå vilja visa sitt ansikte? Jag vet inte hur jag skulle gjort, faktiskt.

Jag har valt att inte vara anonym. Jag står för det jag skriver. Det jag anser vara för privat låter jag bli att diskutera.

Skriver man på dajt sidor att man jobbar här och där kan det ju finnas folk till allt idagens samhälle. Men så länge de ej ringer dig mitt inatten och stönar flåsar är det väl ingen big deal ?
Sen om du skriver på dajt sidor att du jobbar på denna tidning GER du ju redan ut för mycket information om ditt privat liv redan där….
Tror ej de blir mera intresserad om du är offentlig person eller ej.
Jag har varit offentlig person sedan min ungdom på ett eller annat sätt. Face the world eller skriv ej att du är den du är…
Svårare är det ej.
Själv hade jag ett par tjejor som ringde ett par ggr en stund men det var inget hot eller ngt annat bakom det. Värre om någon rigde och hota mig då hade man kanske kissat i sängen.
Mvh Fredrik

Ja det kan ju bli lite bökigt ibland kanske…. Är man en offentlig person så är man ju det jämt…. Sitter du på jobbet eller på ett café på stan så är det samma sak… Inte så kul alla gånger kanske…som offentlig person så har man inget "normalt" privatliv…
Jag har nog det problemet att alla känner mig jag känner ingen..Men jag bjussar på mitt privatliv lite..Kan vara både bra och dåligt men jag har inga bekymmer med det..
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
ang dejtsidor, man kasnke inte berättar om sitt jobb där, men har en bild, eftersom att det annars kan vara lite svårt att få kontakt.
inte heller namn, men ansiktet är väl något man känner igen. knepigt. man får väl lära sig att göra saker man står för i alla sammanhang endast..
Det är lite trist bara, vissa saker vill man diskutera på sådana här ställen, som man inte kan/vill prata med vänner om. och då är det ju lätt att folk känner igen det. Tja, man får väl helt enkelt hålla tungan i schack!

Jag vet att E-type Martin var ute på några dejtingsidor. När han hade bild och skrev vem han var så blev han överhopad av alla möjliga (varav en del "galningar") När han sedan var ute anonym och inte berättade direkt i profilen vem han var så fick han kontakt med en trevlig tjej. Efter att dom mailat ett tag så tänkte han att han måste ju berätta för henne vem han var…han hörde aldrig av henne igen…*s*

Coolt hon trodde han bluffa asså….
Men jag färstår ju han med . Inte kul få 3000 mail om dagen bara för han heter martin ETYPE ericsson. Jag skulle gjort likadant.
Men var ej tanken från början bara se hur det funkade med hans namn eller ?
Tycker det är rätt kul detta samhälle.
hade en bild en gång från ungdomen på en site bara för skoja lite den är 12 år gamma(knäckte som modell då i kallingar)Men det var många godis påsar och öl och tränings timmar sen…..La ut den och sen en bild på en gubbe som var rätt "omodern" men samma ålder…
Vem fick 40 mail om dagen och vem fick 20 på en vecka tror du ?
Skall vara ärlig att detta bara var ett projekt för se vad som hände frugan visste om allt och fick se allt….(INNAN) Jag gjorde det.

#13 Tror inte det. på de flesta sidor ska man ju skriva in namn och så och ibland är det lite klurigt att komma på hur man ska göra för att det inte ska visas i profilen… Som jag förstod var det en ren olyckshändelse att namnet visades… Jag tror tjejen fick nåt frispel helt enkelt. Hon hade ju kunnat svara ändå och skrattat åt honom om hon trodde han drev med henne…:)