Online flört.(osäker på mitt utseende?)
Hej, jag har flörtat fram och tillbaks med en kille några månader nu vi gillar varandra men har aldrig setts vi har båda delat bilder jag tycker han är vacker och han har kallat mig vacker på varenda bild jag skickat. Grejen är att jag varje dag tjatat om att jag är ful, alltså kanske upp emot 10 gånger per dag, inte medvetet men blivit så iallafall han har varenda gång sagt NEJ men nu när jag nämnde det senaste gången så sa han "Om du fortsätter upprepa att du är ful hela tiden så får du mig att tvivla om ditt utseende" men han la också till att det var psykologiskt "får man hela tiden höra en lögn så börjar man nästan tro på det till slut" men han har sagt att han fortfarande tror jag är vacker, men detta gjorde mig sjukt osäker - hur ska jag tolka det? hur tolkar ni det?
jag vet att det är jag som gör fel i grund och botten, har allvarliga problem..😐
Tolkar det som att han börjat tröttna på ditt beteende redan över nätet. Det är hemskt oattraktivt med personer som inte kan ta komplimanger och som tjatar om hur fula dom tycker att dom är.
Han har helt rätt i att man till slut börjar tro på det någon säger om och om igen. Just eftersom det är oattraktivt att trycka ned sig själv.
Självförtroende är hett.
Man ska aldrig prata sådär om sig själv. Det är första steget till bättre självkänsla - sluta tryck ner dig själv. Det är ju helt absurt att du skrivit att du är ful 10 gånger per dag. Vem håller på så, ingen över 14 års ålder vill jag tro! Nämen, bara sluta upp med det. Man får bestämma sig för att ta komplimanger på ett fint sätt, och att inte hålla på och tala illa om sig själv, både för andras skull och för sin egen skull. Nu när du blivit osäker så ska du inte hålla på och rota i den osäkerheten. Bara släpp allt snack om utseende. Får du en komplimang - säg tack och diskutera och argumentera inte. Jag förstår att du har problem, men om du tar kontroll över hur du pratar om dig själv och hur du tar emot komplimanger så kommer dina problem bli lättare och lättare med tiden. Jag lovar!!
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1 "hårda" ord men sant, det känns sorgligt att jag inte ens kan ta emot komplimanger antagligen så gör jag så i alla mina relationer jag kväver motparten psykiskt eller så puttar jag bort den inte med mening men genom handlingar som inte är med mening
jag är autistisk så jag har ju sociala svårigheter, men kan ju alltid bättra på mig. kanske det mest oattraktiva faktiskt sitter i mina handlingar. Har slutat med det beteendet, han är själv problematisk på sina vis men jag är värre :/
#2 Ok, ja du har rätt har slutat med det från och med nu. Men jag är omogen och jag står för det.
#3 Du bör strunta i allt som har med killar att göra och gå till psykolog för att bli frisk. Innan du är det lär ingenting gå speciellt bra eftersom ens psykiska mående påverkar allt.
#4 Däremot är det väldigt attraktivt när någon mognar och lär sig från sina misstag. Jag tror du kommer mogna och förändras en hel del bara pga detta och att du nu bestämt dig för att sluta med det där beteendet. Jag hoppas du och den där killen kan fortsätta ha trevliga samtal med varann och hursomhelst - lycka till med allt! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag kan tycka det är jobbigt med en person som alltid ska kranka ner på sitt utseende, speciellt om man tycker personen i frågan faktiskt är grymt vacker.
Bryt det beteendet, killen tycker du är vacker och det är du, så ställ dig rak i ryggen och inse att du är hur fin som helst. ❤️ Kram❤️
Tack alla ni som kommenterar snällt haha :)