Relationer iFokus

Relationer

Etikett: leva-tillsammans
Läst 2015 ggr
Ceciliaolucifer
0

Att flytta ihop med olika inredningstilar!

Nu är jag väldigt intresserad av att få reda på hur ni har gjort när ni har flyttat ihop med er partner och när det har kommit till bostadsort och möbler och inredning?

Jag har en speciell stil och skulle aldrig klara av vissa träslag och färger. Inga afrikanska inslag eller ngt indiskt heller. Jag tycker tex om blommor och vill ha moderna saker.

Men man måste tillgodose bådas behov, men hur möts man på mitten? ;) Hur gjorde n i?

Annette
0

Det var inga problem. Vi tog det som var bäst från våra förra hem. Ingen av oss högprioriterar heminredning, så det beror nog helt på hur man är. Det kan ju även vara så att den ena parten är väldigt intresserad och den andra låter henne/honom styra.

Monakilling
0

jag hade tur, min enda kille jag bott med hade ingen som helst önskan eller vilja gällande inredning. det var vissa saker han var tjurig med, och då försökte vi kompromissa.. sedan gjorde vi så att han fick bestämma ett rum, jag ett annat =)

kermit
0

Jag älskar inredning och går ganska mycket upp i det. Jag måste ha vackra saker omkring mig för att må bra. Inte nödvändigtvis dyra och moderna, men det ska vara vackert och harmoniskt omkring mig. Vi har ganska lika smak så det är inget stort problem att inreda hos oss. Jag kommer med idéerna och så kollar jag med honom vad han tycker och oftast är det grönt ljus.

Smeagol
0

Svårt det där. Jag har ju flyttat till min pojkvän. Men vi kommer överens om det messta faktiskt. Jag köper saker och han säger, ja men det där blir nog bra. haha. ialf för det mesta. Det är nog mest jag som skriker höt när han försöker släpa hem ngt jag inte gillar. men vissa saker som ja ej gillar finns här ändå. Lite snällmåste man ju vara och respektera det som betyder något för sin partner. Önskar bara att han kan göra dessamma för mig! Har nämligen en Ramones falagga som jag ÄLSKAR men den har legat gömmd länge. Eftersom pojkvännen anser att den ska inte finnas!! Fast just nu sitter den på väggen. har suttit i 2 dagar. haha. får se hur länge den blir kvar!? Tycker det är onödigt att ha en sak om den ändå ska ligga och skräpa.

Om han får ha sina fula älgtavlor och fotbollstavlor kan väll ja få ha 1 falgga ;)

Sandra
0

Vi har ungefär samma stil när det gäller vad vi gillar i hemmet. Jag har nog mest att säga till om eftersom jag är intresserad av inredning så han brukar lägga ansvaret på mig med glädje. Inget bråk än så länge o vi har precis flyttat till våran drömlägenhet. Eller nja, så nära dröm man kan komma. Riktiga drömmen är hus =)

[SharpMissy]
0

Tja, om båda parter är inredningsintresserade och man har motstridiga åsikter så kanske man måste hitta de saker man kan enas om, och inreda utifrån det.

Personligen är jag inte intresserad av inredning i någon större utsträckning, men skulle dock uppskatta om jag fick köpa vilka gardiner jag ville utan att min man går i taket. Hemlis

*fniss* Men på det stora hela, vill vi faktiskt ha det ungefär likadant.

sofie
0

När jag bodde med min exsambo va det jag som bestämde hur det skulle vara för han brydde sig inte alls om det. Och det är verkligen min stil över hela hemmet. Träffar en kille nu och han säger att han verkligen gillar hur det ser ut hemma hos mig, att det är helt i hans smak och att han önskar det såg likadant ut hemma hos han. Så ja om det skulle bli nått där och vi nån gång flyttar ihop så verkar inte det bli nått problem iallafall :)