Relationer iFokus

Relationer

Etikett: känslor
Läst 3819 ggr
Frökensvår
0

Tror ni han vill nått seriösare?

Jag träffade en kille när jag bodde utomlands. Vi hann ses tre gånger bara och refter första natten började han skriva sms och så har han fortsatt även fast jag nu har åkt hem - jag ska dock tillbaka om några veckor/månader. Jag träffar gärna honom när jag kommer tillbaka då vi klicka bra i sängen och hade roligt tillsammans den tiden vi fick. Men något mer än så är det inte från min sida. Han skriver dock saker som att jag är så vacker och rolig och han vill träffa mig mer, att han är så glad att han hann träffa mig innan han åkte osv. Han skriver nästan varje dag och håller konversationen vid liv. Ibland skickar han bara nån pussgubbe utan att skriva något (kanske för att visa att han finns). Han skickar röda hjärtan ibland och kollade sneaky av så jag inte träffa nån annan när jag var ute genom att fråga "träffa du nån ny som kunde förgylla din kväll? :)" och "du har säkert massa killar som springer efter dig" osv. Hur som helst. Är det vanligt att killar lägger ner denna energi för att bara ha ett ligg sen eller tror ni han eventuellt vill nått mer? Jag träffar ju fortfarande killen jag skrev om i gamla tråden ibland. Allt har blivit en enda röra och jag vill absolut inte såra nån, faktiskt.

[Raubtier]
0

Ja jag tror han vill ha något seriösare med dig. Man brukar ju inte visa avundsjuka om man bara vill ligga. Tänkte på "du har säkert massa killar som springer efter dig"

Frökensvår
0

Ja men sen tänker jag att han kanske bara sa det som en komplimanger, för att vara charmig. Eller visa att jag KAN hålla på med andra utan problem

Aleya
1

Du började sist med nått liknande inlägg där du sedan lyckades på nått underligt vis förstöra allt. Som jag skrev i din förra tråd: sök seriös hjälp innan du ska ge dig in i ett nytt förhållande. För du är nu och petar på samma ställe som satte dig i trubbel sist.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Frökensvår
0

Det är därför jag skriver här nu i god tid. Den här gången är det enklare. Jag behöver bara hjälp av er att tyda vad denna kille kan mena/vilja INNAN det är försent och jag gör bort mig, för det är jag ganska bra på.

Aleya
3

#4 det är ganska svårt att veta vad andra människor vill. När man bara får höra en sida av historien. Och sen är det ett år sedan som du skrev förra inlägget. Jag förstår inte varför du inte har ens ägnat en tanke på att lösa ditt problem om det nu är så jobbigt.

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
4

#4 Ingen här kan tyda vad han vill. Du får fråga honom. Sitt inte och gissa.

Kalli
4

Ingen av oss kan berätta vad han vill, det vet bara han. Och vill du inte fråga honom är det väl allra enklast att du i din tur är helt ärligt med hur du känner.

Frökensvår
0

Ja men ni kan ju gissa lite efter er egna erfarenhet. Jag är så dålig på att tyda vad folk kan vilja och jag vill verkligen inte fråga om han bara ser mig som ett vanligt ligg och är en "player". Många har väl haft liknande relationer tidigare och vet bra tecken eller varningstecken för att personen vill mer?

Kalli
3

Min KK snackar om sex på stranden i solnedgången och att vi har en connetion. Han skickar smileys med pussmunnar och kallar mig Babe och Hjärtat. Vi "pratar" varje dag även om han också är i ett annat land. Det betyder att vi gillar varandra men det betyder inte att vi vill ha en relation. Men som sagt, vet inte vad det hjälper dig.

Aleya
3

#8 jösses, vad spelar det för roll vad vi ger för råd? Det är ju bara se hur du gjort innan för att veta hur detta kommer sluta.
Om inte du börjar kommunicera med folk och agera som en som är vuxen så kommer dina problem ALDRIG lösa sig.

Medarbetare för Julen

Frökensvår
0

#9 Det var bara det jag behövde veta. Att killar kan skriva sånt till vem som helst. Jag skulle aldrig skicka ett rött hjärta till någon eller kalla den "hjärtat". Inte ens höra av mig varannan dag, om jag inte var intresserad av mer än sex. Annars skulle jag höra av mig när jag ville ligga. Men för vissa kan man alltså hålla på och tönta sig så som om man vore i ett förhållande ändå men utan sådana känslor eller vilja.

Karmatarerskanise
4

Själv har jag aldrig varit med om att man skriver sådant till en kk utan bara till personer man är intresserad av.

Frökensvår
0

#12 Ja det är ju det man tro men man ska inte låta sig luras och det kanske är därför jag blivit så jävla komplicerad och rädd. Om man får skylla ifrån sig.

Frökensvår
0

#10 Ska bli annorlunda denna gång för ja sist gjorde jag bort mig, fast han träffar jag ju fortfarande även om han inte litar på mig eller skulle vilja ha ett förhållande med mig om jag får gissa haha. Men vi tycker om varandra ändå det märks när vi umgås.

Aleya
3

#14 ser tyvärr ingen humor i dina misstag. Du sårar människor och beter dig som ett as och skyller på att du inte förstår signaler från andra. Antingen har du någon störning eller bara skiter i andra.

Medarbetare för Julen

Frökensvår
3

Men oj så du kryddar, beter mig som ett as? Lol jag var osäker och omogen mot en kille för han var så otydlig själv. Jag har inte sårat någon. Nu är ju de flesta killar precis likadana och gör mycket bara för att få ligga vilket jag inte gjorde för då hade jag bara gått ut och hittat nån ny som vanligt, jag stanna(r) med honom är för att jag gillar honom som en intim vän eller mer jag vet inte. Hur som helst orkar jag inte med en ny förvirrad relation med denna nya som jag träffat nu. Jag vill ha helt och hållet utan känslor eller satsa på att det bara är varandra och inget låtsasförhållande som det förra. Därför kollar jag nu lite hur gulliga och "på" killar kan vara som ändå bara vill ha nått oseriöst. Han sa tex att jag kunde bo där när jag kom om jag inte hittar lägenhet och är väldigt kärleksfull på sms och skriver dagligen trots att vi inte kan ses förens om många veckor, men det behöver ju inte betyda någonting har jag förstått nu.

Aleya
0

#16 ja i min bok beter du dig som ett as genom att du leker med andras känslor. Och du verkar ju ändå utgå från att alla karlar bara vill ha sex. Så varför ska du då ha en relation?

Medarbetare för Julen

Frökensvår
0

Jag leker inte med andras känslor. Det utgår jag inte alls ifrån verkligen inte men många killar vill gärna ha en kk relation, precis som väldigt många tjejer. Därför är det svårt att veta om man "är på g" eller om man inte kommer längre.

Karmatarerskanise
6

#18 Men nu vet du inte om han vill ha mer än en kkrelation.  Risken är ju stor att han vill det. Och om du inte talar om att du inte är intresserad av ett förhållande och låter honom hållas så ser jag det som att du leker. Du känner ju själv att han kan vara intresserad av dig på ett djupare plan än vad du är för honom.

Aleya
3

#18 det är du som tror att folk vill vara kk. Och det är en stor skillnad att tro och veta. Men med den inställningen så leker du ju mest med folk.

Medarbetare för Julen

Kalli
2

#11: Ja, killar kan skicka sånt även om de inte vill ha ett förhållande. Det kan tjejer också. Det betyder inte att killen du träffar inte är intresserad av dig, människor är olika. Känner du inte att han är rak har du ju alltid valet att vara det.

Personligen har jag inte sex med människor jag inte tycker om, tycker jag om någon brukar vi åtminstone vara vänner och eftersom vi är vänner behandlar jag dem som alla andra vänner alltså berättar ibland att jag tycker om dem, att de är fina, att jag saknar dem om vi inte träffats på länge, jag ringer bara för att jag vill prata bort en stund.

Frökensvår
0

Isåfall skulle det väl vara upp till han att vara tydlig med det. Visst han skriver varje dag men det är väl för han verkligen vill att jag kommer för att hör och häpna: få ligga. Eftersom han skriver att han längtar ihjäl sig och kommer vara över hela mig när jag kommer. Att han saknar min kropp skriver han också väldigt ofta, inte mig haha.

Karmatarerskanise
5

#22 Han kanske tycker att han är tydlig som så ofta skriver till dig och ger komplimanger.

Sluta skylla på andra. Ta DU ditt ansvar. Förstår inte vad du sysslar med.

Kalli
3

#22: Varför är det bara upp till honom att vara tydlig? Vad är ditt ansvar i det hela?

Karmatarerskanise
2

#24 Ts visar tydligt att hon inte anser sig ha något ansvar.  Både i den här tråden och den förra.

Frökensvår
0

#22 Ja kanske ELLER så leker han. Eller ja att han är inte ute efter något annat än det sexuella. Och det är ju inte heller fel så länge man är ärlig med det!

Frökensvår
0

#24 Eftersom det är han som skriver hela tiden, jag svarar mest bara. Jag skriver inte ofta alls eller använder kärleksemojies eller kallar han smeknamn just för att jag inte vet vad jag vill och inte vill såra han. Men jag svarar och frågar tillbaka.

Karmatarerskanise
2

#26 har du varit ärlig? Har du sagt att du bara är ute efter sex?

Frökensvår
4

En sak till. Varför tar ni saker så seriöst som detta? Att man ska ta sitt ansvar? Just nu är vi två människor som har kul med varandra och det är bara början, kanske utvecklas det kanske inte. Men ansvar? Man ser väl vad som händer och tar en dag i taget.

Frökensvår
1

#26 Nej för varför ska jag säga det helt ärligt? Jag har ju inte sagt att jag är ute efter något mer heller eller visat det på nått sätt. Men det är ju mest det jag pratar om med han så det har han nog fattat. Det är ju huvudsyftet med att träffas. Jag menar jag kanske helt ändrar mig ju mer jag lär känna honom och vill ha mer än så. Samma för han. Eller tvärtom.

Karmatarerskanise
4

Jag ger upp. Du vill inte förstå.

Aleya
0

#29 för att du inte fattar att du sårar folk och att du alltid gjort innan enligt dina trådar som du skrivit på denna sidan. För du skriver ALLTID då det är någon kille och du fattar aldrig nått av vad dom menar eller säger. Och istället så börjar du bete dig som en snorunge emot dom. Som jag skrivit innan: sluta håll på med killar och skaffa hjälp.

Medarbetare för Julen

Frökensvår
0

Jag har inte sårat någon det är bara det. Han verkar gladare än någonsin i mig och jag ser gärna vart detta leder. Jag vet bara inte nu vad jag känner för jag blir lite skrämd av att han skriver så pass ofta och även vad han skriver, det blir lite mycket så fort. Men vissa killar är ju bara sådana. Är intresserad av han men på vilket plan vet jag inte än och förmodligen inte han heller förens vi lärt känna varandra bättre.

Kalli
4

#29: Självklart men varför startade du då överhuvudtaget tråden?

MissClue
9

Ts.I #10 skriver du att du träffar den andra killen från andra tråden också men han litar inte på dig och om du får gissa så vill han inte ha ett förhållande med dig. Men vet han om att du skriver med denna killen? Annars har han ju all rätt att inte lita på dig. 

Det är inte så krävande att skriva eller säga "Bara så det inte blir fel så är jag inte ute efter ett förhållande eller blanda in känslor". Det gör jag direkt om jag får en känsla av att personen vill ngt mer som inte jag är intresserad av för att bespara denna känslor och energi. Bättre att lägga korten på bordet om du nu är rädd för att såra ngn. Tycker du har lite fel bild av män, du borde tänka på var och en som enskilda individer och inte generalisera dom..

I love not man the less, but Nature more…

Frökensvår
0

#24 Jag ville väl förbereda mig på att ta det seriösa snacket om folk trodde han ville ha mer ändrat jag vill ge just nu men fick ju istället respons att killar skriver så som han till vem som helst i princip. Det var därför jag startade tråden.

Karmatarerskanise
5

#36 Ingen har skrivit att killar skriver så. Läs om och läs rätt. DOM KAN skriva så uran att mena något.  Men troligare är att det faktiskt betyder något. 

Du läser ju verkligen inlägg så dom "passar" dig och du slipper tänka och ta ansvar.

MissClue
3

#36 Det är omöjligt att 100% veta, det är bara han som vet vad han menar. Jag hade tolkat det som att killen ville något mer varje fall. Utgå från din egna magkänsla och uppfattning och inte våra åsikter. "jag kan ha fel men jag har fått uppfattning om att du….bla bla". Du lär ju inte skada er relation bara för att du vill klara ut saker och ting. Mkt bättre än att provocera fram reaktioner för att utesluta det ena eller det andra😉

I love not man the less, but Nature more…

[LadyK]
4

Håller med om att du TS sårar och leker med människors känslor, varför inte bara vara ärlig och svara ett av hans sms med typ "jag vet inte vad du är ute efter men för min egen del är jag inte intresserad av något seriöst förhållande just nu". Då har du varit ärlig och ger honom en chans att ta ställning till vad han vill. Annars är risken att han i slutändan blir sårad då han kanske tror att du vill något mer och han lägger ner en massa energi och tid på någon som inte är intresserad. Säger som många andra TA DITT ANSVAR! Du kan inte begära att andra ska göra det hela tiden.

Frökensvår
1

Hur kan ni säga att jag leker med någons känslor? Jag har inte sagt att jag vill något till honom och jag har inte visat det heller. Jag håller på att lära känna han nu. Varför ska jag avbryta allt innan jag vet vad jag vill? Det kan ju ingen egentligen veta när det gått såhär lite tid. Det är väl ändå inte mitt problem att han väljer att fortsätta skriva dagligen efter tre ons. Annat hade det väl varit om det var jag som skrev till honom hela tiden och smickra honom fast jag inte vet vad jag vill?

Frökensvår
1

Jag förstår inte vilket ansvar jag ska ta? Han sa att han tyckte jag var vacker och rolig och att han vill träffa mig mer och jag svara att jag vill träffa han också. För det vill jag ju? Jag kanske börjar tycka honom jättemycket, jag har ju faktiskt intresse. Eller så ändrar jag mig totalt och då lär han märka det. Kanske ändrar han sig eller visar att han bara menat på att vara kk. Jag har inte på något sätt sagt att jag vill ha en kärleksrelation och det har inte han heller. Sex är ju den huvudsakliga delen i våra träffar och konversationer hur han saknar min kropp och hur vi ska köra på när jag kommer. Så snälla jag har inte gjort något fel överhuvudtaget utan jag är väldigt öppen för vad som kan hända. Tycker bara daglig konversation är lite onödig.

Frökensvår
0

Sen tycker jag också det är ganska märkligt att skicka röda hjärtan och kalla mig smeknamn när vi faktiskt setts så pass lite som vi gjort, och det talar också för att han är en så kallad player.

[LadyK]
4

Du skriver i första inlägget att du inte är intresserad av något mer än en kk relation. Då hade jag gjort det klart för killen i fråga så han vet vad du vill. Just nu så kan han ju tro vad som helst och om du som är eller var helt säker på vad du ville inte berättat det då sårar du honom. My opinion.

Frökensvår
0

Varken är eller var säker på vad jag vill så. Eller vad han vill. Men det är slöseri att spekulera i det ni har rätt tiden får utvisa

[LadyK]
3

Från ditt första inlägg TS

"Jag träffar gärna honom när jag kommer tillbaka då vi klicka bra i sängen och hade roligt tillsammans den tiden vi fick. Men något mer än så är det inte från min sida."

Ber som ursäkt att jag tolkade att du var säker på vad du vill när du skriver som du gör.

Lämnar tråden med detta. Lycka till.

Frökensvår
0

#45 Ja så kände jag först men helt sjukt att man kan bli mer intresserad av en människa fast man bara pratar via sms. Men det är det där att han håller kontakten hela tiden och frågar saker som hur det går hemma osv. Han bara finns där och hör av sig med jämna mellanrum. Han kallar mig alltid för babe och verkar faktiskt bry sig om mig och längtar verkligen tills jag kommer det har jag ju förstått men frågan är bara VARFÖR. Vad längtar han efter. Är han kåt eller är han kär? Den enda som vet det är ju egentligen han så jag vet inte ens varför jag skriver här.

Aleya
2

#46 men skriv inte då och fråga han. Vad är problemet? Varför ska vi sitta och gissa och försöka lösa saker åt dig som om du vore 14 år?

Medarbetare för Julen

Zepp
2

Menna altså.. är det du eller han som är jobbig?

Om man säger som så.. oftast så brukar förhållanden som man uppnår i sin närhet vara enklare!

Som regel så är det betydligt enklare att få till ett fungerande förhållande i sin omedelbara närhet!

Jag har inga som helst problem att kalla en kvinna för babe, pussgurka eller vad som helst.. det betyder bara att jag fortfarande är intresserad, vill behålla kontakten, det betyder på inget sätt att vi är bäst match för ett längre förhållande/äktenskap/barn/what ever!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

mangemani4
2

det finns en hel del killar, ja, som skulle kunna gå över lik för att få till det med en tjej, ljuger, smörar, spelar spel osv, finns inga gränser för hur långt de kan gå bara för att få ligga, men samtidigt så finns det de killar som är seriösa och vill tjejen något gott. det är lite 50/50, antingen så går han den här längden bara för att få ligga, eller så är han seriös, vem vet. enda chansen du har är att prata med honom, vara alert och använda ditt huvud.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Frökensvår
0

Ja men nu har han bevisat att han inte vill mer eller tänker på mig för han har inte skrivit eller gett nått livstecken på en vecka nu. Hade han varit intresserad hade han såklart skrivit, aldrig hindrat honom förut. Men han har förmodligen hittar någon ny! Bra då slipper jag tänka mer på detta

Aleya
4

#50 och troligtvis blev han ointresserad p g a ditt beteende. Så till nästa gång du ska börja tjorva om dessa bagateller med nästa kille så skriv inte här utan lös det själv. Nu har du tre trådar om liknande saker så läs igenom dom och lär dig nått eller ta hjälp av någon psykolog eller dylikt.

Medarbetare för Julen

Karmatarerskanise
2

#50 Bra.

Frökensvår
0

Han skrev nu, det visste jag nog att han skulle göra, men denna gång ska jag inte sjabbla bort det iallafall eller spela barnsliga spel.

Zepp
1

Menna.. kärlekens låga går upp och ner!

Platoniska distansförhållanden blir hur som helst knepiga!

Som regel så projicerar man sina egna drömmar om en gemensam tillvaro på någon utvald!

Grejen är väl att om denna personen är i ens närhet så konfronteras kärlekslågan/längtan, rätt snabbt mot verkligheten.. det är bra, för då får man en hint om hur den andra är och hur ett eventuellt längre förhållande kan utvecklas!

Frökensvår
0

#54 Ja det är sant. Vi har ju dock träffats några gånger så vi känner ju varandra lite men det är som du säger det mesta är nog bara att vi just nu "drömmer" om hur det kommer bli när vi ses igen. Det här kanske gör det negativt? Vi bygger upp förväntningar och så är det plötsligt inte alls som vi tänkt. Eller så blir det jättebra eftersom vi ju faktiskt träffats ett par gånger redan så vi har ju inte direkt träffats på nätet.

Zepp
1

Om du vill höra en äldre mans visdom.. näe det vill du inte och du kommer hur som helst inte att ta till dig mina visdomsord!

Iallafall, det är först efter andra skillsmässan, tredje äktenskapet som man vet vad man vill!

Och då tycker man.. helt ologiskt att den första var bäst!

Det var hen inte.. utan man längtar i själva verket tillbaka till sin ungdoms dagar!

Och varför funkar det tredje äktenskapet bä'ttre, jo främst för att man själv blivit mognare, man gör mognare val av partner, tråkigare men tryggare, trofastare.. inte alls spännande, inte jättesnygg, men helt acceptabel, hjälper till med hushållsgöromål/barnuppfostran och kan tillomed uppföra sig och vara trevlig mot alla dina tråkiga gamla släktingar, när så krävs.. det är f*nemig kärlek det!