Relationer iFokus

Relationer

Etikettförhållande
Läst 1714 ggr
Bill&Bull
2

Pojkvän som stirrar på andra

Att man ser folk man möter osv vet jag ju är normalt, det är i princip oundvikligt. Men jag har märkt vid ett par tillfällen att min kille verkligen kollar in en tjej som jobbar i en affär vi brukar gå till. Vi stog i kassan och hon reste sig för att gå och han stirra på hennes rumpa, jag såg det så tydligt. Vid ett annat tillfälle så blev han lite röd i ansiktet när hon satt i kassan och han skulle betala. Han vill till den affären jämt. Jag vet inte ens om min reaktion är överdriven, jag vet inte ens varför jag känner mig lite "sårad" eller vad man ska säga. Jag vet inte alls så därför tänkte jag att ja frågar vad ni tycker, ska jag bara skita i detta eller säga något? Jag är inte rädd för att han inte älskar mig utan jag kan mer tycka han är respektlös när han gör så, jag gör inte så. Jag kollar inte in andra killar alls. Ser folk gör man ju men stirrar gör jag inte. Vad tycker ni?

||My Love For Animals Is Immortal||

vendelay
0

Jag tycker att det är något ni måste prata med varandra om.

Min sambo och jag kollar gärna in andra tillsammans men då har vi ju pratat igenom det. Ni måste sätta upp regler för vad som är okej för du har rätt till dina känslor.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Anonym783
0

Ta upp det med honom

Hakuna Matata.

Bill&Bull
0

Hur ska jag säga detta? Jag vill inte framstå som att jag vill att han ska blunda sig igenom livet. För det är klart man kan tycka nån ser bra ut, men det är nästan som jag har lust att fråga om han är förtjust i henne. Den uppfattningen har jag fått. Sen om det är så eller inte det vet jag inte.

Elinmatsdotter
1

Snacka med honom utan att lägga skuld på honom utan mer "tycker du hon är snygg?" Jag kollar ofta in människor trots att jag är i ett stabilt monogamt förgållande . Jag kan mycket väl kommentera det till min sambo typ" såg du hans skägg, eller dom armarna 😍" Eller såg du hur snygg hon var. Han i sin tur brukar peka ut folk ute som han tror jag tycker ser bra ut eller som han tycker ser bra ut. Jag har även en bekant som jag tycker är skit snygg men Jag skulle aldrig vilja ha honom men kan mycket väl uppskatta hans utseende! Jag älskar min sambo över allt annat och det vet han mycket väl men att vila ögonen på en vacker/snygg människa är typ som att kolla på något annat vackert typ en vacker utsikt, solnedgång, bil, motorcykel ja vad som. Bara för jag uppskattar utseendet betyder inte det att jag vill ha det i min "ägo". Men jag har varit noga med att ta reda på hur min sambo känner så han inte såras! Sen givetvis säger vi aldrig något som kan såra ev åhörare och den komplimangen är om hör det aldrig iheller.

CorneliaAndersson
1

Min pojkvän och jag har gjort klart för varandra att vi verkligen älskar varandra, och inte tänker byta partners, men visst händer det att vi 'skojar till det'.

'Åhh, hon vart fin', kan han säga. Då svarar jag oftast: 'Ja, riktigt söt. Men kolla henne där då! Fasen vad snygg'!

Eller så kan jag kommentera en skådespelare exempelvis: 'Åhh jisses! Honom hade jag lätt kunnat njuta hem på en kopp kaffe!'

etc.

Men allt är ju självklart på skoj. Så jag vet inte riktigt hur det är när det är 'seriöst'.. Humm :/

Jag hade pratat med honom, och förklarat att det känns lite märkligt. Sedan gett honom  chans till kommentar etc. Så vet ni ju hur det ligger till :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

vendelay
1

Jag tycker att du bara ska fråga honom rakt ut och inte göra en stor grej av det. Bara fråga om han tycker att hon är snygg eller själv säga typ "hur snygg är den där tjejen alltså?" och se vad han svarar. Ni måste ju kunna prata med varandra 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

jargong
12

Jag tycker det är ett osmakligt beteende att göra så när man är i ett monogamt förhållande. Om man nu inte har en partner som är helt med på noterna som många av er i tråden verkar vara. Att ni skojar sinsemellan om det och kollar in tillsammans. Men så verkar det inte vara i ts fall. Där är ts inte med på det. Hon har bara reagerat på hur fixerad pojkvännen verkar vara vid denna kvinnan "hon reste sig för att gå och han stirra på hennes rumpa, jag såg det så tydligt. Vid ett annat tillfälle så blev han lite röd i ansiktet när hon satt i kassan och han skulle betala. Han vill till den affären jämt."

Riktigt sliskigt!

jargong
14

Dessutom om han vill till affären extra ofta är det inte normalt.. Då är det inte som att han bara RÅKAR möta en snygg tjej ute på gatan. Utan han söker aktivt upp denna tjej genom att hellre välja att gå till just den affären.

Bill&Bull
0

Jag har tagit upp detta med honom, jag frågade även vad han skulle tycka ifall jag kolla in en annan kille, han skulle inte känna sig bekväm i det och det gjorde det lättare för mig att ta upp detta eftersom jag först tvivla på min reaktion. Han förnekade först att han kollat in henne för att sedan säga att han titta på henne och förundrades över att det inte syns att hon fött barn. Han sa även att han inte känner något behov av att kolla in nån annan tjej. Jag vet inte riktigt vad som stämmer det kan ju bara han själv veta. Tycker ni jag ska släppa det här eller prata vidare? Jag kan känna mig lite sårad/klump i magen av beteendet, har blivit det i tidigare förh så rädslan finns väl där. Hade ingen rädsla innan för jag litade till tusen på honom men detta har fått mig att tvivla, varför det påverkat mig så starkt vet jag inte riktigt själv, hade ju varit en "värre" sak om han hade kysst henne tex. Hoppas ni förstår hur jag menar :)

jargong
4

#9 Inte syns att hon fött barn? Hur kan han veta att hon fött barn? Känner han alltså henne?

Bill&Bull
0

#10 Har sett henne gravid.