Ska jag förlåta honom?
Jag är 15 år vilket kanske många tycker är för tidigt för seriöst förhållande(?) men iaf så blev jag tillsammans med en kille för 4 månader sen och varit väldigt seriösa hela tiden. Vi har haft det väldigt bra även fast små bråk då och då men inget stort. Men föt ett par veckor sedan såg jag att han hade skrivit med sitt ex och det hade jag inget större problem med även fast han inte verkat velat att konversation nånsin skulle ta slut. Ungefär vid samma tid hittade jag också appen yellow på hans mobil, en slags dejting app för folk under 18 där vi dessutom hade träffats, han började skylla ifrån sig lite och sa han bara varit inne i några minuter, han hade också uppdaterat sin profilbild. Jag blev sårad och förvirrad men han var förlåten efter en stund. Men nu för en vecka sen så loggade jag in på hans snapchat för att skicka dagar då han var i Thailand och inte hade något wi-fi så kollade jag runt och hittade en extremt flörtig och sexuell konversation han haft med en tjej, han hade även skrivit nedvärderande om mig till henne. Tror inte att han hade någon som helst taken på att träffa henne då hon bor 10 timmar bort, men det ska ju inte bara vara distansen dom stoppar honom. Jag har pratat massa om det med honom över telefon då han fortfarande är i Thailand och inte kommer hem för ens om 2 veckor. Jag blev helt förkrossad och fattar inte hur han kan göra så, han säger att han är jätte ledsen och ångrar sig och älskar mig och bla bla och jag vet att han älskar mig för finns ingen anledning för honom att annars åka hem till mig 2.5 timmar varje helg då det inte finns nånting han kan utnyttja mig för. Litar inte på honom det minsta lilla nu och det gör fortfarande ont. Vill verkligen vara med honom för älskar han så mycket men hur ska jag kunna komma över allt han har gjort och alla röda flaggor som kommit upp på att han inte är pojkvänsmaterial för mig? Råd uppskattas verkligen!
Ta det här med honom när han kommit hem från Thailand så att ni kan prata ordentligt.
/Maria
Hade han älskat dig hade han inte flörtat och talat illa om dig. Där har du ditt svar
Lyssna på din magkänsla, den leder dig alltid dit du ska. Du ska absolut inte förlåta honom. Man snackar inte skit om den man älskar och tycker om på riktigt. Det finns fler därute som säkerligen skulle uppskatta dig och ditt sällskap och som aldrig skulle såra dig på det sättet. Sätt aldrig dig själv i andra rummet och kom ihåg att så länge du är godhjärtad och har förmågan att älska så förtjänar du det bästa. Låt ingen trycka ner dig någonsin!
Var inte orolig, man kan ha seriösa förhållanden i den åldern, vet många som har hållt länge från den åldern otroligt nog. Men sak samma, nej du ska inte förlåta honom. Om min kille hade gjort så skulle det vara tack och adjö dö typ. Kallas physisk otrohet samt en jävla massa sårade känslor. Han är inte värd dig, och tyvärr så tycker jag det är ganska tydligt att han letar efter någon ny just nu. Lider med dig, väldigt mycket! Förlåt för min ärlighet, men sanningen svider. Adda mig på snap om du vill ha extra support: Diamatnatt Lycka till nu!
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Diamantnatt *
Mvh Linn
Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien
Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon
Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com
Since 2016
Jag skulle personligen aldrig gå vidare efter att något sådan har hänt. Jag tycker att ett förhållande ska bestå av respekt och kärlek vilket han inte verkar visa mot dig. Men vad jag tycker spelar ingen roll då detta handlar om dig. Vad säger din magkänsla? Vill du spendera tid med någon som troligtvis redan letar efter någon annan att vara med? Är det värt att lägga ner din kärlek och omtanke på en person som trots allt inte är dig helt trogen? Mitt bästa råd är precis som Marias. Träffa honom och prata om detta. Men dra öronen åt dig. Tro inte på allt han säger och lita på din magkänsla. Kom ihåg att alla relationer inte håller för evigt trots att det kan kännas så i början. Lägg inte ner din tid på någon som inte förtjänar den eftersom det kan finnas någon mycket bättre (läs lojal och som vill ditt bästa) runt hörnet. Om du vill får du gärna skicka iväg ett pm. Har varit i destruktiva förhållanden bla, och vill du ha någon att prata med som inte så länge sedan var i din ålder, så finns jag här :) Mvh Luisa 19 år
Jag tycker det låter helt klart som att han är inte intresserad av något seriöst just nu. Han verkar vilja leka runt mer än att ha ett fast förhållande.
Jag tycker att han har gjort många fel här. Inte bara de flirtiga konversationerna och dejtingsappen men också det faktum att han har faktiskt pratat skit om dig. Vill du verkligen vara tillsammans med en som inte alls verkar respektera dig?
Jag hoppas för din skull att du gör slut med honom. Han verkar inte alls vara bra för dig. Det är nu min åsikt.
Du har fått många kloka svar. jag var naiv och dum. 8 år lång relation, min exmake betedde sig konstigt emellanåt i vår relation. Allt slutade med skilsmässa, husförsäljning och otrohet. Jag tycker du ska dumpa den här snubben som till och med talar illa om DIG!
Jag tycker det han gör är otroligt fel och har själv varit i den situationen… och det är fruktansvärt att inte kunna lita på sin "partner" hoppas det löser sig