Relationer iFokus

Relationer

Etikett: sex
Läst 2040 ggr
tanpanama
0

Svårt för att slappa av? Mental spärr?

Hallå!

Jag känner jag behöver lufta mina tankar lite….
Min profil är ny då jag gärna vill vara anonym…

Jag gifte mig i maj 2016, alltså snart 11 månader sen, och jag väntade med att ha sex tills dess, likadant med min man. Vi var alltså oskulder när vi gifte oss. Iom det så förstår jag att det här med sex kommer ta oss ett tag att behärska på ett bra sätt :P Men vi har tagit det för vad det är och försökt lära känna varandra sexuellt, vad vi gillar osv. Vi ligger rätt regelbundet, ibland varje dag och ibland bara 2-3 ggr/vecka. Vi brukar även mysa och gosa varje dag.

Men så nu till problemet:
Jag vet inte riktigt hur jag ska få ord på det för det är så komplicerat!

Men enkelt sagt har jag väl svårt för att slappna av och komma! Jag har kommit flera ggr när vi legat (alltså en gång/ligg men flera ggr, är det bara jag som bara kan komma en gång/ligg?), men då bara genom att jag stimulerar klittan och han pullar mig. Men ibland har vi försökt i typ en halvtimme och jag har varit på gång flera ggr men så när jag precis är på väg att komma så försvinner det! Detta är såklart himla frustrerande för mig, och det bygger upp sån frustration att jag vid flera tillfällen börjat gråta och tom gått med huvudvärk i dagar tills jag fått komma! Vid dessa tillfällen är jag såklart sjukt öm där nere och vi brukar inte ens kunna fortsätta ligga… Jag har försökt att inte tänka "nu kommer jag!" utan bara tänka "okej, jag kommer nog snart vilket betyder att jag gör rätt, så bara fortsätt som du gör", och det har funkat ibland men jag kan ändå inte riktigt slappna av…!
Jag har flera teorier kring detta,  men jag vill gärna höra era råd oxå :)

# Jag "jagar" orgasm och skapar på så sätt för mycket press kring det hela som gör att jag inte kommer.
# Jag har en slags "mental spärr". (Min bästis hade ett liknande problem med sin partner när dom precis börjat ligga och den släppte för henne när dom använde såna där kulor man har i slidan medans man ligger, jag har dock inte hunnit skaffa såna än)

Jag har pratat med V om detta, och då han är en riktig rookie så föreslog jag att han googlade på hur man kan få sin tjej att slappna av/komma/bli våt, och det har han gjort. Han är underbart förstående, tack och lov, även om han kanske är lite för het på gröten och inte riktigt har tålamod till att vänta på att jag är riktigt redo. (För jue längre förspel vi har desto kortare tid tar det för honom att komma.. om han jobbar för att få mig riktigt kåt så blir han jue själv det med och då kommer han nästan på en gång, vilket är lite utav en besvikelse eftersom jag är så redo då :P Till saken kan jag jue säga att han blir helt slut av att komma [blir inte alla killar det?] och då vill jag inte att han ska känna sig tvungen att slicka/pulla mig bara för att jag oxå ska få lite, även om han gärna gör det, men det gör jue att jag ännu hellre vill komma för att inte köra slut på honom!) Men ändå har jag svårt för det. För ibland när han pullar mig så märker han att jag är nära och blir intensivare i pullandet, och det är såklart fett skönt, men samtidigt känner jag hur hans förhoppningar om att jag ska komma ökar (han vill jue bara att jag ska njuta och ha det skönt) och då försvinner allting :<

Pga av allt detta har jag ibland tom svårt för att bli våt för att jag känner sån press kring det hela!
Vad ska jag göra?

Lite annan fundering som kan ha med saken att göra, eller inte:

På det hela taget kan jag känna att det är sånt bök med sex! Det är såklart grymt skönt (varenda gång frågar vi oss varför vi inte gör det oftare), men eftersom det tar sån tid för mig att bli riktigt våt, och vi bägge är så fett slut när vi fått komma, så känns det som så "mycket" jobb för så "lite"… Jag har funderat på att testa att låta efterspelet gå över i förspel och hångla tills han är redo igen, men sen känner vi båda att vi är så kladdiga när han har kommit så man vill lixom inte ha det över hela sig och sängen, och går man då upp för att tvätta sig så försvinner hela känslan :P

Fokuserar jag för mkt på själva in-och-ut-delen och orgasmerna? :/

V träffar jue min g-punkt så sjukt bra så det vill man jue gärna att han ska fortsätta med, men så kommer han alltid xD

(Wow, långt inlägg. Jag hade tydligen mer att säga än jag trodde, förlåt :P)

tanpanama
0

Långt inlägg som sagt hahah ;P Men det är bra att du pratar av dig! Det låter väldigt jobbigt enligt mig! Jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet kring området, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig :/ Kanske nån leksak hade hjälpt?

tanpanama
1

Kan en moderator ta bort inlägg #1 och detta? Jag ville ge mig själv lite pepp med min egentliga profil, sporra andra att svara och följa tråden samtidigt som jag inte uppgav mig själv…. (Pinsamt läge)

OlgaMaria
3

Det du beskriver, och bekymrar dig över, är ju att det inte hela tiden är perfekt, och det skulle jag säga är helt normalt! Det låter dessutom som att du har betydligt lättare för att få orgasm än de flesta. Jag skulle vilja påstå att det är ganska lätt hänt att man kan börja må lite dåligt över ens sex då man jämför sig med andra, eller bara blir lite fixerad vid orgasm eller en viss aspekt av sex. Och om man mår dåligt över att "det inte är perfekt" kanske man ska fundera på att chilla lite och utforska andra aspekter av relationen och livet. Sen påverkas du säkert en del av menscykeln men kanske inte dragit de kopplingarna än? Runt ägglossning är man våtare och har säkert lättare för att komma, och andra perioder är man torrare.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[LadyK]
1

Skulle vilja säga sluta jaga och njut. Det tog flera år innan jag kom mer än en gång under ett samlag. Och en del kommer bara en gång hur gärna de än vill.

tanpanama
2

#3 jaa, det där med att jämföra sig… Dålig ovana…. Oj *polletten trillade ner* menscykeln glömmer jag alltid! Såklart det är den! Tack!! #4 Oh… Hahah ja som sagt, borde chilla lite och njuta av resan ist för att jaga och tänka en massa! Kom förresten igår när jag låg med V, och det var för att jag kände att jag fått skriva av mig lite. Bara att få prata av sig hjälper ibland! Tack för all hjälp, men förstått gärna ge tips ändå :)

Omorika
0

Nu verkar du redan fått det lättare men tänkte ändå komma med ett tips till framtiden. När jag åt antidepressiva fick jag biverkningar att det var svårt att komma. Jagade då orgasm som förut varit enkel men fick det bara ibland och då med mycket slit. Det blev ju till slut jobbig med sex istället för skönt. Då bestämde jag mig för att inte komma under några månader utan bara njuta av allt här och nu. Verkligen njuta av det sköna och om jag kom tillräkligt nära första jag lite bara för att njuta inte för att komma. Så kom ändå mågra fonder spontant men framför allt blev allt roligare. Nu har jag sluta med medicinen så är tillbaka på vanligt sätt men för att inte skapa press och få mer spontanitet brukar jag bara komma ibland. Blir så mycket roligare om man inte jagar nått utan låter allt komma spontant. Dessutom hinner man några snabbisar som bidrar till ökad lust. Jag kommer alltid bara 1 gång/ samlag lite som en kille. I mitt förhållande kommer han flera och jag avslutar med min enda.

pyromanen
0

Låter som att du försöker oressa in sexet i en bild du har av "det perfekta sexet" istället för att nyfiket lära känna din egen och hans sexualitet. Försök stänga av prestationshjärnan och lek. Låt kroppen och kånslorna beståmma. Testa sex utan orgasm ett tag för att istället fokusera på att njuta olika sköna saker och leka så ni upptäcker hur kåta ni kan bli och hur.