Bristande sexlust
Någon mer än jag här som tidigare har haft en sexlust men som numera inte har det? alternativt fått en betydligt mindre sexlust.
Jag har i flera år nu inte ens kunnat bli kåt och våt av att fantisera. Visst, jag kan få en viss sexlust av att fantisera, men inte tillräckligt. Jag kan komma ihåg att jag för 3-4 år sen kunde bli våt av att ha sex (ej samlag) med en kille. Så fort jag får sexlust nu och får en sån där skön känsla i kroppen av att fantisera så bara hoppas jag att jag ska vara våt och när jag känner efter så… nej. Jag har bara dåliga erfarenheter av sex (iaf samlag, som gör ont), och jag antar att det gett mig psykiska spärrar. Jag lider också av ångest, men inte lika mycket nu som förr tycker jag.
Det hela har ju också blivit en prestation nu. Jag försöker att slappna av, jag försöker verkligen att bli kåt. Men jag kan ju inte slappna av, för att jag fokuserar så mycket på att slappna av. Det är skönt med sex, åtminstone oralsex, och jag är ibland nära orgasm, men jag blir inte kåt/våt av det.
Någon som kan relatera och ge lite råd? Det känns rätt så hopplöst…
Att vara kåt och att vara våt är ju inte nödvändigtvis samma sak. Bara för att det ena händer behöver inte det andra hända. När du beskriver det så låter det som att du faktiskt blir kåt/upphetsad, du beskriver det som att du "får sexlust". Om du dessutom tycker att det är skönt så tolkar jag det absolut som att du är kåt. Att man inte blir våt tänker jag kan bero på många olika saker, kanske det ligger något i att det finns en psykologisk spärr, eftersom du även skriver att du har svårt att slappna av och inte heller får orgasm. Jag vet inte precis hur/om det kan finns en koppling där, men kanske!
Det kan även bero på hormoner. Använder du något hormonbaserat preventivmedel? Kan du i sådana fall se ett samband med att du började med det, och dessa problem? Har du alltid precis lika svårt att bli våt? För många kan det vara olika lätt eller svårt beroende på var i menscykeln de befinner sig. Jag är inte helt insatt i allt vad som kan påverka ens hormonbalans, men t.ex. graviditet, mediciner eller olika sjukdomar kan i alla fall göra det. Kanske värt att fundera över? Du kan såklart även ta kontakt med en ungdomsmottagning eller en barnmorskemottagning för att få hjälp och råd, de brukar vara väldigt hjälpsamma! 🙂
Tillägg: om du inte redan gör det, använd glidmedel eller olja! Om du inte själv blir våt skapas det ju lätt obehag vid omslutande sex, och om du redan känner dig spänd inför samlag så är det nog viktigt att inte spä på den känslan.
Tack så mycket! :)
Ja, alltså det är skönt med oralsex beroende på hur killen stimulerar klitoris samtidigt. Krävs att han använder fingrarna också, annars blir det för mjukt och då känns det inget. Men när klitoris stimuleras på rätt sätt så är det skönt, och jag blir väl kåt då. Men sen utöver det så hänger inte mitt huvud med. Då känner jag absolut ingenting i kropp och huvud, när jag är med någon.
Jag tar inga som helst piller eller så. Kör på kondom när jag har samlag. Och har ingen sjukdom vad jag vet om.
Jag går till en barnmorska för samtal, och det ger mig mycket. Men jag känner mig bara så himla vilse. Jag vill så gärna vilja ha sex. Vet inte hur jag ska lösa detta.
Glidmedel har jag använt varje gång jag haft samlag, men det gör jämt ont i början, sen så går det onda över, men känns ändå inte bra. Glidmedlet räcker liksom inte, för det blir sprickor ändå, trots massvis av glidmedel. Jag säger numera nej till samlag helt och hållet. Så länge jag inte är kåt och våt så tänker jag inte ens försöka.
Jag kanske kan se till att verkligen ta tillvara på de dagar då jag känner en viss sexlust, och fantisera lite och kanske läsa lite sexnoveller.