Göra slut? (Inte riktigt där än - långt :( )
Det här är självfallet ett högst personligt beslut och jag vet inte vad jag ska göra just nu. Tänkte att jag inte ska stressa utan se om det kommer bli bättre men behöver någon att prata med tror jag. :(
Jag sov hos min pojkvän inatt. I morse var det fint väder och jag ville ta vara på dagen och vara utomhus, gav som förslag att gå till närmsta vatten och utforska men pojkvännen hade varken ork eller lust att göra något och han hade själv inga förslag på vad han ville göra. Så jag drog hem. Jag kände mig lite ledsen när vi sa hejdå men log mot honom för jag är trött på att vara ledsen. (Har perioder när jag känner mig lite nedstämd och osäker, får negativa tankar.)
Efter ett tag skrev han förlåt för att han var tråkig, och jag svarade att han inte var tråkig; att det är okej. För han var inte tråkig, jag tycker aldrig han är tråkig. Får oftast känslan att han tycker jag är tråkig.
(Lite kort bakgrundsfakta) Det finns inte så mycket han gillar att vi gör tillsammans. Förut, i början, så spelade vi tillsammans men nu för tiden spelar han bara med sina vänner. Jag spelar knappt längre. Jag vill vara utomhus så mycket jag orkar/kan för att det är bra för en, men han tycker inte om det så värst. Men en gång gick vi till en nationalpark och han uppskattade det mycket efterhand. (slut på fakta)
Så strax innan middagen idag här hemma så frågade jag hur det gick för honom, varpå jag tänkte fråga vad han gjorde. ("whats up?":D )
Han spelade med sin barndomsvän (väldigt nära) och skrev att han kanske skulle dra över till honom. Frågade om fler skulle dit och han svarade att några till skulle dit med, som också är bra vänner.
Några minuter senare är han på bussen.
Han frågade aldrig om jag ville hänga med, det är något han gjort två gånger tidigare: 1:a gången var jag för ledsen och svag för att träffa andra, 2:a gången kunde jag inte.
Och när han skrev att han skulle över till sin kompis så blev det som en blixt som sköt genom mitten av min bröstkorg. En blixt som spred sig genom min kropp och orsakade både darrningar, twitches, att det blir tungt att andas och jag känner mig allmänt nedstämd och lite arg också. Den jobbiga känslan kryper under skinnet och jag känner mig ledsen och svag.
Vill inte skriva något angående detta nu heller för vill inte förstöra hans kväll.
Jag är rätt så ensam av mig tyvärr, funderar på personlig förändring. (träffa vänner oftare och försöka bli mer självsäker). Och är glad att han träffar sina vänner oftast, men ibland blir det jobbigt som i detta fall; han orkade inte göra något med mig men att träffa dem går alltid bra.
Därför, mestadels på grund av att jag upplever att han tycker jag är tråkig. (hatar den känslan, att jag är tråkig. Varför är jag så tråkig? Varför kan jag inte bara… Vara typ normal eller nåt?) Så kommer tankarna på att jag kanske borde avsluta detta förhållande. Om det inte finns något vi båda gemensamt kan göra som han tycker är kul, varför ska vi då vara tillsammans?
Vi lagar mat tillsammans och det går bra, han är snabb, jag är långsam. Vi kollar serier tillsammans och skriver med varandra. Han älskar att spela. Jag försöker komma ifrån datorn så gott jag kan…. Han älskar mig, säger han, och jag känner att det stämmer. Jag älskar honom också. Men vet inte vad jag ska göra? Jag har ett stort hundintresse och han är uppvuxen med hund och jag tänker att han också kanske kan få intresse för det också? Har inga krav på att han ska sluta spela eller något utan vill bara ha något som vi kan göra gemensamt som inte känns tråkigt för honom………
Någon som har några tips på hur jag kan gå tillväga? Är jag dum i huvudet? Jag känner mig rätt så ledsen just nu pga. att han ska träffa kompisar, det är ju lite vrickat eller? Om ni har några vidare frågor är det bara att fråga, allt är okej för mig. Det uppskattas bara! ❤️
🌺Till er som läst:
Tack så extremt himla mycket för att du läste all text! Det uppskattas massor och även om du känner att du inte kan ge något tips så är jag otroligt tacksam över att du har läst igenom och gett det ett försök iallafall. Tack för att ni gav tiden till min text. Jag är helt vilsen just nu.
Det låter som att du verkligen klistrar dig fast vid din kille. Att han ska roa dig och vara den som är din vän och allt annat. Det är inte hälsosamt. Man måste få ha separata liv. Man kan inte bara hänga upp sin existens på sin partner som du verkar ha gjort. Min fråga är: varför? Varför ska du bara vara med han? Varför kan du inte umgås med andra? Är du ung? Det jag vet är att förhållandet kommer kvävas om det fortsätter i detta spåret.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#1 Oj vad svårt jag hade att svara på detta. Vet inte riktigt vad du syftar på med att han ska roa mig; menar du att han ska agera som både min pojkvän, vän, stötta?
Vi ses ca. 2 gånger i veckan och jag håller med om att jag lutar mig mot honom väldigt mycket. Jag träffar inte mina killkompisar så mycket. En av dem slutade att skriva till mig verkar det som, när jag berättade att jag hade ett förhållande. En annan har varit kär i mig länge och verkade lite bestört över att jag blev i ett nytt förhållande och betedde sig lite annorlunda en stund. Men tänkte se om han vill ses imorgon och chilla lite. :) Alla mina vänner är jättesnälla och schyssta.. I don't know. Min tredje kompis träffar jag lite mer sällan, han borde jag också kunna träffa snart men får alltid känslan av att han kanske ser mig som förhållande-material. Men han har aldrig sagt något så jag hoppas att så inte är fallet.
Jag är patetisk.
Den sista killkompisen är mitt ex och kan säkert träffa honom, men känner oro över att han ska tycka det är jobbigt att träffa mig. Tjejkompisar har jag få av. Har en i min klass som jag skulle kunna träffa säkert, blir första gången vi ses utanför skolan ensamma då. :)
Jag är bara dålig på att ses helt enkelt. Och jag antar att det går ut över min pojkvän. I suck. :( Är strax över 20 så är inte en tonåring eller något..
Det verkar som att ni hade samma intressen i början av förhållandet, men numera så har du förändrats på den fronten, vilket din pojkvän inte har. Det skapar säkert lite oro för honom, och även för dig som nu inte delar spelintresset.
Jag har haft förhållanden där man är kär i kärleken, tryggheten och det första intrycket av personen. Det bästa du kan göra är att lära känna dig själv så att du vet vad DU vill göra, vilka personer DU dras till, vi ska ju inte förändra andra, ibland får man bara acceptera varandras olikheter och antingen stanna eller gå.
Han känns som en trygghet för dig. Klart du känner dig tråkig om du ständigt jämför dig med andra (vars intressen du säkert inte delar… annars hade du varit som dem). Gör du sådant som du älskar så utstrålar du PASSION och djup. Du är inte tråkig, du har bara inte landat i dig själv och vågat utstråla den du är. Våga vara du och lägg inte lyckan i andras händer!
Låter som om ni har lite problem med att kommunicera i förhållandet? Angående att vara tråkig, har man inte ett "eget" liv, intressen, vänner etc riskerar man att bli en mindre ingressant person. Sen är det även viktigt att man vet varför man är i förhållandet och vad man vill få ut av det.
#1 jag syftar på att du blir sur för att din kille umgås med sina kompisar och du inte får följa med. Du klagar sen på att du är ensam. Så varför umgås du inte med dina egna kompisar? Jag bryr mig inte om dom är tjejer eller killar. Men skaffa ett eget liv. Man kan inte förvänta sig att andra ska skapa mening och vänner i ditt liv.

Memento mori

Medarbetare för Julen
#3 Tack för orden. Jag ska fundera på detta. Det är svårt men blir förhoppningsvis bra tillslut. Han är en awesome kille. :) #4 egentligen inte. Men jag har nog mest problem med kommunikationen. Jo det kan bli så men har aldrig upplevt en sådan person som tråkig själv faktiskt. :O men en sak jag tycker är tråkigt är partners som -bara- vill spela… #5 ja det var känslan jag fick. Kände mig övergiven och left out. Just pga. Att han inte orkade gå en promenad med mig eller hade något annat han ville göra och att träffa polarna samma dag var nemas problemas. Och orsaken till min känslighet tror jag är min generella ensamhet, det var därför jag nämnde det. Menade inte det som klagomål utan fakta. Har ingen önskan eller behov över att träffa hans vänner utan kände mig bortglömd när han aldrig fråga om jag ville joina. :) Och försökte förklara i min andra text. Angående att träffa mina vänner. Japp! Mening har jag sökt ett tag och tror jag funnit nu. (Ett form av mål) och förväntar mig absolut inte att han ska kirra vänner till mig. Men kanske lätt att tolka det så i min text. Det är ju alltid upp till läsaren att tolka den. :)
Du är verkligen inte "dum i huvet" och det är heller inget konstigt att du känner som du gör. Om han inte är pigg och inte vill göra något med dig men blir pigg på att göra saker när hans vänner vill hitta på saker så förstår jag att du blir ledsen. Då hade jag också tolkat det som att han är mer intresserad av sina kompisar än dig. Du verkar också ha respekt och förståelse för att han vill umgås med dom och det är jättebra, även om det skär sig mycket för dig då du gärna vill följa med. Men det är faktiskt nyttigt och viktigt att ha egna kompisar att umgås med på varsitt håll ibland. Så du kanske skulle följa ditt egna råd: Personlig förändring, träffa vänner oftare och jobba med dig själv. Att bli beroende av någon annan, ens partner, kan tära mycket mer än man tror. Det är en bra byggsten att vara trygg med sig själv och att låta båda parter av ett förhållande vara en egen individ även om man delar kärlek och liv ihop. Det blir skört om man låter ens egna liv falla på någon annan, om du förstår vad jag menar. Det är inte lätt att "bara" ta sig ut och skaffa vänner och liv och så men du kan ju alltid börja någonstans, hundintresset kanske är något att satsa på :) sen att jobba med dig själv. Jag vet precis hur det är att känna sig oduglig, tråkig osv men det sitter egentligen bara i ditt huvud. Om någon skulle tycka det så är det egentligen inte ditt bekymmer, alla kan inte tycka att man är rolig och "life of the party" liksom. Sen är det nog bra om du tar upp det med din kille vid något tillfälle, att du har lite problem med självkänslan och att det kan ställa till det för dig ibland, men att du har ambitionen att jobba på det. Sen att du säger som det är angående hur pigg han är med sina kompisar versus när han är med dig.
Vi har gjort slut nu. Allting känns förjävligt och ville skära ut mitt hjärta i morse. Orkar inte. Men frågade honom angående att gå på promenad tillsammans ibland och att åka till olika ställen någon dag och chilla och kanske äta något. Men han verkade inte så taggad och så sa han att han vill ha förhållande senare i livet…
Fy alltså vad det gör ont i själen..
Träffade min polare idag och vi har gått massor och pratat om massor (inget om honom).
#7 tack för ditt inlägg, det kändes klart och tydligt. Hatar att vara olyckligt kär. Men det är det bästa för oss, eftersom att han inte har någon lust att gå ut och göra något vilket jag vill. Och att jag fäster mig så hårt vid min partner vet jag inte varför. Jag blir beroende av dem och det kanske har att göra med att jag själv är medberoende pga. mina föräldrar. Men största anledningen skulle jag säga är det du skriver och andra skrivit, att jag måste få mer självförtroende och ha ett eget stabilt liv innan jag kan införa en partner i min krets. Men älskar alltid min partner så hårt så när det blir separation så gör det så ont, även om det är det rätta beslutet.
Men jag är nog absolut inte ensam med dessa känslor. Men de suger. aarrghhh
Tack för att ni svarat allihop. Mitt liv känns rätt så mörkt nu trots det fina vädret och jag hoppas att det vänder FORT. 💔
#9 verkligen inte. :( Känns så himla surt och hemskt. Brukar få frihetskänsla om det är en kille som jag inte gillar så hårt eller har mått dåligt av länge. Men tror den kommer senare också som du skrev. :)
Ja precis, jag har ett superbra sommarjobb så det passade bra. (dock väldigt svårt men nu kör vi). Tack! 🌺