Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 1299 ggr
[Devya]
0

Hur skulle ni reagerat?

Fick igår veta att min killes syster ska gifta sig i augusti. Mindre än en månad efter vår egen bröllopsdag. Hon är gravid nu och har tydligen sagt att hon vill vara gravid då hon gifter sig (det är hennes andra barn). Hon är väl i tolfte veckan nu. Jag kan dock inte låta bli att vara otroligt sur över det här och likaså min kille. Det känns bara så fel då vi har planerat sedan december och huxflux bestämmer de nu att de ska gifta sig. De ska dock inte ha en stor fest utan det har de först nästa år, vilket inte alls verkar logiskt. Jag försöker att inte störa mig över det här men det är svårt. Nu ska de plötsligt få all uppmärksamhet och vi faller undan litegrann. Kanske låter så ytligt från vår sida men vi har faktiskt spenderat en massa pengar på den här festen och nu känns det som om det faller i skymundan vilket kanske inte är fallet men det som sagt så känns det så. Lite bittert. Här så är också traditionen att ge pengar men vi vet inte hur vi ska klara av den biten då vi just kommit hem från vår semester/smekmånad tre dagar innan deras bröllop. Överdriver vi då vi känner oss lite förnärmade nu?

flocken
12

Jag själv ser inget problem med det. Det är ju en månad efter ert bröllop. Hade de valt samma dag eller inom en vecka så är det lite väl tajt inpå. Skulle ist glädjasför deras skull ☺

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Shailina
20

vad är problemet? Det är ju efter eran bröllopsdag? Eller väntar ni att ha full uppmärksamhet från allt och alla i månader efter själva giftemålet? Du kan altså inte vara lycklig för din killes syster som är gravid och skall giftas, utan surar för att hon stjäl uppmärksamhet? Ni har ju själv valt att lägga pengar och tid på att planera  detta, ingen har tvingat er. Skulle du blivit sur om din killes syster skulle föda på din bröllopsdag så hon inte kan närvara med? Det skulle ju definnitivt tagit bort uppmärksamhet från er litegrann. 

Tycker du överreagerar rätt rejält. Jag skulle nog gissa det är lite bröllops och planeringsnärver i bilden här, men som sagt tycker jag du överreagerar rätt rejält.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Maria
13

Jag förstår inte riktigt vad du menar att de skulle få all uppmärksamhet?

Du har ju redan varit gift i en månad när de ska gifta sig.

/Maria

Annielle
12

Jag undrar precis som Maria vad du menar att de skulle få all uppmärksamhet?

Jag tycker att det verkar finnas mer bakom de känslor du har för detta än vad som framgår i din text eftersom du reagerar så starkt, jag har svårt att förstå felet i alla fall.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Sollar
10

Hade varit annorlunda om hon kommit nu och sagt att hon skulle gifta sig precis innan er, men en månad efter är självklart ok. Man kan ju inte bara skjuta upp sitt eget liv så i månader för att nån annan ska göra något liknande, alltså jag menar du säger att hon är gravid t ex, skulle ni vänta med att skaffa barn, (om ni planerar det) tills hennes barn är 6 månader för att hon inte ska behöva dela rampljuset?

Angående gåva så kan ni ju förslå henne att ni inte ger varandra då.

Pytteliten
14

Ja, ni överreagerar. Otroligt småaktigt att inte kunna glädjas med dem. Eller, om det är omöjligt, i alla fall vara neutrala…

Lilolizeit
3

Ser inte heller något problem så länge det är en månad efter Er dag. Hade de bestämt sig för att gifta sig en månad innan kan jag förstå att det känns som att dom stjäl rampljuset..

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Herveaux
4

Jag stämmer in i kören.
Hur långt efter ert bröllop är det okej för svägerskan att gifta sig då menar du?
Borde dom ha frågat er "om lov" att gifta sig när dom vill?
Hur dom planerar sitt bröllop kan du tycka vad du vill om, det är deras dag, inte din.

Hur mycket tid och pengar man lägger på bröllopet är ju helt upp till er, tycker inte ni förtjänar mer uppmärksamhet för att ni har ett dyrare bröllop liksom.

När det kommer till traditionen att skänka pengar så får ni väl komma överens om något, kan ju inte vara första gången i landets historia två par som är bekanta/släkt gifter sig tätt inpå varandra. #5 hade ett bra, enkelt förslag där.

Tycker det är löjligt att tjura över att någon annan ska gifta sig en månad efter er,
behövs mer kärlek i världen helt klart.

Hade jag varit du så hade jag bara blivit glad för hennes och hennes blivande makes skull. Mer kärlek som sagt!

Har jag missuppfattat något i ditt inlägg får du gärna förklara mer ingående.

// Harley

[Devya]
5

Visst, kanske småaktigt av oss att tänka så här. Men hela familjen är upprörd för de har inte råd att öppna plånboken så här pass snabbt efter ett bröllop. Jag tror jag överreagerar för vi har en massa bröllopsstress just nu så det blev väl sista droppen. De gifter sig i början av augusti och vi gifter oss då den 14 juli så det är typ två veckor efteråt. Jag fick dock just höra den riktiga orsaken så nu kan jag förstå henne bättre. Tydligen är deras ena barn inte gubbens unge, hon var otrogen mot honom med sitt ex och nu har exet fått reda på att det är hans pojke. Det ska upp i rättegång och hon har tydligen försökt desperat bli gravid igen och nu även skynda på att bli gift så att det ska se bra ut i domarens ögon. Hennes kille är inte glad men vill inte förlora vårdnaden om pojken så han går med på att gifta sig. Lite mer drama än vad jag väntade migoch nu bryr jag mig inte om att de gifter sig ett par veckor efter oss. Jag överreagerade verkligen, jisses. Men ja, jag avundas inte dem just nu. Låter som en jobbig situation.

[Devya]
3

Sen kommer jag ha svårt för att glädjas för henne skull då hon försökte splittra på oss genom att försöka para ihop min kille med hennes ovetande bästa vän. Det finns otroligt mycket bitterhet mellan oss två, tyvärr. Så minsta lilla grej som händer känns mycket värre än vad det rimligtvis borde göra. Det har jag insett nu.¨

Jag måste dock försöka överkomma den här bitterheten på något vis. Det är inte bra att gå omkring och ogilla varandra på det här viset men jag vet inte hur jag ska göra för att ta itu med den biten. Kanske måste jag ge det lite mer tid.

Jag tycker inte om att gå omkring och vara bitter och jag vill ju inte vara långsint. Det är lättare att vara glad än att gå omkring och sura. Jag skrev just ett meddelande till hans syster där jag gratulerade henne. Det kändes bra att göra det och jag vill faktiskt vara glad för hennes skull (oberoende vad för situation hon har försatt sig I).

Dags för mig att växa upp helt enkelt. =P

Annielle
1

Din syster har försökt para ihop din kille med sin bästa vän medan du var i hop med din kille??? Om det är så är jag verkligen inte förvånad över att du är sur, arg, bitter eller vad som helst som inte känns positivt! 

Klart att man kan reagera starkt på annat när det ligger i botten.

Herveaux
1

#9 #10 Oj. Sicken röra…
Tycker det är riktigt bra av dig att ens vilja komma över bitterheten för vad den damen har gjort emot er, själv är jag förbannat långsint. 😐

// Harley

[Devya]
0

#11 Yepp, och det värsta tyckte jag var vad hon gjorde mot hennes bästa vän. Hon ljög så mycket för henne. Jag pratade med hennes bästa vän och fick höra alltihopa och sen berättade jag sanningen för henne. Jag kan ju säga så mycket att de är inte vänner längre. Jag tycker inte om att vara bitter och sur och därför försöker jag jobba på det men det här sista kändes som en knäpp på näsan. Jag har verkligen försökt att vara vänlig mot henne för min killes skull! Och han påstår att hon vill vara vän med mig men nu känns det inte så bra på grund av det här. Känns som om hon är avundsjuk på oss eller något. Men det kan vara bitterheten innuti mig som talar. #12 Jo, väldigt rörigt. Jag är till naturen inte långsint men det där är svårt att komma över. Jag litar ju inte på henne. Jag vet liksom inte vart ja har henne. Det här kunde lika bra vara något dom hon gör för att irritera mig. Om så är fallet så tänker jag dock inte grubbla över det utan fokusera på roligare ting.

Karmatarerskanise
1

Nu hänger jag inte med. Är det din killes syster som i #0 Eller din som i #11?

Sollar
0

Har ni en sån historia så försök se det med lite humor istället då.😉

[Devya]
0

#14 Bra att du uppmärksammade det! Såg inte att det har skrivits fel! Det är alltså min blivande svägerska som försökt para ihop hennes bästis med min kille. Inte min syster.

Ambrose
4

Är det för att ni älskar varandra som ni gifter er eller för att få uppmärksamhet? 😉 Njut av eran tid tillsammans istället för att bry er om vad andra tycker/tänker/gör ☺

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Karmatarerskanise
0

#16 Tack :)

Jag hade antagligen känt som du om man har ett kasst förflutet. Så jag förstår dina känslor!

[Devya]
0

#17 Det var nog bara så att vi blev att reagera starkt med tanke på vår dåliga relation till varandra för då jag tänkte mer på saken så skulle jag inte reagerat alls på samma sätt om det var hans bror som skulle gifta sig. Fick mig en tankeställare där. Nej jag har nog bara inte kommit över det som har hänt mellan oss där tidigare. Vet inte hur jag ska komma över det. Om jag kunde bestämma så skulle jag helst aldrig vilja se henne igen men jag måste då det är min sambos syster. Svårt det där . Tack Hera! Skönt att höra att man inte är hel knäpp. Också skönt attfå skriva av sig och reflektera lite över vad som egentligen är problemet här. Jag tyckte själv att mina känslor va konstiga men sen efteråt så fattar jag vad det allt bottnar i. Gammalt groll som jag har försökt gräva ner men misslyckats med tydligen.

[Devya]
1

Oj hjälp…. Nu ringer hans syster och klagar över bordsplaceringen…Hon fick reda på bordsplaceringen av deras andra bror som hade hjälp oss med det och hon är förbannad för att hon inte får sitta bredvid oss men vi har inte rum med henne och hennes pojkvän. Vi har endast rum för min syster och hennes kille samt hans bror och hans tjej (min syster och hans bror är våra ögonvittnen).

Men nåja, nu så ringer hon och är flygförbannad på oss.. Wtf?

Karmatarerskanise
5

#20 Hon verkar lite omogen.

Annielle
3

Låter som hon har mycket problem med sig själv och vill ha/behöver mycket uppmärksamhet för att inte känna sig oviktig/utanför och liknande.

Well, det är ni som bestämmer bordsplaceringen på ert bröllop, låt henne vara arg även om det så klart inte känns kul att bli utskälld, men hon får ju acceptera att det är så här nu.