Min pojkvän kollar på andra
Hejsan. Det är såhär att jag igår låg bredvid min pojkvän när hans mobil plingade till (han sov, så jag kollade vad det var) det visade sig vara Periscope.. (en live-video sida där vem som heldt kan ha en livestream) det var jag som introducerade honom för den sidan då jag var lite aktiv där när jag träffade honom.. han laddade ner men sedan mobbade sönder den sidan och tyckte det var fjantigt och han förstod inte vitsen med den. Nu igår iaf så plingade det till och det kom därifrån.. med tanke på att han sagt att han tagit bort skiten så fick jag in och kollade vad han följde.. och det var såklart lättklädda tjejer. Den ena var två utländska tjejer som verkar ganska barntillåtet.. men framgår ganska tydligt att det ändå är sex det anspelas på på sättet som rör sig och med deras urringade tröjor och utmanande kameravinklar. Och den andra tjejen är en svensk tjej som hade sisådär mellan 7-8 hundra följare som hon alltså visar och testar sexleksaker för. Jag mådde illa när jag såg det. Jag vet inte vad jag tycker om det här.. min pojkvän har bett om ursäkt och tagit bort det.. men jaha? Hur hade han känt om det var jag som satt och kollade på killar som runkar tex? Jag förståååååår inte varför bara.. JAG hade aldrig gjort så.. eller vad tycker ni? Är det samma som porr? Han påstår att han bara kollat och inte skrivit med denna människan.. och det kan jag iof tro på.. eftersom hon har så många kåtbockar till följare.. såklart hon inte skriver med alla.. men vaaaad tycker ni? Jag blir galen
Såklart det är porr!? Men porr är inte ok i den relation jag är i.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Visst är det porr, men det beror ju helt på vad ni har för relation till det? Om det inte är OK för dig så är det inte OK. Likaså måste du lyssna på honom vad han anser vara OK att göra.
För min egen del hade jag inte reagerat alls, men det är ja i min relation. Troligen hade han visat mig den och vi följt det tillsammans! :D
Att kolla på port är ju självklart okej fast man är i en relation. Men jag håller med om att det här är något annat. Mycket mer intimt när det är en tjej som sänder live med bara några hundra följare. Jag skulle vara okej med det dock, har dock full förståelse för om någon inte är det.
Jag som person tycker absolut inte det är okej, det känns fel på alla sätt. När man är i ett förhållande så anser jag att man bara ser varandra, ska man hålla på med sånt så kan man göra det som singel. Jag förstår egentligen inte varför vi normaliserar detta så otroligt mycket och tycker det hör till dagens samhälle. Det är helt sjukt samtidigt som det är fel syn på människor och vad som anses vara okej.
Säger som #2 - det beror på hur ni i er relation ställer er till porr. Jag har personligen alltid varit okej med porr, och det har aldrig varit några konstigheter. Som när det kommer till att kolla in andra - absolut kan man göra det fast man är i ett förhållande. Om man nu tänker sig att man ska vara med sin partner resten av livet har jag väldigt svårt att se hur man bara kan ha ögon för en enda person under ett helt liv.
MEN som sagt, ni sätter era egna gränser. Har ni inte pratat om det förr kanske det är läge att diskutera det nu och se hur ni känner?
#4 Nej porr behöver inte vara sjukt. Du gillar det inte men många gör. Många i förhållanden kollar dessutom tillsammans.
Det är upp till varje par att välja hur deras förhållande ska se ut.
Man kan bara bry sig varandra fast man ser på porr. Både jag o min sambo kollar och tycker om porr. Men vi gillar ju inte allt. Precis som andra filmer så finns det bra och dåliga! Och det är inte sjukt på något sätt! Jag tror att jag hade haft väldigt svårt att trivas i ett förhållande där porr vart förbjudet! Precis som vi kan gå på stan tillsammans och se en snygg kille/tjej och säga det till den andre! Varför skulle vi inte kunna göra det? Det betyder ju inte att vi tänkt vara med denne person för det!
Huvudsaken är att man är ärliga för varandra så att båda har valet att stanna i förhållandet eller gå vidare. Jag -personligen-finner porrtittande personer väldigt oattraktiva. Jag har varit tillsammans med en kille som just glodde på porr emellanåt och det var motbjudande för mig. Vi var helt enkelt olika på den punkten. Att man dessutom gör det när man har en partner, nej det funkar inte i min hjärna. Så i ditt fall hade jag accepterat olikheterna er emellan. Att ni gillar olika saker och prioriterar olika saker. Fantasier kan man inte styra över, men handlingar är en annan sak. Så med acceptans kan du lättare göra valet att stanna eller gå. Vi kan inte förändra andra, endast andra kan välja om de VILL förändras. Vill man vara med någon som attraheras av att glo på sexiga brudar online, det är frågan man ska ställa sig. Det intresset kommer ju finnas kvar även om beteendet förändras…
Jag känner lite. Vill man vara med någon som har så dålig självkänsla att den trycker ned sig själv? Kommer personen någonsin klara av sig själv?
Tycker porr är okej, inte era pungkulor som fylls med sperma. Så länge personen i fråga inte har kontakt med personen och kollar på porrstjärnor och inte en som gör personliga porr videos på en app som man kan följa mer personligt skulle jag inte bli glad över.
Porr är ok tycker jag men den där sortens porr skulle jag aldrig i livet acceptera. Det är för att man kan faktiskt ha kontakt med personen ifråga. Det är inte "vanlig porr" då man kan kommunicera med personen på livestreamen.
Om min man skulle aktivt börja följa sådana där livestreams nch om han skulle börja skriva till personen och dylikt (vilket händer ofta på sådana livestreams, då de ber dem göra vissa saker och så vidare) då skulle förhållandet ganska snabbt ta slut för det är otrohet i mina ögon.