Innan jag blir 100 Är
Hej đ
Det Àr lustigt att jag har detta bekymmer men det beror nog mer pÄ vÄrt samhÀlle Àn pÄ person tror jag.
Relationer mellan mÀn och Kvinnor Àr egentligen lÀtta men kan bli svÄra eftersom man kanske inte vill göra pÄ det enklaste sÀttet.
Vad har ni för erfarenheter och hur gör ni sjÀlva?
Försök att tÀnka förbi era egna tabu osv för tabu hjÀlper oftast inte.
Exempel
NÀr min kompis Mikael mötte tjejer sÄ gjorde han det pÄ diskotek. Han hade arbetat fram en strategi som han visade mig. Han var stolt över den och mötte massor med tjejer.
Det han gjorde var att först sÀga att han arbetade pÄ enkelt jobb för tillfÀllet men att han tÀnkte öppna en klÀdbutik. I klÀdbutiken sklulle han ha sina egna klÀder och sÄ visade han upp jackan han stickat sjÀlv. DÀrefter beskrev han massor av olika mÀrkesklÀder och beskrev att han tÀnkte ha mode-visningar i butiken. DÀrefter frÄgade han tjejen om hon kunde nÄgot om klÀder och kunde hjÀlpa honom med att finna nya trender.
Men dÀrefter sÄ startade han ingen butik eftersom butik Àr svÄrt att starta.
Det gjorde dÀremot inget eftersom dÄ kÀnde tjejerna honom och var dÄ tillsammans med honom ÀndÄ.
Mikael var 165 cm lÄng och smal!
NÀr jag möter tjej sÄ berÀttar jag lite om mitt jobb och berÀttar lite om mig sjÀlv.
Mitt jobb Àr dÄ lika trÄkigt som att vara forskare pÄ planitÀra grÀnser i universum.
Tjejen tycker dÄ att det Àr trÄkigt och vÀljer en kille som Àr vakt eller muskelbyggare istÀllet. För vakt lÄter hÀftigt och muskler ser hÀftigt ut!
14 Äriga tjejer tycker dÀremot om min stil men 14 Ärig tjej Àr för ung.
Hennes förĂ€ldrar skulle nog inte tycka att det var bra đ
Och nÀr förÀldrar tycker att sÄdant Àr bra sÄ blir det nog rent fÄniga sittuationer som att hennes pappa tycker att jag ska ligga bunden i hennes sÀng sÄ kommer hennes mamma och hennes vÀnninor in istÀllet och ska fisa pÄ mig.
Det har aldrig skett turligt nog men som ni förstÄr, ska jag byta stil?
Hur gör ni sjÀlva?
Ditt sista stycke i texten förstĂ„r jag inte allsđ€
/Maria
Jag förstĂ„r inte vad trĂ„dstartaren vill ha svar pĂ„. Ăr jag trög eller?
Du vill veta hur man fÄr tjejer/kvinnor?
Var dig sjÀlv. Du vill vÀl att nÄgon ska gilla DIG och inte en falsk bild du mÄlar upp?
Hej Puffbuck
Nej, dÄ blir hon 14 Är.
Som 14 Äring sitter hon dÀr med ett stort hjÀrta över sig och lyssnar pÄ vad jag gör pÄ mitt jobb. Hon ska gifta sig. Men Àr hon över 14 Är sÄ blir vakten mer intressant.
AlltsÄ, vakten utanför observatoriet blir intressantare Àn forskaren i observatoriet.
Jag har förvisso en annan kompis som gör som sÄ att han lÄnar sin chefs bil pÄ jobbet och visar upp bilen. PÄ bilen fÄr han mÄnga tjejer.
Men jag har ingen bil och jag arbetar inte som vakt.
Finns det nÄgot du eller nÄgon vet som bra?
Jag hĂ€nger faktiskt inte med i det du skriver, men jag vet varken nĂ„got eller nĂ„gon att rekommenderađ
Hej PuffBuck
HmmâŠ
Du Àr kanske orolig för att jag eller nÄgon annan ska förakta dig.
Min kompis Mikael skulle för exempel aldrig visat mig sina "smarta knep" ifall han inte varit min kompis.
Men jag vill mest ha rÄd! Jag föraktar ingen i detta Àmne.
För faktiskt!
Ingen tjej jag mött tycker att annat Àn vakt Àr intressant som arbete!
Möjligtvis miljonÀr!
En annan kompis frÄn universitetet tjÀnade 100 miljoner pÄ sin hemsida pÄ Internet och visade upp sina pengar för en tjej. Hon Àr numera tillsammans med honom.
Men jag Àr inte miljonÀr och har ingen hÀftig bil och mitt arbete lÄter trÄkigt!
Ska jag dÄ göra som min kompis Mikael?
För Mikael sÄg inget bra ut och var inte lÄng och hade inget bra jobb! Men han hade en ny tjej i veckan (om han ville) och det pÄ en berÀttelse om en klÀdbutik.
Eller vet ni nÄgot bÀttre?
FörstĂ„r heller inte riktigt vad du vill ha fram. Tror du att vi Kvinnor vĂ€ljer mĂ€n efter vad de jobbar med? đ
Att din kompis lyckas fÄ tjejer trots att han inte "ser bra ut" Àr garanterat pga hans personlighet. Lite sjÀlvförtroende och charm kommer man lÄngt med.
Du kanske omedvetet sÀnder ut dÄliga vibbar?
Ăr det framgĂ„ng att ha en ny tjej i veckan? I min vĂ€sld Ă€r det "framgĂ„ng" att kunna ha ett bra förhĂ„llande som varar.
Och en mĂ€nniska Ă€r inte "snygg" eller "ful". Det ligger i betraktarens öga! Mikael mĂ„ste ju ha nĂ„got eftersom mĂ„nga tjejer uppenbarligen pratar med och lyssnar pĂ„ honom. Att han dĂ„ vĂ€ljer att lĂ€gga fram en pĂ„hittad bild Ă€r vĂ€l snarast anledningen till att han mĂ„ste ut och leta tjej nĂ€sta vecka igenâŠ
Hej Milkshake och Katti
Tja, min kompis Mikael hade ett förhÄllande som varade och nÄgra per mÄnad som inte varade.
Kvinnor och jobb!
SjÀlvförtroende har jag gott om men den andra frÄgan blir jobbet!
Jag kan sÀga mitt jobb som om det var mystiskt och jag kan sÀga det som om det var hÀftigt men det hjÀlper inte. Jag Àr inte vakt! DÀrefter sÄ Àr jag inte multimiljonÀr.
SÄ hÀr lÄter det:
Tjejen: SÄ vad gör du?
Jag: TertiÀranalytisk analytiker av smÄ perioder. Faktiskt ett mycket intressant jobb vilket kan innebÀra nobelpris.
Tjejen: Jo, jag förstÄr och det lÄter jÀttekul! Du har en kompis som heter Mikael. Brukar ni mötas ofta?
Jag mÄste komma pÄ nÄgot annat och Mikael gav mig dÄ sin idé! Han tyckeratt jag mÄste möta nÄgon tjej.
Han menar att man aldrig annars möter en tjej!
Jag hade nog inte varit sÀrskilt intresserad av att fortsÀtta konversera med nÄgon om de beskrev sitt jobb sÄ. De flesta har nog ingen aning om vad en tertiÀranalytisk analytiker gör, sÄ istÀllet för att sÀga att det Àr "mycket intressant vilket kan leda till nobelpris" sÄ kanske du kan beskriva lite kort i enkla ord vad du faktiskt sysslar med. MÄnga hade nog tyckt det var intressant.
Jag tvivlar fortfarande pÄ att problemet har nÄgot alls att göra med jobb utan snarare vibbar och hur du uppfattas av andra.

Som forskare mÄste man kunna beskriva sitt jobb populÀrvetenskapligt pÄ nÄgra fÄ minuter, iaf om man vill fÄ nya kontakter utanför akademin :) Jag forskar i nationalekonomi och kan ju vÀlja att beskriva det jag gör sÄ att ingen förstÄr, eller sÄ att vem som helst förstÄr. Tror ocksÄ att du uppfattas pÄ ett sÀtt som du inte vill.
#9 jag tycker inte det Àr nÄgot positivt om jag skulle möta nÄgon som byter förhÄllanden varje mÄnad, sÄ det tycker jag inte du skall strÀva efter. Och vadÄ att tjejer bara vill vara ihop med vakter och multimiljonÀrer? Det Àr bara strunt! Se till att beskriva ditt jobb pÄ ett sÀtt som gör folk intresserade. Och sluta stressa med att hitta en tjej, lev livet och ta det som det kommer. Du verkar lite desperat, och det kanske Àr sÄdana vibbar du sÀnder ut?
Hej Milkshake och Sarah đ
Tja, jag skulle dÄ kunna förklara att min arbetsdag börjar med att jag gÄr in i ett vanligt kontor i Karl Johan och vÀntar tills minst 10 personer gÄr in i hissen. NÀr 10 personer Àr i hissen sÄ sÀtter man i en nyckel och trycker pÄ en E-knapp. DÄ gÄr hissen 400 meter ner under jorden till en plats lÄngt under Oslo. DÀr finns ett starkt upplyst omrÄde sÄ att man fÄr ha pÄ sig solglasögon dÀr nere. Dit kommer kungar och miljardÀrer för att titta pÄ jobbet.
Men pÄ den förklaringen sÄ skulle jag bara möta killar. För tjejer tycker inte att sÄdant Àr intressant. En 14 Ärig tjej kan tycka att sÄdant lÄter spÀnnande men en 20 Ärig tjej tycker att sÄdant lÄter spÀnnande enbart för killar.
Hej Tigertok đ
Nej, det Àr vÀl diskutabelt att ha sÄ mÄnga tjejer men Mikaels idé Àr beprövad och jag kan ju inte dementera att det inte fungerar. Han kunde sÀga; VÀlj en tjej hÀr sÄ tar jag med mig henne hem!
Jag kunde sitta bredvid Mikael och lyssna för han tÀnkte att det var bra sÄ att jag kunde göra lika dant som han!
SÄ hur gör ni sjÀlva?
För jag Àr osÀker pÄ om jag vill vÀlja klÀdbutik.
Jag blir nyfiken pÄ vad det Àr för jobb du har. Kan du inte sÀga vad det Àr mer sÄ att man förstÄr?
/Maria
Det har ju inte med jobb eller pengar att göra om man klickar med nÄn eller inte. NÀr jag blev tillsammans med min kille för en massa Är sen sÄ var han arbetslös. Och nÄgon bil hade han absolut inte rÄd med. Men han var vÀldigt omtÀnksam, rolig snÀll och humoristisk.
SÄ det kvittar fullstÀndigt vad personen jobbar med om man gillar varandras personligheter.

#13 men va? Nej, en 6-Ă„ring tyckte att det dĂ€r lĂ€t spĂ€nnande. Eller min snart 3Ă„riga dotter. Du har lite konstig syn pĂ„ tjejer /killar. Din kompis fĂ„r tjejer för att han Ă€r charmig, inte för att han hittar pĂ„ om en affĂ€r. Sen Ă€r vĂ€l frĂ„gan om de tjejer han fĂ„r, Ă€r ngt för dig? Jag hade inte kunnat bry mig mindre om en kille som snackade om mĂ€rkesklĂ€der. Herregud sĂ„ ointressant En kille som pratade om bĂ€sta gödselmixen till kökstrĂ€dgĂ„rden dĂ€remotâŠ
Du, ts, har verkligen bestÀmt dig för vad killar respektive tjejer i olika Äldrar Àr intresserade av! Det gÄr att göra en undersökning hÀr pÄ sidan, prova det!
Ni tjejer som Àr i förhÄllanden med killar, Àr er karl
1. Vakt eller multimiljonÀr
2 NÄgot annat
Jag Ă€r helt sĂ€ker pĂ„ att ooooooootroligt mĂ„nga fler Ă€r nĂ„got annat Ă€n alternativ ett. Och tĂ€nk, de har hittat en partner Ă€ndĂ„ đ!
SjÀlv har jag svÄrt att se att jobbet har sÄ stor betydelse alls. DÀremot personlighet, intressen, mÄl och ambitioner och inte minst ett intresse för mig som person. Jag har mycket svÄrt att se ett evigt malande om sig sjÀlv som attraktivt, och skulle jag mÀrka att den jag pratar med mÄlar upp en bild för att imponera Àr det tack och hej!!!
Skulle jag ge nÄgon ett tips för att attrahera andra sÄ Àr det att, om det inte kommer naturligt, ha en arsenal med frÄgor att stÀlla. Och inte minst att lyssna aktivt till svaren!
Min man var arbetslös nÀr vi började dejta men vad brydde jag mig om det? Inte ett smack. Jag la liksom inga vÀrderingar i vilket slags jobb han hade (eller inte hade). Jag föll för honom för att han var just han - en omtÀnksam, trevlig och rolig kille som vÄgade vara sig sjÀlv. Skulle jag resonerat sÄ som du tror att tjejer gör, att man bara vill vara med en miljonÀr alternativt en vakt.. ja dÄ skulle jag nog fÄtt leta ett bra tag. Haha mÀnskligheten skulle dö ut om inga andra killar utom dem du beskriver kunde fÄ en tjej ;-) (skÀmtar lite!)
Hej Maria đ
Nej det fĂ„r jag inte öppet. Men jag fĂ„r ta med en tjej đ
Jag hade en tjÀnst i armén som skydd för Natos anlÀggning i Sverige och det fick man inte heller sÀga men man kunde en dag per Är bjuda nÄgon dit nÀr allt av NATO:s forskning var pÄ annat hÄll i vÀrlden.
Hej Angest đ
Jo och sÄdan var Mikael. Han saknade ofta jobb och nÀr han hade ett jobb sÄ jobbade han ofta pÄ ett kaffe som servitör eller i sin mammas butik. Hon var chef för en butik och dÄ fick han arbete dÀr nÀr han ibland var arbetslös.
Han var för övrigt snÀll och humoristisk. Men sÄ som tjejen och Mikael möttes sÄ var det genom hans berÀttelse om att han skulle starta en klÀdbutik. En klÀdbutik som mest var fantasier och hÀftig utifrÄn modell-tÀvlingar och egna kollektioner.
För butiken var för svÄr att starta.
Hej Sarah đ
Jag kan beskrivas som charmig men att jag har ett sÄdant trÄkigt jobb.
Konstigt eftersom mÄnga inte har jobb! Men Mikael ansÄgs alltid som intressant pÄ grund av den ambitionen med en butik. För Mikael hade inte alltid jobb.
Hej somewherebutnothere đ
Ja dÄ Àr vÀl du en pÄ miljonen!
För jag har aldrig upptÀckt nÄgot sÄdant. SÄ var sökte du din man?
Finns det nÄgon som Àr som dig annars?
För jag kan rÀkna upp dem och hur dem möttes som jag kÀnner:
Kompis Mikael: PÄ diskotek dÀr han berÀttade om en klÀdbutik
Kompis Johan: PÄ diskotek dÀr han visade upp sin bankbok med 100 000 miljoner pÄ bankboken.
Kompis Henrik: PÄ en dejt-sida dÀr han lÀst en bok om hur man raggar tjejer och dÀr han kommer i en Mercedes för omkring 1 miljon kronor (vilket han lÄnat frÄn sin chef pÄ jobbet)
Men jag Àr inte ointresserad av det du skrivet somewherebutnothere! Hur gick det till och vad gjorde dig intresserad?
För jag konstaterar att ditt namn passar in i min sittuation đ
Hej Katti đ
Jag tror miljonÀr och vakt vinner ifall dem kommer in och hÀlsar pÄ er!
FrÄgar man tjejer sÄ har dem ofta inga intressen. Men lÀgger man upp det som Mikael gjorde sÄ hade dem ju intressen. För dÄ ville ju alla starta klÀdbutik.
Skulle jag ge nÄgon ett tips för att attrahera andra sÄ Àr det att, om det inte kommer naturligt, ha en arsenal med frÄgor att stÀlla. Och inte minst att lyssna aktivt till svaren!
Du kan lyssna mycket pÄ en tjej och dÄ fÄr du bli hennes kompis. Men hon vill aldrig ha sex med dig och söker efter en kille. RÀtt sÄ trÄkigt faktiskt.
Men en bra tanke.
Det mÄste finnas nÄgot annat som ni tycker Àr spÀnnande?
Du kanske ska börja umgÄs lite mer med tjejer pÄ ett naturligt plan sÄ inser du att det Àr ingen större skillnad mellan könen. Det finns sÀkert Kvinnor som blir imponerade av vissa saker men andra skiter fullkomligt i det.
NÀr det kommer till att trÀffa partner sÄ handlar det om personkemi och inte vad man arbetar med.
/Maria
Hej Maria
Det kan man tro!
Min tjej-kompis hÀr i Oslo arbetar inom vÄrden. Jag har kÀnt henne sedan 2015! Hon och jag passar bra ihop men hon upplever inget förutom att jag Àr en bra kompis tills hon hittar en kille.
Jag försökte flirta in mig hos nÄgra utlÀndska tjejer i Oslo men dem gav mig helt stopp!
UtlÀndska tjejer brukar ofta dessutom möta en kille som liknar Mikael till sÀttet men att han dÄ Àr utlÀndsk.
PÄ jobbet sÄ har vi massa regler sÄ pÄ det stÀllet kan man inte möta nÄgon!
PÄ flera hotell i Oslo sÄ fÄr inte den som arbetar dÀr möta en gÀst pÄ fritiden!
Det vill sÀga: det fÄr bli pÄ ett disko jag möter nÄgon!
SÄ personkemi stÀmmer inte! För inte kan Mikael ha en personkemi som stÀmmer med flera 100 tjejer per Är!
Men det tar emot att sÀga att jag tÀnker starta en klÀdbutik som jag aldrig har för tanke att starta! Detta för att dÄ enbart möta en tjej!
Men Mikael och andra killar har idén att tjejer Àr lite knasiga och att man dÄ sÀger nÄgot! Jag har svÄrt för nÄgot sÄdant!
Men dÄ fÄr jag bli 100 Är!
För det finns ju ingen pĂ„ planeten jorden đ

Du kallar dig vetenskapsman och baserar en Äsikt pÄ nÄgra fÄ observationer⊠Du har en mycket mÀrklig stil, och sÄ lÀnge du generaliserar som du gör kommer du ha svÄrt att trÀffa en tjej. Men, lycka till.
Hej Sarah
Jag baserar mina observationer pÄ ungefÀr 800 personer.
Det borde trÄkigt nog vara signifikant.
DÀremot sÄ kan man överraska mig med att man sjÀlv Àr tvÀrtom! DÀremot sÄ har ingen önskat överraska mig.
Varför man inte vill förstÄr jag inte! För egentligen Àr inte sex och samlevnad sÄ konstigt.
Och dÄ Àr jag hur intressant som helst! För varför armén anstÀller en smal och söt kille pÄ en sÄdan plats var omöjlig att förstÄ om man inte kÀnde mig.
Men ingen vill visst lÀra kÀnna nÄgon Àr min slutsats.
För vilken slutsats ska jag tÀnka mig? En i fantasin eller en i verkligheten?
Det lÄter förvisso inte lika intressant som Mikael men Àr mer rÀtt och inte en fantasi.
Eller vad tycker du?
För du kan argumentera med mig men vad ska jag kunna sÀga dig? Att detta ser bra ut?
Jag trÀffade min partner sedan 7 Är tillbaka pÄ ett jobb, vi började samma dag och han fick sparken tre dagar senare (för han var dÄlig pÄ jobbet) och var arbetslös i flera mÄnader nÀr vi vÀl blev tillsammans. Nu jobbar han som det trÄkigaste jag kan tÀnka mig - IT-support. Men det Àr ju knappast dÀrför jag valde att spendera livet med honom?! Jag Àr med honom för att han Àr snÀll, fÄr mig att skratta, lyssnar pÄ mig och en miljon andra grejer som inte har ett dugg med hans nuvarande arbete eller hans bankkonto att göra.
Sorry, men jag tror att ditt problem Àr din attityd. Typ alla (?) i denna trÄd som svarat dig Àr Kvinnor och hittills har ingen kvinna hÀr hÄllit med dig. MÄste du prata sÄ mycket om dig sjÀlv nÀr du möter en kvinna, kan du inte bara vara intresserad av vad hon har att berÀtta? MÄste du gÄ fram till en kvinna enbart med förhoppningen att komma innanför hennes brallor? Din vÀn i Oslo som inte Àr kÀr i dig, vad Àr grejen ens med att ta upp det? Bara för att DU tycker att ni passar ihop sÄ betyder det inte att ni gör det. Kvinnor har (otroligt nog) egna kÀnslor och Äsikter som inte mÀn styr över.
Och tips pÄ en normal konversation, efter att ni sagt hej osv:
Du: SĂ„, vad jobbar du med?
Hon: Jag jobbar med blablabla.
Du: Jaha, vad spÀnnande, hur hamnade du i den branschen / hur lÀnge har du jobbat med det / trivs du med et / vad innebÀr det jobbet?
Hon: *svarar*
Du: *fortsÀtter vara intresserad av henne*
Hon: Jaha, vad jobbar du med dÄ?
Du: Jag Àr forskare. Inget intressant direkt men jag trivs.
Om hon vill veta mer frÄgar hon, annars fÄr du vÀl ta och prata om nÄgot annat???
Var snĂ€ll mot alla - bli vegan â€
Jag har följt den hÀr trÄden för att se vad den skulle leda till, eftersom jag liksom mÄnga andra hÀr, inte alls förstod vad du ville ha fram.
SjÀlv Àr jag en brud pÄ 26 Är, arbetslös, psykiskt sjuk och polyamorös (jag bryter en norm med det). Jag Àr medellÄng och smal, rÀtt snygg och kan vÀl fÄ de flesswta jag vill ha. Mina intressen Àr djur och bilar (hÀr bryter jag nÀsta norm). Min sambo Àr skÀggig, vÀger 130 kg (sÄ han Àr för sin lÀngd kraftigt överviktig, och hÀr bryter jag nÀsta norm om att tjejer bara vill ha smala killar), har taskig ekonomi (hÀr bryter jag Ànnu en norm) och jobbar som lastbilschaufför (och bryter Ànnu en norm).
Vi har varit tillsammans i snart tre Är, flyttade ihop efter tvÄ mÄnader tillsammans och skaffade en katt ihop. Vi kÀnde visserligen till varandrqa redan sen Ätta Är innan, men trÀffades inför detta förhÄllande pÄ Badoo.
Det jag attraheras av Àr sprÄk. Hur nÄgon uttrycker sig, formulerar sig, anvÀnder orden. NÄgon som har huvudet pÄ skaft, absolut inte sjÀlvcentrerad eller sjÀlvupptagen. Intellekt och smarthet tilltalar. KÀnslor Àr hett, Kunna diskutera, kunna ha fel och erkÀnna det och kunna lösa problem tilltalar mig ocksÄ. Att kunna bry sig, kunna förstÄ att jag Àr sjuk och vad mina begrÀnsningar innebÀr och inte döma mig för det Àr krav jag aldrig backar pÄ.
UtseendemÀssigt attraheras jag av kroppsfett och kroppsbehÄring, sÄsom könshÄr, skÀgg, hÄr pÄ bröstet, osv.
Jag vÀljer partner efter vad JAG vill ha, inte vad normerna anser att min PARTNER vill ha.
Du kanske ska börja fundera pÄ vad DU söker i en tjej och vad för typ av tjej du vill ha innan du försöker vara nÄgon du tror att nÄgon annan vill ha. Förr eller senare kommer din falska sjÀlvbild rasa och dÄ stÄr du dÀr med lÄng nÀsa.
Behandla mig som om jag vore frisk men tÀnk pÄ att jag Àr sjuk.
Skulle tippa pÄ att du har svÄrt att fÄ tjejer pÄ grund av att du generaliserar kring stereotypiska könsroller. Inte sÄ sexigt.
Om du nu vill ha tjejer som bara vill ha dörrvakter, sÄ kanske du ska byta karriÀr. Men om du vill ha en tjej som tycker att du Àr intressant för den du Àr sÄ kanske du ska sluta klaga pÄ att du inte kan fÄ dörrvaktstjejerna.
/Surpan

Jag har lÀst den hÀr trÄden med viss förskrÀckelse. Den Àr sÄ full att fördomar, förutfattade meningar och en underton av misogyna tankar. Kvinnor Àr "speciella", det Àr deras fel att dom inte förstÄr hur bra du Àr. Att fÄ hundratals tjejer om Äret Àr nÄgot att efterstrÀva. Om en kvinnlig vÀn inte förstÄr hur bra ni passar ihop Àr det hon som har fel. Om ingrn kvinna nappar pÄ ditt obegripliga prat om ditt jobb mÄste det vara för att alla vill ha vakter. Kvinnor dras bara till pengar, inte personlighet. Alla de hÀr rankarna prickar nog in varenda en av de attribut som jag personligen anser Àr fullkomligt oattraktiva. Varför behöver du berÀtta helt obegripligt vad du arbetar med? Kan man inte nöja sig med en enkel förklaring? Jag tror inte att det Àr just klÀdbutiken som Àr ett mer vinnande koncept. Det Àr snarare att drt Àr begripligt. Det gÄr att prara kring, diskutera och förstÄ. Sedan kan jag vÀk ocksÄ tycka att ditt prat om 14-Äriga flickor (jag förstÄr der som att du Àr en vuxen man med universitetsutbildning och jobb) som om det största problemet med en kÀnslomÀssig/sexuell relation med dessa Àr vad förÀldrarna skulla tycka⊠du behöver nog snarare vönda dig till dig sjölv och verkligen ta en djupdykning i vad du sÀnder ut för signaler⊠Som avslut, min man Àr vare sig vakt eller miljonÀr.
#27 +++++ đ
Pratet om 14 Äriga tjejer Àr creepy.
/Surpan

#28, verkligen! Creepy as fu**⊠framför allt nÀr det finns andra trÄdar med liknande innehÄll.
#27 och #28 Det tÀnkte faktiskt jag ocksÄ pÄ, men glömde bort det i min kommentar. Det kanske Àr dÀr skon klÀmmer, att han Àr pedofil?
#29 Blev nyfiken och letade, men hittade inga sÄdana trÄdar.
#29 Har lÀst den trÄden nu och du har rÀtt.
Hej molbojse đ
Nej, pedofiler lider ofta av det motsatta! En pedofil hatar ofta barn. Det Àr konstigt eftersom namnet pedofil betyder barnÀlskare. Men pedofilen utnyttjar barnet istÀllet för att Àlska det.
Pedofiler skriver ofta i facebooks hemliga rum och gömmer sig utanför skolor.
Barnen blir ofta inte kÀra i dem eftersom pedofilen ofta beter sig konstigt. Ofta Àr dessutom pedofilen hotfull vilket barnet inte gillar.
Men dÀremot sÄ Àr en 14 Ärig flicka ofta mer intresserad av motsatsen vilket man som kille kan uppskatta hos henne. För det Àr ju svÄrt att uppskatta att en tjej som Àr kanske 28 Är vÀljer Mikaels berÀttelse om en klÀdbutik eftersom hon inte har nÄgra intressen av killar.
Man kÀnner sig hatad som man! Men dÄ Àr man förvisso inte hatad utan dÀr tjejen Àr sÄ pass borta frÄn verkligheten sÄ att hon inte förstÄr att hon krÀnker mÀnniskors kÀnslor.
Det Àr ett krÀnkande beteende. Men ett krÀnkande beteende som egentligen inte skadar nÄgon förutom hennes sjÀlv. Hon fÄr vara med Mikael 1 vecka vid sidan av Mikaels riktiga tjej och vara som extra sex nÀr hans riktiga tjej inte vill.
Hej oh-la đ
Mikael hade 384 tjejer med sin berÀttelse om en klÀdbutik inmom loppet av 5 Är.
Henrik hade senast 322 tjejer med en lÄnad bil och en handbok om hur man raggar tjejer pÄ internet inom loppet av 5 Är.
Johan hade 1 tjej med att han visat sin bankbok. Han ville inte ha fler. Han tyckte att tjejer var jobbiga. Han ansÄg att han hade en hund och en fru vilka bÄda anstrÀngde sig för att störa honom under sitt jobb. Det fick rÀcka.
Det Àr en bedömning pÄ 384 + 322 + 1 + 3 = 710 personer!
Mikael visade upp tjejerna och Henrik fotograferade alla tjejerna nakna hemma hos sig.
PÄ vilket sÀtt skulle jag genomföra detta bÀttre menar du?
Hej Surpan đ
Det blir samma svar till dig:
Mikael hade 384 tjejer med sin berÀttelse om en klÀdbutik inmom loppet av 5 Är.
Henrik hade senast 322 tjejer med en lÄnad bil och en handbok om hur man raggar tjejer pÄ internet inom loppet av 5 Är.
Johan hade 1 tjej med att han visat sin bankbok. Han ville inte ha fler. Han tyckte att tjejer var jobbiga. Han ansÄg att han hade en hund och en fru vilka bÄda anstrÀngde sig för att störa honom under sitt jobb. Det fick rÀcka.
Det Àr en bedömning pÄ 384 + 322 + 1 + 3 = 710 personer!
Mikael visade upp tjejerna och Henrik fotograferade alla tjejerna nakna hemma hos sig.
PÄ vilket sÀtt skulle jag genomföra detta bÀttre menar du?
Hej vendelay đ
Jag tycker att din version Àr intressant eftersom det Àr den versionen som dem flesta tjejerna ger nÀr dem Àr tillsammans med nÄgon.
Men tjejerna ger inte den versionen nÀr dem söker partner!
Tjejerna ger samma svar som min tjej-kompis i Oslo ger mig.
UngefÀr: Det Àr viktigt för mig med attraktionen. Du Patrik kan vara min kompis eftersom vi kommer bra ihop men ska det vara en kille sÄ ska han vara lite som Mikael eller Johan. För Àr du inte miljonÀr och inte har nÄgra visioner tillsammans med mig sÄ gÄr det inte.
AlltsÄ, min tjej-kompis vill att jag ska berÀtta om en klÀdbutik eller vara förmögen för annars sÄ tycker hon inte att det Àr kul.
Hon kan dessutom inte heller gilla mÀn! Det Àr vanligt.
Och dÄ Àr hon ju en helt vanlig Svensk tjej som arbetar i Oslo. AlltsÄ ingen konstig person. Men det som skiljer er Àr att hon söker kille och att du har en kille.
DÄ kanske du förstÄr?
Tror att du behöver prata med psykolog.
Det hÀr blir bara konstigare och konstigare.. Jag kÀnner ocksÄ en svag lukt av troll?
Jag tycker att du ska fokusera pĂ„ tjejen framför dig istĂ€llet för den du tror att hon Ă€r. Men vill du ha den typen av tjej sĂ„ Ă€r det ju bara att anpassa dig, sök jobb som ordningsvakt eller börja spara pengar. En dag kanske du har tillrĂ€ckligt för att hitta dig en golddigger! Det faktum att din vĂ€n i Oslo inte Ă€r attraherad av dig kanske har mer med dig att göra Ă€n henne, har du tĂ€nkt pĂ„ det? Det handlar kanske inte om att ljuga om en klĂ€daffĂ€r, utan att faktiskt ha drömmar och ambitioner om framtiden? NĂ„got du kanske inte har, om du konstant försöker skylla ifrĂ„n dig och jĂ€mföra dig med andra. Om du lĂ€ser trĂ„den âvad tycker du Ă€r attraktivt?â Ă€r det mĂ„nga som skriver om personer som Ă€r drivna, positiva och ambitiösa. Och ödmjuka, förstĂ„ende och bra lyssnare. Inte en enda skriver att de behöver vara miljonĂ€rer eller ordningsvakter. Sen finns det de tjejerna ocksĂ„, men att det ska vara normen tror jag inte ett dugg pĂ„. NĂ€, ta en lĂ„ng titt pĂ„ dig sjĂ€lv och fundera över hur du faktiskt Ă€r som mĂ€nniska och vad du vill ha ut av en partner och sluta skyll pĂ„ att âalla tjejerâ bara vill ha ordningsvakter och miljonĂ€rer. Och för att ge dig lite mer statistik att gĂ„ pĂ„ sĂ„ föll jag för min pojkvĂ€n nĂ€r han var arbetslös och bodde hos sina förĂ€ldrar.
#33 Inleder du nÄgot som helst förhÄllande med en fjortonÄring sÄ Àr du pedofil. KÀlla: svensk lagstiftning. Sen tycker jag att det Àr onekligen intressant att du har sÄ bra koll pÄ var pedofiler hÀnger nÄgonstans för att "inte" vara pedofil. Du som kille har heller ingen övernaturlig förmÄga som skulle skilja sig frÄn oss Kvinnor vad gÀller att uppskatta om nÄgon Àr intresserad eller inte. Du Àr inte övermÀnsklig pÄ nÄgot vis.
Vilket Àr ett krÀnkande beteende?
KÀnner du dig hatad som man sÄ kanske du Àr det. DÄ kanske det Àr dags att se över dig sjÀlv istÀllet för att skylla pÄ tjejerna. Jag ogillar ditt sÀtt att vara pÄ ocksÄ, men det har ingenting med vÄra kön att göra. Du behöver hjÀlp.
Om det Àr sÄ hÀr du pratar med mÀnniskor sÄ Àr det ju dÀr som skon klÀmmer och inte ditt jobb. Har du inte sett det redan pÄ basen av reaktionerna i trÄden? Folk Àr förfÀrade av dina kommentarer och drar alla sorts slutsatser om dig varav en Àr att du kanske Àr en pedofil. Vad sÀger det dig om hur du framstÄr i mÀnniskors ögon? Om du Àr en kille med hög intelligens sÄ Àr det inte sÄ ovanligt att din sociala kompetens ligger pÄ bottnen. Jag har nÀmligen en vÀn som Àr likadan. Han har högt IQ och Àr duktigt pÄ precis allt förutom dÄ det kommer till det sociala. DÄ beter han sig som dig, alltsÄ ganska socialt inkompetent. Han blir jÀmt friendzoned dÄ tjejerna lÀr kÀnna honom mer pÄ djupet. Alla flickvÀnner han haft har gjort slut med honom för han förstÄr inte hur han ska bete sig tyvÀrr. Jag hoppas att du tar till dig lite frÄn hur folk har reagerat pÄ dina kommentarer hÀr för jag tror det Àr nyckeln till varför tjejer drar sig undan dig och hellre har dig som vÀn. Sen angÄende jobb grejen. Min man har vÀrldens trÄkigaste jobb och intressen enligt mig. Han jobbar med bilar vilket jag finner vÀldigt trÄkigt men jag Àlskar hans utstrÄlning och hans fina omtÀnksamma sÀtt. Min bror jobbar med djur, alltsÄ hjÀlper bönder vilket betyder han luktar skit ganska ofta men han Àr gift och har ett barn. Min systers man jobbar med IT vilket hon finner urtrÄkigt. Min andra systers man jobbar ocksÄ med datorer och hon finner det ocksÄ jÀttetrÄkigt. Jag kÀnner en kille som jobbar som vakt. Han Àr över 30 och har Ànnu inte lyckats fÄ en flickvÀn. Hans syn pÄ Kvinnor Àr nÄgot som fÄr mig personligen att mÄ illa. SÄ det har knappast nÄgot med jobbet att göra varför en kvinna vÀljer en man. Visst finns det gold diggers men om vi pratar om vanliga tjejer som faktiskt söker kÀrleken sÄ tittar vi inte pÄ vad de har för sorts jobb. För mig Àr det ett plus om de ens har ett jobb men inget som varit avgörande. Ditt generaliserande Àr skrÀmmande speciellt dÄ du tycks ha gjort dina observationer pÄ felaktiga variabler. Du har endast fokuserat pÄ jobb istÀllet för personligheten och den sociala faktorn.
Tror ocksÄ att ditt problem Àr hur du bemöter andra mÀnniskor (frÀmst kvinnor).
Som bidrag till statistiken kan ocksÄ nÀmnas att ingen av mina relationer har varit med en vakt eller miljonÀr. Det nÀrmaste jag kommit var vÀl sex med en kille som jobbade extra som vakt. För att inte spÀda pÄ dina fördomar fÄr jag vÀl nÀmna att jag inte inledde nÄgot för att han var vakt och avslutade fast han var vakt eftersom vi inte klickade nÀr det kom till personlighet. De av mina vÀnner jag hÄller reda pÄ vad deras killar jobbar med har heller ingen varit vakt.
TS. Inget av mina ex eller ragg har varit varken vakt, butiksÀgare eller multimiljonÀr. Tycker det Àr fruktansvÀrt avtÀndande med mÀn som ska visa saldo eller pratar förmögenhet. Och ja, 14Ärig tjej Àr för ung dÄ det Àr barn du pratar om. Varken förÀldrar eller nÄgon annan förutom den som utnyttjar barn skulle uppskatta en sÄdan relation.
I love not man the less, but Nature moreâŠ
Hej Devya đ
Jag börjar med dig eftersom du har rÀtt! Faktiskt mitt sprÄk brukar reta tjejer!
Mikael brukade upptÀcka det eftersom han var rÀdd att stöta sig med tjejer. Han menade att man hellre ljög vackert Àn talade en trÄkig sanning till en tjej.
Jag var för övrigt ute pÄ Oslo idag med min tjej-kompis!
Hon kan inte tycka att mitt jobb Àr intressant!
Varför detta har betydelse Àr för att hon ju har andra val Àn mig!
Min tjej-kompis Anna fÄr hÀr sjÀlv avgöra min kompetens eftersom hon stÄr brdevid mig:
Jag anser att Patrik har en stor kompetens pÄ det sociala livet. Han peppar folk och Àr snÀll och trevlig. Man kÀnner sig vÀlkommen hos honom. Men ibland sÄ Àr han sjÀlv och det fÄr han ju ocksÄ vara. DÀremot sÄ har jobb stor betydelse för en relation med honom. Pengar har ocksÄ stor betydelse i en relation till honom. Det stÄr jag för! Jag vill att min kille har pengar! Jag vill att bÄda har det gott stÀllt.
För det kan ju vara svÄrt för dig att pÄ lÄngt hÄll avgöra min sociala status eftersom vi inte möts.
Hej MissClue
Mikael var servitör och butiksarbetare.
Nej, men en 14 Äring har ett normalt sÀtt att möta nÄgon vilket gör henne till en bÀttre partner Àn en 28 Äring. Varför det Àr sÄ vet jag inte men 14 Äringen Àr frisk och naturlig och 28 Äringen Àr ofta sjuk!
Vi sitter hĂ€r och pratar sĂ„ jag hinner inte svara pĂ„ alla idag đ
Men herrejesusâŠ
Hej hejkomochhjĂ€lpmig đ
Jo, det kan man tycka.
Men faktum Àr att ingen egentligen kommit med nÄgra rÄd till mig under denna diskussion förutom nÄgon form av Àkta kÀrlek.
För frÄgar man dÄ min tjej-kompis Anna sÄ blir det ju inte sÄ med kÀrlek förrÀn jag har nÄgra miljoner kronor samt nÄgot vi kan arbeta med tillsammans. För jag rÀknade pÄ det och ska jag ha pengar sÄ vi inte behöver arbeta sÄ mycket samt snygg bil och hus sÄ blir det ungefÀr nÄgra miljoner kronor.
Hon har förvisso rÀtt pÄ att det dÄ annars kan bli trÄkigt om vi inte har det. För dÄ blir det hon som jobbar natt och helger och jag som arbetar dag och helger. Det blir ungefÀr att jag fÄr lÀgga en lapp pÄ sÀngen att jag Àlskar henne sÄ att hon inte glömmer det.
Men vad har ni för rÄd!
Mikaels rÄd har ni sett och killen som hittar tjejer pÄ dejt-sidor ger rÄdet att ha en bok om hur man raggar tjejer pÄ Internet samt en snygg bil.
SÄ vad ger ni för rÄd?
För jag vet inte riktigt vad jag ska göra.
Ni fÄr dÄ ocksÄ tÀnka pÄ att det kan vara svÄrt att söka tjej pÄ jobbet och pÄ hotell men ocksÄ idrottsklubbar eftersom reglerna ofta Àr sÄdana.
Det bÀsta rÄdet Àr vÀl att inte vara sÄ desperat.
KÀrleken brukar dyka upp nÀr man minst anar det och det Àr en omtumlande kÀnsla befriad frÄn prestige som t.ex vad man jobbar med. Det handlar helt om personkemi.
/Maria
# mitt rÄd Àr att uppsöka en psykolog ! Det du skriver hade fÄtt mig att vÀnta och springa för glatta livet !
#44 ska du kanske leta efter en tjej pÄ andra stÀllen Àn dansstÀllen. GÄ med i en förening, börja pÄ gym eller vad nu du tycker Àr kul. DÄ kan du hitta tjejer med samma intressen som du i en helt annan slags atmosfÀr. Jag trÀffade tex min karl pÄ karaten (och han Àr inte vakt, har inte butik och Àr definitivt inte miljonÀr) och det har hÄllit i över 13 Är nu. Sen, sluta prata om 14 Äriga tjejer Àven om du har nÄn annan mening Àn sex med att prata om det. Det ger dig en extremt creepy vibe. Jag skulle aldrig bli ihop med dig om jag vore singel delvis pga det. Sen sÄ vill jag inte heller ha en karl sÄ besatt av pengar
l'm back
Mitt rÄd Àr ocksÄ att söka hjÀlp. Det sÀttet du pratar om tjejer som Àr halva din Älder om jag förstÄtt det rÀtt och inte ens Àr byxmyndig Àr djupt störande. Du verkar vÀldigt juvinal i ditt tankesÀtt sÄ jag kan förstÄ att du har lÀttare att komma i kontakt med barn Àn Kvinnor men det gör det inte okej.
Vad gÀller bilar sÄ kommer i alla fall mitt könsorgan dra ihop sig som en uttorkad mussla i Sahara ifall du kommer i typ en Lambo eller liknande svindyr lyxbil.
NÀr jag var pÄ Bug Run för nÄgra Är sen stod jag och dreglade över rats/patinabilar (du vet dom dÀr riktigt rostiga till synes skrothögarna?) under alla de dagar jag var dÀr. Samma pÄ Elmia samma Är, jag gick ner till hallen för alla gamla hot rods, jÀnkare etc och stod dÀr och var lyrisk över skönheterna. Hallen för alla bilar frÄn 00 och framÄt skyndade jag mig igen, för det var totalt ointressant för mig. Kommer du en i gammal 740 classic eller min drömbil, en austin mini cooper 1962-75, dÄ jÀvlar hÀnder det grejer i mina byxor. Nya lyxbilar visar bara pÄ att man har bra med pengar, men inget mer. Rika mÀnniskor Àr ofta vÀldigt sjÀlvupptagna av sin förmögenhet och kan sÀllan bete sig normalt.
Min sambo kom i en bmw z3 första gÄngen vi sÄgs och jag kÀnde bara "meh". NÀr jag sen fick se hans passat b3 frÄn -91 fick han ligga direkt.
LĂ€s inga böcker om tjejer, ta till dig istĂ€llet av vad vi sĂ€ger hĂ€r i trĂ„den för alla vi har kommit med vĂ€ldigt bra tips pĂ„ vad du kan göra för att hitta en tjej i din egen Ă„lder. MEN det absolut första du mĂ„ste göra Ă€r att antingen bortse frĂ„n sina sjuka tankar om fjortongĂ„ringar. Du ĂR pedofil baserat pĂ„ vad du skriver hĂ€r och för alla stackars flickors skull hoppas jag verkligen innerst inne att du bara driver med oss. Eller sĂ„ fĂ„r du för guds skull söka hjĂ€lp. Jag stĂ„r pĂ„ flickornas sida dĂ„ jag sjĂ€lv blivit vĂ„ldtagen multipla gĂ„nger.
Jag Àr ÀndÄ den som alltid hÀngt med Àldre, av den anledningen att jag Àr lÄngt mer intellektuell och mentalt mogen Àn de som Àr i min Älder. NÀr jag runt 15-16 kunde folk tro jag var 25-30 istÀllet, tack vare mitt intellekt.
Jag var dessutom sjukare psykiskt nÀr jag var 14 Àn vad jag Àr idag 12 Är senare. Fysiskt har jag inga andra problem mer Àn att min vÀnstra Àggledare inte finns och jag har migrÀn. Nyfiken pÄ var du hittat infon om att en 28-Äring Àr sjukare Àn en 14-Äring.

Din kompis Anna sÀtter upp mÄl du inte kan nÄ som krav för en relation, för att hon vet att du inte kommer klara av det. Hon Àr inte intresserad och kommer inte bli det Àven om du blir miljardÀr. Hon lurar dig och du Àr sÄ dÄlig pÄ att förstÄ mÀnskliga relationer att du inte ser det. RÄdet Àr fundera pÄ vad DU vill ha för kvaliteter hos en tjej. Vill DU ha en som bara bryr sig om pengar? NÀr du kommit pÄ vad som Àr viktigt för dig, att ni kan prata och ha roligt exempelvis, sÄ funderar du pÄ var du kan hitta en tjej som kan tÀnkas vilja prata om sÄdant du vill prata om. Sök dig dit. Vill du bara ligga en natt, ja dÄ kan du ju hyra en sportbil en kvÀll och lÄssas att den Àr din och fÄ pÄ klubb⊠Vill du ha ngt vettigt Àr det förmodligen fel vÀg att gÄ
Jag hÄller med övriga. Börja med att söka hjÀlp hos exempelvis en psykolog och ge dig sedan ut i vÀrlden för att trÀffa, i första hand, vÀnner. Om det utvecklas till nÄgot mer - awesome. Men utgÄ inte frÄn att Kvinnor som du Àr vÀn med ska vilja ligga med dig.
Och varför i hela helskotta skulle du ens vilja ha en tjej som enbart Àr intresserad av pengar??? Min manliga sambo hÀlsar att han aldrig skulle kunna tÀnka sig att ens gÄ ut med en tjej som ville att han skulle vara miljonÀr.
Hej Maria đ
Jag kan svara dig eftersom din tanke Àr okej.
Nej, det sker inte! För Mikael och Henrik Àr redan med den tjejen. Givetvis inte enbart mina kompisar men oftast. Mikael ljuger om att han dÄ Àr miljonÀr och Henrik visar upp en bil för en miljon.
Tjejerna Àr för fokuserade pÄ annat Àn killen.
Hej Kalli đ
Jag vÀljer att svara dig eftersom du har rÀtt i din tanke om detta.
Man möter inte sÄ mÄnga sÄdana unga tjejer. Skulle jag ha varit smÄskolelÀrare och dÄ mött mÄnga unga flickor sÄ hade jag kanske haft andra vÀrderingar. Men nu sÄ möter jag ju inte ofta flickor i den Äldern och tÀnker kanske efter det.
Det jag menar Àr att tjejen i den Älder (som Àr för ung) har det rÀtta sÀttet att mötas. Hon talar inte om pengar och jobb utan Àr intresserad av mÀnniskan. Det Àr ocksÄ min tjej-kompis (som Àr mycket Àldre) men hon vill ofta ha pengarna som mÄnga andra som Àr Àldre tjejer.
För det Àr ju inte lÀtt för dig eller mig att ha 8 miljoner kronor. För sÄ mycket kostar hennes önskningar.
DÀrefter menar min tjej-kompis diffusa argument som form av lust men lusten kommer med pengarna menar hon i andra argument. Det blir ju enbart argument och inget förhÄllande.
DÀremot sÄ blir hon sÀkert lurad av Mikael och Henrik! För sÀkert sÄ tror hon pÄ Mikaels lÀgner och Henriks bil.
Men jag vill inte vara sÄdan som Henrik och Mikael eftersom det kÀnns som att man inte fÄr en riktig relation pÄ det sÀttet.
SÄ hur ska jag dÄ göra?
Hej molbojse
Jag har sjÀlv lÀst till psykolog. Man Àr pedofil utifrÄn hur man Àr och vad man menar.
För hur ska man kÀnna lust till Kvinnor som hatar en?
DÄ sÀger du kanske att alla inte gör det! Det Àr ju rÀtt men dessa bra Kvinnor ser man bara pÄ Tv! För inte möter jag dem!
Min tjej-kompis inom vÄrden gillar jag men hennes argument blir ocksÄ förakt mot mÀn. Inte att hon tÀnker pÄ det men sÄ blir det.
Man fÄr ta mannen som han Àr som mannen tar henne som hon Àr! För dem andra tankarna blir ett medium och inte personen i sin helhet.
För övrigt sÄ kan jag skriva att jag och min Tjej-kompis Anna idag reste till HovedÞya utanför Oslo.
Det var kul och vi tog mÄnga bilder:

hovedĂžya
Wow. Jag Àr helt förbluffad över trÄden. Jag kÀnner för övrigt INGEN som Àr vakt eller miljonÀr men de flesta jag kÀnner har en partner. Majoriteten av de jag kÀnner Àr i heterosexuella förhÄllanden = en i förhÄllandet Àr man, och som sagt, INGEN jobbar som vakt eller Àr miljonÀr.
Hej vendelay
Jag kÀnner Mikael och han var servitör och butiksarbetare och hade 384 tjejer med sin berÀttelse om en klÀdbutik inom loppet av 5 Är.
Men för att Àndra diskussionen:
Hur mötte du din partner? Vad anser du Àr viktigt?
DÄ kanske inte Àkta kÀrlek för Àkta kÀrlek Àr svÄrt att uppnÄ pÄ ett diskotek/nattklubb eller en dejt-sida. För jag kÀnner inte personen pÄ en dejt-sida eller nattklubb och hon kÀnner inte mig.
Det kan ju vara svÄrt att svara pÄ men har du nÄgra smarta idéer?
Du verkar helt inkabapel till att lyssna/förstÄ.
Du har redan bestÀmt dig för hur det Àr och tar inte in nÄgon information som motsÀger din tro. Ingen av alla de kvinnorna som svarat i denna trÄd (för att hjÀlpa dig med ditt problem) kÀnner igen sig i dina beskrivningar och ingen hÄller med dig om dina Äsikter, du fÄr förklaringar och rÄd pÄ rÄd pÄ rÄd och du stÄr fortfarande helt handfallen och fattar ingenting. Du bara fortsÀtter att mala pÄ om dina vanförestÀllningar om hur Kvinnor Àr/vill ha.
Citat frÄn din trÄdstart: "Det Àr lustigt att jag har detta bekymmer men det beror nog mer pÄ vÄrt samhÀlle Àn pÄ person tror jag" NÀe, det har med dig som person att göra, hur du uttrycker dig, tÀnker och resonerar kring Kvinnor (helt felaktigt). Det Àr inte kvinnorna det Àr fel pÄ, utan det Àr hos dig felet ligger.
Du kommer inte hitta kÀrleken om du inte jobbar med dig sjÀlv först, tyvÀrr. Sök hjÀlp. Och lÄt för guds skull 14-Äringarna vara.
Man kÀnner ju ingen första gÄngen man har kontakt med den personen. Hur skulle man kunna göra det? SÄ var eller hur man trÀffas blir helt ovidkommande sÄ snart man har viljan och ambitionen att lÀra kÀnna varandra. TrÀffas man pÄ ett eller annat sÀtt genom nÀtet (eller förr via kontaktannons) sÄ kanske man vÀljer att skriva till varandra ett tag innan man tar steget att trÀffas. DÄ har man ju chansen att kÀnna efter om det finns en samsyn och gemensamma intressen. NÀr man vÀl trÀffas har man Ànnu mycket större chans att lÀra kÀnna varandra dÄ man Àven ser kroppssprÄk och mimik, hör rösten o s v. Det Àr hÀr frÄgorna jag skrev om tidigare kommer in. Visa intresse, frÄga om henne, hennes liv, intressen, erfarenheter, familj mm mm.
NÀr jag gick sÀljutbildning fick vi lÀra oss att frÄga, frÄga, frÄga. Ta reda pÄ kundens krav, förvÀntningar och önskemÄl! Vi skulle alltsÄ inte prata om vÄr produkt alls! I det hÀr fallet Àr du produkten du vill sÀlja. Gör det genom att frÄga, och frÄga av Àkta intresse!!!
#52 Jag hoppas innerligt att du inte utövar yrket psykolog som du har lĂ€st till??? DĂ„ ingĂ„r en viktig aspekt och det Ă€r att lyssna, begrunda och ta till sig andras funderingar vilket du verkar ha svĂ„rt förđ
/Maria
Hej Maria och hejkomochhjĂ€lpmig och Katti đ
Jag och min tjej-kompis samt flera ur vÄr Svensk-grupp av killar och tjejer satt och diskuterade detta igÄr.
Det gÄr för tillfÀllet massor av program pÄ NRK om hur ensamma vÄra samhÀllen Àr och jÀmför dÄ Sverige och Norge med Japan vilket ocksÄ Àr ett ensamt samhÀlle i vÀrlden. Det Àr program om hur dÄ Japanska mÀn gÄr pÄ sex-klubb för att fÄ smek och kel istÀllet för sex och mÀn som vÀljer uppbÄsbara dockor osv.
Med dessa program i tankarna sÄ diskuterade vi Àmnet relationer.
Det visade sig att tjejerna inte visste vad relationer var för nÄgot i diskussionen. Tjejerna menade ungefÀr Brad Pit och Brad Pit Àr ju att jÀmföra med Prinsessan Victoria tyckte jag. Brad Pit vill ju massor av tjejer ha sex med eftersom han Àr kÀndis och har 240 miljoner kronor pÄ banken förutom sitt hus och bÄt och bil.
DÄ kom jag att tÀnka pÄ att pÄ farmor och farfars tid sÄ valde förÀldrarna partner Ät sina barn och att i flera lÀnder i vÀrlden sÄ tvÄngsgifts man med en partner. Det tyckte tjejerna var dÄligt.
Men just tanken gav mig en fundering pÄ att ni kanske inte klarar av frÄgan. För som i exemplet som Katti har sÄ gÄr för exempel hennes idé bra för en tjej.
Detta för att vi killar Àr dem som söker pÄ dejt-sidor och anonser. Tjejerna söker inte utan vÀntar bara pÄ att nÄgon ska komma och sÄ kommer det 500 svar frÄn mÀn. Men om jag vÀntar sÄ fÄr jag inga svar och detsamma gÀller Henrik. Henrik fick inga svar innan han lÀst boken om hur man raggar tjejer pÄ Internet. DÀremot sÄ har inga av Henriks relationer hÄllt lÀngre Àn till sex. Relationerna Henrik har hÄller ungefÀr 1 dag.
Men tjejerna menade ungefÀr igÄr att dem inte har sex lust och dÀr var problemet med samhÀllet kom vi fram till.
Det börjar kÀnnas som om du bara trollar.
/Maria

SÄ om tjejer inte vill ligga sÄ Àr det tjejernas fel?
ursÀkta mig, men varför skulle en tjej bli intresserad av nÄgon som "ska öppna klÀdesbutik"? det Àr knappast ett attraktivt jobb och lÀr konka pga alla som redan finns. att ljuga för att fÄ dejt visar pÄ dÄligt sjÀlvförtroende. och jag har aldrig suttit pÄ krogen och valt kille för dejt baserat pÄ jobb. gÄr inte till krogen för att hitta dejt alls. intresse för en annan person uppstÄr oftast innan man pratat. och mytomaner som din vÀn kommer lÀra sig att ingen behÄller nÄgon som ljög frÄn start. det som spelar in Àr hur personen Àr. har man samma humor? vilka drömmar man har? kÀnner man attraktion efter en strunds snack och man pratar lÀtt med varandra skiter vanligt folk i om du jobbar pÄ ica eller jobbar med pedikyr. det Àr det andra som Àr viktigt. din kamrat Àr en osÀker liten pojke som tror han Àr omtyckt för att han tar hem tjejer frÄn krogen. och jag har svÄrt att tro dig nÀr du ppstÄr att en kkÀdesaffÀr skulle vara nÄgot som fÄr en tjej plötsligt attraherad. dÄ stÄr det inte rÀtt till. lÄter som ni bÄda behöver mogna. och hur attraktivt Àr det med ordningsvakter? MÄnga av dom flörtar hela sina pass. jobbar obekvÀma tider, kan lÀtt skadas eller dödas vid ett brÄk. jag hade en pojkvÀn som var ordningsvakt. men det var honom och inte hans jobb jag Àlskade. var orolig var gÄng han jobbade. golddiggers Àr inte ute efter kÀrlek eller sex sÄ DOM gÄr efter jobb bil mm. Dom vill fÄ pengar och status. mÄnga hittar sin kÀrlek nÀr dom inte ens letar. i affÀren, pÄ jobbet, hos en vÀn eller rent av genom att man rÄkar stöta till varandra pÄ stan. och jag gissar att fÄ gör det pÄ nattklubben. dit gÄr man antingen för att ha kul eller för köttmarknaden. dvs man letar efter ett ligg för natten. kag har inte lÀst hela trÄden. sÄ vad Àr du ute efter? kÀrlek och förhÄllande eller att fÄ knulla? oavsett sÄ ljug inte. det ger inget. prata om annat Àn jobb i början. och vad löjligt att tjejer inte skulle ja intressen fören efter. sÀger man att man inga har Àr man uppenbarligen inte intresserad av fortsatt konversation. en klÀdesaffÀr som inte ens finns gör ingen atttaktiv om det inte fann intresse frÄn början. tro mig. Jag ör nÀmligen en sÄndÀr alien och har fÄtt visa att jag Àr ointresserad pp olika sÀtt nÄnga gÄnger. sagt det rakt ut. en nykter person förstÄr. en kalssfull mÀnniska kan oftast inte koppla ihop ord med betydelsen. har fÄt slÄ till sÄdana mÀnför att komna loss frÄn tex greppet av mina tuttar . vÀrst Àr proppfulladansgolv. nuförtiden stÄr det ofta mÀn i en ring runt dansgolvet. pp dansgolvet Àr alla blandade. hökarna runt om hittar ett byte och trÀnger sig in nör en bra lÄt börjar med rökeffekter. Àr svÄrt att se i röken och gamarna "dansar" genom att gnida sina kroppar och stÄnd mot offren. tyvÀrr Àr det vanligt att chocken förminskar det som hÀnt till tex han kom bara för nÀra det var ju ingen plats. sjÀlv tog jag ett fast grepp om kulorna" pÄ en av de mÀn som utsatte mig för sexuelllt övergrepp,satte lite tryck pp dom och frÄgade om han gillade det. nej var svaret. Tryckte hÄrdare om hans kulor, han började till och med svettas. jag stÀllde samma frÄga igen. ett ynkligt nej. jassÄ inte. det Àr sÄ kvinnorna kÀnner i hela kroppen nÀr svin som du sexuellt ofredar dom pp dansgolvet inte trevligt alls mÀrker du. serjag dig pÄ golvet igen följer min vÀninna med (pekade pp en storbyggd frÀmmande kvinna) hon kommer demonstrera hur ddt kÀnns nÀr du tar in din hand i byxan vid underlivet pp en kvinnasom inte vill och hur det kÀnns nÀr ni greppar massa kvinnorsbröst utan att nÄgon bett om det. hon gör det innanför dina byxor. tyckte du inte om mitt nÀtta grepp ojojoj. du kanske ör en av dom som spyr nÀr det gör ont nog. Oftast kallade jag pp vakter. men mitt infallmed kulorna var effektivt mot det aset. sÄg honom inte fler gÄnger. jag har satt larm pp mobilen som" Àr en hysterisk vÀninna som jag verkligen mÄste hjÀlpa" jag har börjat gÀspa för att bevisa att jag verkkigen trött och ska sova. om mannen försöker bjuda med sig sjÀlv nÀmner jag min "man" dÀr hemma inte visat minsta intresse för samtalet (oftast egocentriska typer) sen har vi typen du Àr helt ointresserad av men som verkar kommit vilse som du helt enkelt mÄste ta hand om en stund utan att alls ge intryck av att du ör intresserad. nÀr mitt samvete Àr mÀttat tackar jag flr pratstunden och gÄr. exemplen med vÄld och hot Àr INGA tips. olagligt samt risk att mannen Àr en av de sjukaste. han stÄr gömd utanför smyger efter till lÀmplig plats dÀr du kanske misshandlas grovt med eller utan vapen, du kanske vÄldtas och i dag Àr mord inte ovanligt. oftast hör vÄldtÀkt och misshandel samman. sÄ riskera inte er utan hÀmta ordningsvakt. och gÄ aldrig ensamma oavsett stad och stadsdel. vÄldet skrÀms inye av dagsljus lÀngre. ha alltid med dig överfallslarm i fickformat. Finns nog frÄn 50kr idag. ha den i handen om du gÄr ensam. det finns försvarsspray i olika sorter. sett mÄnga skriva att vanlig hÄrspray svider mer Àn en del av de som ska sÄvida. finns prat med fÀrg i ocksÄ. fÀrgen sitterlÀnge och ör i neonfÀrg sÄ polisen direkt ser vem dim ska ta. smart ide! hur lÀtt det Àr att trÀffa ögonen pp överfallaren i tumultet. det lÄter svÄrt. eller sÄ lyckas man fÄ det i dina egna ögon. Finns sidor som jÀmför de lagliga försvarsprodukterna och recencerar. googla pp försvarsspray sÄ brukar betygsidor ligga högt upp i sökresultatet.
Hej Maria đ
Nej, NRK har haft detta i 2 Är. MÄnga bra program har visats dÀribland ett frÄn Sverige som handlade om en Àldre man som dött i sin lÀgenhet och hittats mÄnga mÄnader efter sin död.
Men det finns ocksÄ sÄdana som motsÀger detta:
javascript:nicTemp(https://www.etc.se/ledare/nej-svenskarna-ar-inte-varldens-ensammaste-folk);
Hej Sarah đ
Om det hade varit om mig sÄ hade det kanske varit en engÄngsföreteelse men det rör sig om massor av mÀnniskor.
För detta med att för exempel dejta en person en dag Àr en företeelse som Àr ensamhet om Àn att du dÄ fÄr ha sex en gÄng.
Hej Hera đ
Upplevs som mÄnga argument som du inte kan hÄlla!
Faktum Àr att du kan fÄ 500 killar pÄ en dejt-sida vilket gör sÄ att du inte bryr dig sÄ mycket pÄ en dejt-sida. UngefÀr sÄ svarar jag Àrligt pÄ en dejt-sida vilket innebÀr att om du vÀljer mig sÄ hÄller förhÄllandet lÀngre men jag blir dÀremot inte sÄ rolig att prata med vilket innebÀr att jag inte blir vald. För du kommer inte pröva alla 500.
Jag och min tjej-kompis har samma humor men dÀr blir det ÀndÄ inget.
Om hon fick vÀlja sÄ skulle det dÄ bli en 58 Ärig kock för NRK enbart för att det Àr NRK. DÄ Àr han mycket Àldre och har egentligen mest en charm baserat pÄ att han Àr rÀtt sÄ stor musklig kille för att han Àr kock.
Jag tÀnkte att det kunde fungera med att frÄga men jag tÀnker nu att det kan bli svÄrt! FrÄgan blir svÄr eftersom mÀn och Kvinnor inte lever i samma miljö.
DĂ€remot sĂ„ var jag och min tjej-kompis samt en norsk tjej och en kille frĂ„n Svensk-gruppen varit uppe pĂ„ Holmenkollen idag. Vi hade kul hela dagen đ

Holmenkollen
Jag tror inte ett dugg pÄ det TS skriver.

#62 har du missat ex metoo? Tjejer utsÀtts för svin till mÀn konstant. Vill vi inte ligga med en kille sÄ Àr det stor sannolikhet att det Àr killen som inte Àr lockande. Det har inte med tjejerna att göra utan en stor andel mÀn som Àr osmakliga/ otrevliga /misogyna osv. Du uppvisar sjÀlv ett osmakligt och misogynt beteende, bristande insikt, bristande förmÄga att lyssna och ta till dig mm, i den hÀr trÄden. Hence, inget ligga /ingen relation.
Hej tiger tok đ
Jag vet inte vad TS betyder đ
Men jag tittade hÀr:
javascript:nicTemp(http://www.brollopstorget.se/forum/thread/2470396-ts-en-forkortning);
Tja, jag som trÄdsÀttare menar att vi kanske inte kan diskutera Àmnet eftersom vi har olika bakgrund. För det blir mer av en utomjordisk vÀrld för er med killarnas vÀrld. Det blir ungefÀr Kvinnor frÄn Venus och mÀn frÄn Mars
javascript:nicTemp(https://www.boktipset.se/bok/man-ar-fran-mars-kvinnor-ar-fran-venus);
Hej Sarah đ
Jo, det har med tjejerna att göra đ
För tjejerna vill ha en sagovÀrld dÀr en rik kung dyker upp i deras liv. Men en rik kung blir nog inte sÄ kul som dem tror för egentligen sÄ Àr han nog mer kul i fantasin.
För egentligen sÄ gör jag och min tjej-kompis Anna mycket tillsammans och har kul tillsammans. Det vill hon alltsÄ byta bort mot NRK och att han har pengar. För han kommer aldrig göra detsamma! Dessutom sÄ vet vi inte min ekonomi nÀr jag Àr 58 Är. Jag har kanske dÄ bÀttre ekonomi.
Jag vill absolut inte ha en rik kung. Jag vill ha en skitig och halvfet lastbilschaufför med dÄlig ekonomi men som vet vidden av att Àlska pÄ riktigt. Money can't buy happiness.
#65 Du har inte stor erfarenhet av Kvinnor ser jag. jag har aldrig hört en vuxen önska sig en sagovÀrld med en kung. nu 2018 Àr Kvinnor sjÀlvförsörjande och behöver inga kungar. mÄnga vÀljer singelliv i egen bostad. andra önskar en vanlig önskan. man som Àlskar och respekterar en och barn. man ser hur personen Àr. kollar intressen, familjesyn sÄ man har liknande syn pÄ livet och sÄ mÄste ju attraktionen finnas. dÄ Àr förutsÀttningarna för att det utvecklas till kÀrlek och ett liv ihop. det Àr sÄdana saker man pratar om pp dejter om man kÀnner att dÀr finns nÄgot. man kÀr kÀnna varandra. hittar du nÄgon som verkar dela drömmar och mÄl och blir kÀr bryr man sig inte om mannen har en lÄg lön. inte vi som Àr seriösa om kÀrlek och att fÄ dela framtiden med nÄgon man Àlskar. för tusan tusentals Kvinnor vill ha dömda mördare som sitter i fÀngelse. alla kan finna kÀrlek, men dÄ hÄlla dig pÄ jorden och slÀppa dina mÀrkliga generaiseringar. med ditt tankesÀtt borde ju pp dom pp venus passa bÀst för varandra och dom pp mars passa sina egna. problem solved. angÄende din tjejkompis. man byter inte bort en vÀn mot en partner. vÀnner har man ÀndÄ i friska förhÄllanden. att ni har samma humor Àr ju bra. men det krÀvs ju attraktion minst för att man ska bli mer Àn vÀnner. som sagt du verkar oerfaren. mÀn och Kvinnor lever pp samma planet men har lite olika tÀnk ibland. kommunicerar man dÄ och Àr Àrliga och öppna sÄ löser sig det mesta. vi Àr inte sÄ olika egentligen. inte i vÄrt land. jag har 3 bÀsta vÀnner. 2 av dom Àr mÀn. hade vi varit sÄ annorlunda som du tror hade vi inte varit vÀnner i 15 Är hittills. verkar som du tror Kvinnor Àr aliens. kanske dÀrför dom inte dras till dig. din osÀkerhet och lÀgresjÀlvförtroende syns lÀtt. och om du pratar som du skriver och om dessa sÄ löjliga indelningar och helt upppt vÀggarna felaktiga slutsatser förstpr jag att dom gÄr. intelligens Àr attraktivt. tecken pÄ lÀgre sÄdan eller bara sjuka saker som i trÄden lockar vÀl som en mask till en krok. inte alls. men det finns sjÀlvklart kön frÄn andra planeten med mÀrkliga teorier. ni hade nog haft kul
Ts betyder trĂ„dstartaren/trĂ„dskaparen. SĂ„ det Ă€r dig man menar om man skriver ts. Hur gammal Ă€r du ts? har du nĂ„gon neuropsykiatrisk diagnos? har du nĂ„gonsin haft en flickvĂ€n? TĂ€nk pp att det Ă€r vi sjĂ€lv som bestĂ€mmer Ă„t vilken riktning vi vill jobba mot och du bestĂ€mmer sjĂ€lv hur du vill upplevas, vem du vill vara. Ăr man en av dessa lyckligt lottade bör man ta vara pp makten man har över sitt liv. tyvĂ€rr föds en del utan makten, andra tappar det av olika trĂ„kiga hĂ€ndelser och andra styr ditt liv. en del inser inte att vi sjĂ€lva vĂ€ljer riktning i livet. jag Ă€r en av dom som försent insĂ„g det och hamnade pp fel plats nĂ„gra Ă„r. sp anvĂ€nd makten och skapa det liv du önskar. sjĂ€lvklart Ă€r vĂ€gen inte rak ocg och det finns gropar falla i eller ta sig över. man har alltid ett val.
Hej Hera
Ăr det bara sura mĂ€nniskor som debatterar hĂ€r? För ni tycks ha bekymmer med attityd.
Jag menar bara att det ni skriver inte finns.
Jag kan vÀlja nÄgon annan Àn mig sjÀlv!
En kille jobbade först som oljeplatform-arbetare i Norge och tjÀnade 90 000 kronor i mÄnaden och hade dÄ mÄnga kvinnliga kontakter och var Àlskad. Han skadades dÀremot i en bilolycka och förlorade jobbet. DÀrefter blev han olycklig och spelade bort sina pengar pÄ spel vilket innebar att han dÄ fick Àgna sig Ät ett lÄgt betalt enkelt jobb. PÄ det nya jobbet kunde han inte hitta nÄgon ny tjej! DÀremot sÄ var dem tjejerna han haft trevliga med honom nÀr dem mötte honom men ingen ville Àlska honom nÀr han arbetade pÄ det enkla jobbet.
SÄdant fÄr vi ju alltid veta att vÀrlden Àr! För inte kan jag skriva att gammal kÀrlek rostar aldrig osv för det vet vi ju Àr fel.
#69 Allvarligt talat. Ăr du pĂ„ riktigt?
/Maria

#65 efter det hÀr lÀgger jag ner det hÀr. Varför lÀgga energi pÄ ngn med tunnelseende? Iaf, du förstÄr inte tjejer /kvinnor och du förstÄr inte mÀnskliga relationer och du vill uppenbart inte förstÄ heller. Med din instÀllning kommer du fortsÀtta vara ensam. Antingen Àndrar du din instÀllning och försöker förstÄ, eller sÄ kommer du vara ensam. Ang din kompis som blev skadad och förlorade pengar. Han blev alltsÄ en bitter spelmissbrukare? Vad konstigt att ingen ville vara med honom dÄ⊠Har inte med pengarna at göra.
Jag tycker att det Ă€r fruktansvĂ€rt konstigt att nĂ„gon vars jobb innebĂ€r att analysera data inte kan Ă€ndra sin teori nĂ€r data som inte gĂ„r ihop med den nuvarande teorin framförs. Men i ditt jobb kanske det Ă€r vanligt att snöa in sig pĂ„ nĂ„got och inte kunna Ă€ndra sig? Jag blir ocksĂ„ förvirrad nĂ€r du skriver att du ofta ses som charmig, samtidigt som du sĂ€ger att tjejer ofta har svĂ„rt för hur du pratar med dem. Du skriver ocksĂ„ att du vill ha hjĂ€lp och rĂ„d, men sen motsĂ€ger du oss sĂ„ fort vi försöker göra just det, enbart för att du inte hĂ„ller med. Eftersom du Ă€r 100% sĂ€ker pĂ„ att det Ă€r ditt jobb, dina pengar och din bil som avgör om du fĂ„r en tjej eller inte, spelar det ju ingen roll vad vi sĂ€ger. DĂ„ fĂ„r du helt enkelt börja spara pengar och byta karriĂ€r. Eller sĂ„ vĂ€ljer du att ta in lite av det vi sagt, fundera över hur du uppfattas av tjejer och fokusera pĂ„ att âfĂ„â nĂ„gon av de hundratals tjejer som fullstĂ€ndigt struntar i vad du jobbar med. Det Ă€r ditt val, men det finns inte sĂ„ mycket mer vi kan sĂ€ga Ă€n det vi redan sagt.
#69 MÄnga vill inte vara ihop med en olycklig spelmissbrukare, men innan var han förmodligen varken olycklig el spelmissbrukare (eftersom det blev en förÀndring).
Visst det finns en brÄkdel (dvs en vÀldigt liten del) av tjejer och Kvinnor som hellre Àr ihop med en kille för att han har pengar Àn för att man trivs ihop. Annars hade inte gold diggers funnits.
Men majoriteten av kvinnorna söker nÄgot annat Àn pengar. Dessutom borde du som forskare veta att Àven biologi spelar roll nÀr det gÀller attraktion.
SjÀlv Àr jag lyckligt gift med en karl som tjÀnar under fattigdomsgrÀnsen. Visst lite bÀttre ekonomi hade varit kul men den kan jag hjÀlpa med, vi Àr ju ett par och vi lever pÄ 2000 talet sÄ vi hjÀlps Ät med att dra in pengar.
Vi har varit ihop i över 13 Är och vi har bÄde haft mindre pengar (unga studenter) och betydligt mer pengar (arv, mitt arv dvs jag var den som hade pengar om man ska vara petig) och vi har ÀndÄ hÄllit ihop.
Skulle han inte haft mig hade han kunnat vÀlja och vraka bland tjejer trots hans lÄga inkomst, för hur han Àr och hans bilologi (anledningen vi vet det Àr för att typ alla tjeer stöter pÄ honom, mÄnga trots att dom vet att han Àr gift. Tack och lov Àr han en trogen karl).
SÄ nej, för majoriteten av Kvinnor sÄ spelar inkomst ingen roll alls
l'm back
Hej Sarah đ
Tja, ljuger jag och hittar pĂ„ sĂ„ kan jag fĂ„ dem flesta tjejerna för en dag! Ăr det dĂ„ mitt eller tjejernas fel? Det blir ju en frĂ„ga om vem som (för massor av Ă„r sedan) började. Men ljuger jag inte sĂ„ blir det inget och det Ă€r vĂ€l lite trĂ„kigt som kille att ha det pĂ„ det sĂ€ttet.
DÄ ska det finnas nÄgon annan tjej och kille men sÄdant existerar i fantasin.
Men det finns dÀremot unika tillfÀllen! Det finns tillfÀllen dÀr tjejen tror att killen har massor med pengar men sÄ har han inte det. DÄ kan det fungera bra ÀndÄ tills hon möter nÄgon med mer pengar.
Hej tlover đ
Jo om det varit pÄ det sÀttet sÄ hade jag ocksÄ tyckt det du tycker men dÄ hade jag inte haft honom som ett exempel.
Han Àr en vanlig kille som har fÄtt en VIP flash skada och en skena inopererad i ryggen. Det gör sÄ att han inte kan bÀra sÄ mycket och jobba med ett sÄ tungt jobb som platform.
Jag tÀnker att hans sorg Àr att han trodde att han kunde vinna. Han satsade flera miljoner och förlorade. Men han Àr inte ledsen nÀr man möter honom.
Han Àr pÄ vanliga stÀllen i Oslo och nÀr tjejerna möter honom som varit med honom sÄ kramas dem och pratar vanligt. Alla tjejerna Àr trevliga men vill att man har en lön pÄ omkring 90 000 kr mÄnaden.
I ditt fall sÄ tÀnker jag att du kanske Àr Àldre Àn mig!
För i min slÀkt frÄn min farmor och farfar sÄ menar dem att man inte ska tÀnka pÄ pengar i kÀrlek. Jag vet att min farfar blev förfÀrad över en tjejs frÄga till mig.
Han hade mycket pengar min farfar och hon frÄgade mig om han var den personen som hon visste om för dem hade lika dant namn. Jag frÄgade min farfar och han sa att man aldrig skulle vara med sÄdana flickor för sÄdana flickor idkade hor!
Den gamla idĂ©n Ă€r ju nöd och lust som i kyrkan đ
Men jag gillar den idén som du upplevt tlover för den Àr ju att man fÄr se vÀrlden tillsammans. Men trÄkigt nog sÄ finns den inte lÀngre.
Hej 134643 đ
Forskningen kring mig Àr större Àn mig! Man kan inte anklaga den pÄ det sÀttet.
Den Àr sÄ stor sÄ att vi sitter med data som Àr sÄ trovÀrdig sÄ att du inte ens vill kÀnna till data. För egentligen beror data pÄ att vÄra lÀnder stör vÄr integritet (facebook och mycket annat). SÄ data hÄller och det trÄkiga man fÄr ut av data Àr detta jag skriver.
#74 om vi vÀnder pÄ det. Skulle du gÄ ut med en deprimerad tjej med spelproblem? Jag Àr 30 och har varit ihop med min man sen vi var 17 sÄ du kan inte skylla pÄ Älder för du Àr vÀl Àldre Àn 17 eller hur?
l'm back
#69 Jag ser kloka mÀnniskor minus dig som har noll koll pÄ verkligheten
Hej tlover
Nej, dÄ var du inte sÄ gammal som min farfar.
Ja, det kan jag tÀnka mig! Men det kan massor av killar tÀnka sig. För man tÀnker som kille att man vet hur man sjÀlv har det. För det dÀr med negativa beskrivningar av folk har man ju alltid och det mesta av vÄra Äsikter Àr ju mest negativa beskrivningar.
AlltsÄ, spelmissbrukade kvinna som Àr deprimerad fÄr en kille snabbt ifall hon klarar av att ha en kille! Men klarar hon inte av det sÄ gÄr det ju inte precis som i exemplen jag har gett. Men spelmissbrukade kvinna skulle heller aldrig sÀga ja till mig eftersom dÄ hade hon valt kocken pÄ NRK för att spela bort hans pengar.
Men dÀremot sÄ spelade denna kille bort pengarna relativt snabbt! För han spelar för exempel inte spel nu efter det men han tÀnkte dÄ att han skulle vinna!
SÄdant kan vi ju alla tÀnka! För om man förlorar allt pÄ en olycka sÄ tÀnker du kanske att det Àr dÄ man vinner en massa pengar. Att en kosmisk rÀttvisa infaller och ger dig nÄgot annat som för exempel vinst pÄ spel. Men den inföll inte som vanligt.
Du Ă€r lyckligt lottad tlover đ
Tycker du att samhÀllet ser ut som dig och din partner tlover?
För det Àr ju en bra frÄga.
#77 Okej, dÄ Àr jag bara smartare Àn du och "massor av killar" för jag skulle aldrig medvetet bli medberoende.
Jag tror att vissa i samhÀllet ser ut som jag och min partner, vissa har kortare förhÄllanden (baserat pÄ kÀrlek inte pengar/karriÀr), vissa letar efter förhÄllande (baserat pÄ kÀrlek inte pengar/karriÀr), vissa letar efter sex, vissa vÀljer att leva ensamma av olika skÀl, vissa lever ensamma av tvÄng (tex dÄlig pÄ det sociala, missbruk, depression etc) sen sÄ finns det Àven en brÄkdel som letar efter miljonÀrer/vÀlavlönade visst, men det Àr en brÄkdel. De flesta som letar partner letar efter tex kÀrlek, vÀnskap, det praktiska av att vara tvÄ, rena biologiska drifter osv
Jag vet inte om en enda, varken kille eller tjej, som letar efter en vÀlavlönad eller miljonÀr nÀr det gÀller sin partner. Inte en enda.
l'm back
Hej tlover
Min tjej-kompis Anna fick se frÄgan och svarade: Jag sÀger inget sÄ har jag inget sagt.
Hon anser att vi bedriver en konstig diskussion.
Det har inte med smart att göra. Man kan ju inte se pÄ en person om hon Àr spelberoende:
javascript:nicTemp(http://www.tf2sverige.se/fler-kvinnor-spelberoende);
Hon brukar vÀlja en rikare kille eftersom hon behöver pengar.
Jag kan vÀlja en kille frÄn psykologprogrammet. Han Àr psykolog och hans farfar och far Àr psykologer. Han mötte en tjej tidigt i livet och lever pÄ det sÀttet.
Men mÄnga psykologer som Àr Kvinnor möter vi pÄ dejt-sidor. Min kompis Henrik har varit med flera av dem.
Att psykologprogrammet fÄr fram flera Kvinnor som klarar relationer Àr för att psykologprogrammet har samma som för skÄdespelare. SkÄdespelaren spelar en pjÀs och har kanske en kvinna frÄn pjÀsen som sin tjej. NÀr han sedan spelar en ny pjÀs sÄ fÄr han byta tjej om hon inte Àr med i den pjÀsen med honom.
Det Àr som med Mikaels klÀdbutik. Jobbet förenar.
#79 Nej missbrukare kan ofta dölja sitt missbruk men om du vet att en tjej Àr missbrukare, vÀljer du dÄ henne framför en som inte Àr det?
l'm back
Hej tlover đ
HmmâŠ
Mitt val Àr utifrÄn vem hon Àr. Hon kan ha en fantastisk personlighet. Hon kan ha en tanke att sluta.
Hon kan vara en tjej som stöttar mig och verkligen Àlskar mig.
DÀremot sÄ brukar det vara sÄ bland killar att Henrik och Mikael möter dem andra tjejerna och att hon blir kvar.
SÄ det blir en svÄr frÄga.
Men i dem flesta fallen sÄ sker aldrig detta!
Hon vÀljer kocken och spelar upp hans pengar. Hon vÀljer ett företag dÀr hon kan lura företaget pÄ pengarna. Man vet inte om hennes ambitioner förren man Àr lurad.
SÄ det Àr pÄ sÀtt och vis hon som vÀljer.
För min kompis som Àr kille kan inte luras pÄ samma sÀtt! Som kille mÄste man betala för allt eftersom tjejen ofta inte har pengarna eller inte anses behöva betala. Har man som kille inte pengarna sÄ syns det. SÄ valet blir ofta inte om vad jag anser utan om vad hon anser.
Men det var en intressant frÄga tlover. För jag vet att Mikael kunde sÀga att han gjorde slut med tjejer för att dem var ragator och lurendrejare. Men han hade en mycket stor möjlighet att fÄ vÀlja.
#81 och jag skulle aldrig vilja vara ihop med en man som tar för givet att han ska försörja mig eller att han ska betala. Det Àr 2018 inte 1918
Sen sÄ kan missbrukare vara snÀlla, jag vet, men jag tycker om mig sjÀlv för mycket för att bli ihop med en missbrukare, Àven om han skulle vara "underbar". Detta nu rÀknat pÄ att jag skulle veta om att han Àr missbrukare innan.
Jag tycker om och respekterar mig sjÀlv ocksÄ mer Àn att jag skulle vilja vara ihop med en som ska "försörja mig" eller tvÀrtom att jag ska försörja honom utan att han gör nÄgot.
Jag respekterar mig sjÀlv ocksÄ mer Àn att ska behöva bi betald, jag Àr inte prostituerad.
Du verkar för att vara Àrlig ha vÀldigt förlegad kvinnosyn och det Àr sÄ avtÀndande som det gÄr nÀstan.
l'm back
âSom kille mĂ„ste man betala för allt eftersom tjejen ofta inte har pengarnaâ Kan lova dig att vi Ă€r mĂ„nga tjejer som kan försörja oss sjĂ€lva. HĂ„ller verkligen med tlover att du behöver uppdatera din kvinnosyn!
NĂ€r jag trĂ€ffade min man sĂ„ Ă€gde han inte ett korvöre och jag försörjde oss i början. Jag hade en bil som han fick ta för jag hade inget körkortđ och vi flyttade ihop nĂ€r han var arbetslös.
Sedan fick han jobb och dÄ blev vÄrt förhÄllande lite mer jÀmlikt vad det gÀller den ekonomiska biten.
/Maria
#84 hÀr Àr en till som försörjt maken i början :)
precis. ts verkar missat vilket Ärtal det Àr. jag kÀnner tvivel flr alla hans synsÀtt. inte ens morfar pÄ 80 Är har missat hur samhÀllet och Äsikterna Àndrats.
#85 och vi har turats om beroende pÄ vem som haft pengar/inkomst. Men vi har inte hÄllit koll
l'm back
AlltsÄ allvarligt ts mÄste vara ett troll ? Ingen kan ha en sÄ sned bild av verkligheten ?
#84 #85 #87 Vi har ocksÄ turats om beroende pÄ vem som haft pengar och vi bÄda bidrar alltid med det vi kan. #88 HÄller med! Annars Àr det skrÀmmande..
#88 Jo!
#88 Ăr helt klart mycket i den hĂ€r trĂ„den som tyder pĂ„ det.
Hej tlover đ
Jag fick faktiskt samma frĂ„ga idag om min slĂ€kts pengar. Det fick jag precis vid middagsbordet idag. Hon menade att det kanske var en dum frĂ„ga och sĂ„ frĂ„gade hon. Ăr det han som har ditt namn? Den frĂ„gan blir Ă€nnubĂ€ttre nĂ€r man vet lite om den slĂ€kten för dĂ„ kommer man nĂ€ra!
SÄdant beror nog pÄ nyfikenhet men min farfar blev helt förfÀrad.
Man fick aldrig svara pÄ sÄdana frÄgor.
Spelmissbrukare kan inte jÀmföras med missbrukare.
Man ser ingen skillnad pÄ dem och oss andra och dem lever pÄ ert arbete och som era grannar.
Hej Thiah đ
Min tjej-kompis kan bjuda pÄ kaffe och sÄdant men annars aldrig!
Ska hon möta nÄgon sÄ ska den vara förmögen.
MÄnga tjejer Àr sÄdana eftersom dem annars kan arbeta pÄ sitt arbete och ha sin egen inkomst.
SÄ det Àr pÄ sÀtt och vis en frihet men dÀr man blir sjÀlvcentrerad. Man blir inte heller sÄ givmild. Dessutom sÄ blir sökandet endast ekonomiskt vilket innebÀr att man glömmer bort kÀrlek och sex.
Killarna blir ocksÄ i dessa fall endast sjÀlvcentrerad eftersom dem vill försöka att hÀvda sig. För det Àr ju egentligen inte sÄ intressant att vara miljonÀr.
Min kompis som Àr miljonÀr och dÄ ung multimiljonÀr har hus i Spannien och lÀgenhet i USA samt Stockholm. SÄ Äker han mellan stÀderna och hon Àr vÀrdinna för honom nÀr han bjuder hem nÄgon.
#92 "Spelmissbrukare kan inte jÀmföras med missbrukare.
Man ser ingen skillnad pÄ dem och oss andra och dem lever pÄ ert arbete och som era grannar".
Vi gör sÄ hÀr, i byter ut prefixet spel mot vilket annat problem som helst. DÄ fÄr vi plötsligt (mat)missbrukare, (sex)missbrukare, (narkotika)missbrukare etcetera. Vad knasigt det blev nu nÀr suffixen alla var detsamma! :D Jag Àr fd pillermissbrukare, sockerberoende (faller under matmissbruk) och alkoholist, och har idag ett aktivt drogmissbruk (avstÄr frÄn att specifiera vilken substans det rör sig om). Mitt sockerberoende har varit det enda som stÀllt till det för mig, eftersom jag slutade betala mina rÀkningar för att köpa socker. Det mÀrktes dock aldrig pÄ mig att jag var missbrukare eftersom jag dolde det sÄ pass bra. Jag bodde med sambo dÄ och han mÀrkte absolut ingenting.
Kan inflika att jag just varit och Àtit pÄ Max Hamburgare med min nuvarande sambo och jag betalade hela summan. Jag Àr fortfarande arbetslös och utan inkomst men fyllde Är för nÄgra dagar ssen sÄ anvÀnt mina födelsedagspengar till att bjuda honom. Bara för att jag kan och för att det inte Àr mer Àn rÀttvist att jag betalar nÄgon gÄng. Jag betalade maten för honom för han sa snopet till mig innan vi Äkte "jag har inte rÄd :(".
Men jag antar att det bara Àr nÄgot jag hittar pÄ hÀr i trÄden eftersom tjejen i ett förhÄllande bara ska ha och ha? ;)
#92 ett missbruk Àr ett missbruk. Spelmissbruk Àr samma sak som narkotikamissbruk. Resten förstÄr jag inte vad du syftar pÄ
l'm back
Hej tlover đ
Narkotika kan man ofta se men spelmissbruk ser ut sÄ hÀr:
javascript:nicTemp(https://www.sydsvenskan.se/2005-04-06/spelmissbrukare-bedragerifriad);
Man ska vÀl inte Àgna för stor del av sitt liv Ät sÄdant men missbruk Àr inte att personen ser konstig ut.
Hej molbojse đ
Det Àr lite ovanligt med att tjejen betalar.
Men ibland sÄ sker det.
#95 Bara för att man inte kan se det pÄ en person sÄ betyder inte det att det inte Àr missbruk.
Dessutom sÄ ser man inte alltid det pÄ andra missbruk heller
Spelmissbruk Àr ett missbruk
l'm back
AlltsÄ du kan omöjligtvis vara utbildad psykolog nÀr du menar pÄ att en spelmissbrukare inte gÄr att jÀmföra med annat missbruk? hahaha! Och som forskare baserar du din "forskning" pÄ nÄgra fÄ personers snack, borde inte du som arbetar inom naturvetenskapen göra en mer kvantitativ analys? Nej hela ditt sÀtt och ditt resonemang hÄller inte men du verkar inte förstÄ nÄgot som nÄgon sÀger till dig hÀr sÄ jag kommer inte försöka att övertala dig att din syn pÄ verkligheten bara existerar i ditt huvud. FörstÄr att du inte lyckas fÄ nÄgon tjej och det kommer nog inte gÄ och om du inte söker hjÀlp hos en riktig psykolog eller psykiatriker för du verkar dessutom lida av vanförestÀllningar. Att du som "forskare" bara kan se nÄgot pÄ ett sÀtt tyder pÄ att du inte Àr forskare, dÄ Àr det omöjligt att hÄlla sig objektiv.
Dessutom kÀnner jag ingen som gÄr igÄng pÄ en testosteron-vaktkille eller skrytmÄns som försöker visa upp pengar eller bil men vill du ha sÄna tjejer sÄ lycka till, dÄ kan du ju ha "relationer" som hÄller 1 dag⊠:)
jag tror ts Àr en tonÄring itan nÄgon erfarenhet alls av det han skriver
Hej tlover
Jo, man kan inte se nÄgot pÄ personen och spelmissbruk Àr pÄ sÀtt och vis inget olagligt. Du fÄr spela bort flera miljoner kronor om du vill.
Hej Greta G
Spelmissbruk kan jÀmföras med sexmissbruk.
För du behöver ju i vissa fall köpa illegala droger för att vara missbrukare men spel Àr lagligt precis som med sexmissbruk. DÀrför sÄ bör man i vissa fall tÀnka pÄ det eftersom en person kan vara spelmissbrukare i 10 Är.
Ja, mÄnga anvÀnder ofta psykolog till avskrÀckning: Du borde besöka psykolog!
Jag Àr ingen sÄdan person!
Jag tar fram det jag fÄtt veta och frÄgar er bara om det inte Àr vÀrt att Àndra pÄ det.
Men ni menar dÄ att ni inte Àr sÄdana och det kan jag ju inte dementera det eftersom sÄdant inte utgÄr frÄn just er som person.
Om jag beskriver min kompis som dÄ Àr multimiljonÀr sÄ kan jag beskriva detta:
Han började för mÄnga Är sedan med en debatt-sida för piloter eftersom han sjÀlv var pilot och data-ingenjör.
Sidan höll och den blev efter ett tag en sida som anvÀndes av piloter frÄn hela vÀrlden. DÄ köptes sidan av ett multinationellt företag för mÄnga miljoner.
Han visade dÄ pengarna för en tjej pÄ ett dansstÀlle och hon sa ja till honom.
Han Àgnar sig numera Ät bitcoin och reser mellan sina olika lÀgenheter i USA och Sverige och till sitt hus i Spannien.
Han Àr en rÀtt sÄ trevlig kille men han Àr extremt snÄl. Han bjöd oss alla pÄ öl nÀr han fick pengarna frÄn det stora företaget men oroar sig ofta för att man tÀnker lÄna pengar av honom. En förlust pÄ 200 kr kan snabbt bli flera miljoner menar han.
AlltsÄ, att vÀnta pÄ en sÄdan kille Àr ju att man inte har nÄgra egna ambitioner. Visserligen sÄdant som kan ske men inget sÄdant som man egentligen ska vÀnta pÄ! Eller hur?
Jag blir sĂ„ oerhört provocerad att jag inte kan sluta lĂ€sa i trĂ„den đ
Men mÄste bara tillÀgga - jag Àr ytterligare en som försörjt min pojkvÀn de första Ären av vÄrt förhÄllande. JAG har köpt vÄr lÀgenhet. JAG har stÄtt för alla amorteringar och hyran till bostadsrÀttsföreningen. JAG betalade i stort sett alla vÄra middagar och whatever. Nu delar vi ganska lika, eftersom han har jobb sedan nÄgra Är tillbaka (vi har varit tillsammans i 7 Är och han var arbetslös kanske de 2 första Ären eller sÄ).
Men Àrligt talat Patrik, var ensam resten av ditt liv. Vi bryr oss inte faktiskt. Vi bryr oss om de stackars kvinnorna du rÄkar pÄ, men ingen hÀr tycker synd om dig för att du Àr ensam.
#99 Missbruk har ingenting med om det Àr lagligt eller inte ingenting!
Alkohol Àr till exempel en extremt destruktiv drog, den mest destruktiva drogen som finns delvis just för att den Àr laglig.
Spelmissbruk Àr ett missbruk pÄ samma sÀtt som exempelvis narkotika Àven fast det Àr lagligt.
l'm back
AlltsÄ jag tror ingen motsÀtter sig att man kan köpa sig en relation om man sÄ önskar, men jag skulle inte kalla det kÀrlek och det Àr inte sÄ en majoritet av relationerna i Sverige ser ut. SÄ att det inte gÄr att hitta en partner om man inte Àr rik, framgÄngsrik eller vakt Àr ju bull-shit.
Hej vendelay đ
Jo men dÄ Àr du i minoritet!
Hej Kalli đ
Jag har prövat sjÀlv i 5 Är!
Det blir som mellan mig och min Tjej-kompis Anna! Vi var för exempel pÄ Oslo idag men hon mÄdde dÄligt och fick Äka tillbaka till vÄrt hem i Oslo. AlltsÄ, vi gör mycket tillsammans men inget djupare sker.
För multimiljonÀren Johan sÄ fungerade det pÄ 5 minuter!
Johans relation Àr inte vÀnskap och tjej-kompis utan ett kontrakt! Men dÄ har han en tjej som kallar sig hans tjej.
Min tjej-kompis Anna skulle aldrig kalla sig för min tjej!
Luktar troll pÄ lÄng vÀg.
Om inte sÄ Àr det den inskrÀnkta och sexistiska attityden som skulle fÄ mig att fly sÄ lÄngt bort jag bara kunde, inte ditt arbete.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
jag lÄser trÄden nu eftersom den kÀnns oseriös.
Du Patrikperssonoslo bör lÀra dig vad kÀrleken Àr. det Àr den de allra flera vÀlja kÀrleken franför en snubbe bara för pengar om dom fick dessa val.
sÄ studera verkligheten.
#99 Vad heter sidan? Min svÀrfar Àr nÀmligen pilot och min sambo Àr utbildad inom flygteknik sÄ de kanske kÀnner till sidan :)
Bevisligen har du redan bestÀmt dig för att din "verklighet" Àr den som stÀmmer och trots att den riktiga verkligheten knackar pÄ med massvis av bevis mot dina argument sÄ kan du överhuvudtaget inte se bortom dina egna grÀnser.
Men för all del, om du bara tÀnker jaga efter tjejer som du bestÀmt endast vill ha pengar sÄ hunda efter dom dÄ. Men nÄgon kÀrlek finns inte bland sÄna utan dÄ Àr du tvungen att söka dig till vettiga mÀnniskor som vet hur man Àlskar (sÄna som vi som skrivit i trÄden). Jag hoppas dock de Àr vettiga nog att aldrig gÄ ut med dig, men din syn pÄ mÀnniskor sÄ förtjÀnar du inget bÀttre Àn att sitta ensam i ditt hem med en falsk verklighet och fortsÀtta gnÀlla över att ingen vill dejta dig.
Psyket kanske vore nÄgot för dig? DÀr finns det fler som ocksÄ lever i en helt pÄhittad verklighet sÄ ni Ätminstone har nÄgot gemensamt.