Vad jobbar ni med?
Oj nu startar jag massor av nya trådar, men ta det eller gå vidare…
Själv jobbar jag som chefsäljare med it-lösningar samt telefoni alltså helhetslösningar till företag…
Innan knegade jag som undersköterska, men vilket trälgöra för inga pengar alls… fast ärligt talat så trivdes jag med det med men när jag fick Hjärtsvikt med sista barnet så var framtiden inom vården ett mine blott och inte är jag ledsen för det..
Jag jobbar som maskinförare och framför då en styck skördare i nån form av trädbevuxen terräng. Jag har även ett företag som ska skötas däremellan så det finns alltid nått att göra.
Klart du ska öppna nya trådar. Gör gärna det hela tiden. För oss som kan se Aktivitetsindexet så sticker det iväg skyhögt för varje ny tråd! Detta gäller iofs bara de öppna trådarna och ej för de nya inläggen i Lusthuset. Märkligt, men så är det.
Vad jag jobbar med? Tja, jag är administrativ assistent med ansvar för annonser, bokningar, kurser, konferenser, inköp, avtal, informationsmaterial, skola och studier, posthantering, fakturering, kontering, redovisning, trycksaker, reklam m.m.
Jag känner dock att det blivit fööör mycket och snart struntar jag i alltihop om de inte lyfter av mig litegrann snart. Det är för mycket olika saker att hålla samman varje dag.

Människor.
Ofta när de är som minst, svagast och i behov av hjälp och stöd. Dagarna fylls av intuition, känna in, läsa av, beröring, trygghet, undervisning, dokumentation, planering, utvärdering och en jävla massa läkemedel.

Kyrkvaktmästare. Det innebär att jag gör allt. Klipper gräs, rensar ogräs, gräver gravar, tjänsgör vid gudstjänster, dop, bröllop, begravningar mm. Städar, blåser löv, rensar hängrännor, klipper häck osv. Tar hand om människor i både glädje och sorg. Det är till oss vaktmästare ensamma människor kommer när de behöver prata.
#3 och 4
Åh… allvarliga jobb, seriöst! Ni har ett stort ansvar, och all cred åt er.

#5. Det är inte bara allvarligt, det är väldigt varierande. Har haft två skolklassr på besök, 25 ungar varje gång, 6-8 åringar. Det blir många kluriga frågor :)
Sen har väl vårt arbetslag en icke rumsren humor, så vi har himla kul ihop.
Även jag får väl säga att jag jobbar med människor. Polis.
Det finns bara 12 dagar om året som jag ångrar att jag lämnade IT-branschen. Och det är den 25:e resp månad när lönen dimper ner… 
mvh Martin
Jobbar inte alls just nu…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#7 Attans marnyman, inte kan du ta det svart heller med ditt jobb…. 
Tja, jobbar ju inte på Ekobrottsmyndigheten… :o) Men nej, det blir inte så mycket svart :o)
mvh Martin
Jag jobbar med blommor för tillfället. Men söker nytt hela tiden eftersom de här inte verkar bestå.. inga bra premisser heller.
Innan de var de Mirec, ett elåtervnningsställe.. bära datorer och tv apparater ner i olika kontainrar.. ja och så sortera allt glas och skit olika med. Väääldigt tung och enda tjejen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Jag hänger mig åt konsten Frihetsforskning…. Jag är ganska bra på det, och blir bättre och bättre hela tiden. Det är som alla andra jobb, ibland har jag jättemycket och göra, ibland ingenting, och då surfar jag på nätet och leker Malena Ivarsson ;)
Just nu lägger jag all min forskningstid på ett nytt projekt, som är både spännande och givade. Vad det är? Den som lever får se! 

Systemvetare, har precis börjat hos en ny arbetsgivare och arbetar numera mestadels med underhållssystem efter att i massa år jobbat med teledokumentationssystem.
#0 Även jag har ett förflutet som USK, men det är över 20 år sedan jag gjorde sista passet….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#7 hahaha…. Fast vad är sexigare än en man i uniform??
#14 Det måste ju då bli en man UTAN ..
En snygg kvinna i hipsters *s*
Skämt åsido, många av tjejerna är inte heller dumma i uniform. Och en del sjuksköterskor passar också mycket bra i sina "uniformer"…
Men visst, det märks faktiskt mer än jag trodde innan jag började jobba att folk och en del tjejer tittar… och kanske också av anledningen att där går en snygging. Men ofta undrar jag: Är det uniformen eller innehållet (jag) som lockar. Har ju inte alls samma gensvar när jag går privat.
Å andra sidan får man inte höra lika mycket skit, när man går privat heller :o)
mvh Martin

mmmmmmm
#16 Det måste bero på okunskap Marnyman, dom vet inte vilken trevlig och sympatisk kille du är, dom tror du är ….. ehmmm, dirty harry?

#16 Snygg kvinna och vem är inte det…Sorry, för min del är uniformen sexig
#16 Men e du rolig? Det är väl klart som korvspad att det är din pondus som snut som lockar? Inte för att förringa ditt utseende, du ser ju bra ut på bilden i vart fall, men hallååå. Vem vill inte ha en man i uniform? Polis, militär u name it… *s*
#20 Jodå, men där sätter du spiken på huvudet. Uniformen är förvisso medlet, men det är nog mycket just pondusen/makten tror jag. En civilklädd polis har inte alls samma effekt. En VD drar till sig fler blickar i kostym än t-shirt och cykelbyxor (tror jag).
Jag tror absolut mer på att makt/pondus (bra ord, hade inte själv tänkt på det) är det som lockar/triggar än att det är uniformen i sig.
mvh Martin

#16 Det där med sjuksköterskor…jag tror det måste vara nån slags undermedveten koppling till den där drömmen om kortkort, vita spetsstrumpor med strumpebandshållare, u-ringning och hätta på huvudet som ger en fantasibild av sexighet. I verkligheten hasar vi omkring i våra landstingspyjamaser med fickorna tyngda av NaCl, extrasprutor, tejprullar, peanger och fästen till elektrodplattor. Under dessa vita pyjamasbrallor krävs det ordentliga underkläder eftersom allt är genomskinligt och fötterna är instoppade i svettiga fotriktiga tristskor….vill det sig riktigt illa har vi stödstrumpor på också. ;)
#22 Jaha… det va den drömmen totalt krossad, tack för den, vad ska jag nu drömma om???? Hela mitt erotiska drömpalats är totalt havererat… hur ser det ut innom psykvården?? Har dom spetsstrumpor och strumpebandshållare där då?

#22 I mitt jobb är jag på akuten samt en del andra avdelningar (IVA, AVA) relativt ofta. Jag vet inte vad ni har under, men mycket av det jag ser är sexigt, frestande och tändande. *s*
mvh Martin

#23 haha..psykvården….den var bra
Marnyman din gottegris….
Jag är krukmakare med egen butik /webbshop i Nora..Buisnesswomen är min hobby…*L*
En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Jag är personlig assistent och boendestödjare. Utbildad djurskötare 
Ehm, ska man vara djurskötare för att bli personlig assisten?? 

Haha näe det är svårt att kombinera stadsliv med landbruk och nåt måste man ju jobba med 

nej nej inom psyk har dom inga strumpebandshållare=) dom skulle nån ju kunna ta livet av sig med
själv jobbar jag inte alls, är sjukskriven
Fast om alla skötare och sköterskor hade haft det på sej innom psyk, då kanske dom intagna inte skulle vilja ta livet av sej, för dom tyckte det va så roligt att alla hade det så dom blev jätteglada?

hmmm njae.. en del som jobbar där skulle jag INTE vilja se utan sina ordentligt tilltagna landstingskläder0p då skulle nog folk må ännu sämre=p
#33 Det är jag också en av de första att skriva under på :o)
mvh Martin

tänk er mentalskötaren lennart 50+.. en härligt kulrund mage och kommer gärna till jobbet i läderbyxor….
mår ni braveller dåligt=P

Jag är lastbilschaufför. Och inte fan är det nån som tittar med beundran på mig i min "uniform"… nej, snarare ser de ner på en för att man lämnar gods o är skitig. Hatar folk som nedvärderar oss chaufförer. Vill de inte ha sina grejer hela o i rätt tid så fine by me. En till utskällning o jag lämnar grejerna på flaket o skriver in det som "vägrar ta emot".
vad jag jobbar med ? glammigt värre.
-det är tack vare mig som människor som gillar att köra volvo/scanialastbilar kan sitta i sina hytter och köra, samt ha en förhoppningsvis lite fungerande bil.
jag gör…*fanfar* bussningar till volvo/scania.
men jag gör också en hiiiimla massa tätningslister, en och en annan avloppsslang och blinkersbälg, och allt detta i det eminenta materialet GUMMI. :)
(och nej, inga kondomer tillverkas hos oss)

arbetslös… student… f.n. sjukskriven 
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Sista året på gymnasiet, ska sedan flytta och studera vidare till journalist.. :)