Relationer iFokus

Relationer

Etikettallmänt
Läst 890 ggr
[SharpMissy]
0

Varför har du valt det nick du har?

De flesta har ju ett nickname på nätet.

Varför har du valt ditt?

[Vargnatt-]
0

Vargnatt kallar jag mig, ganska enkelt, för jag gillar vargar och nättern ;)

Tidigare hette jag ofta Karzina som är huvudpersonen i en novell jag skrev

SeaHawk
0

Det gjorde jag för att jag tyckte det va lite coolt, nu är det väl typ 8 år sen jag valde det och jag har liksom blivit lite ett med mitt nick, tror det är fler som vet vem jag är till mitt nätnick än till mitt riktiga namn.

tindra21
0

Förvånadoj vad ni var snabba

[SharpMissy]
0

Jag fick fram SharpMissy så här.

Jag var frånskild och inte längre fru. Dvs fröken. Miss, på engelska. Missy lät lite coolare.

Jag kände mig bitter på kärleken och på relationer i allmänhet. Ett synonymt ord till bitter på svenska är skarp. Skarp på engelska är Sharp.

Då blev det SharpMissy som då står för (om än lite långsökt) BitterFröken.

Många vill tro att jag valt Sharp för att det går att associera till att man är skärpt, intelligent eller att man är vass, snygg. Jag vill poängtera att jag inte valt mitt nick utifrån någon självgod egenkärleksperspektiv.

tindra21
0

Tindra 21 Hmm mitt sista unge skulle vara en Tinda men det blev en William i slutändan..Tindra är ett vacket namn tycker jag därav TINDRA

Martin
0

Ja, jag missförstod ju allt och lyckades välja ngt jag trodde skulle bli ett inloggningsnamn och inte ett nick… :o) Gillar väl egentligen inte att ha 75% av mitt namn i mitt nick men nu har det ju varit så så pass länge att ingen lär känna igen mig om jag byter :o)

Men har ändå funderingar om att byta då och då.

mvh Martin

[SharpMissy]
0

#6 *asg* I början undrade jag vad Marny stod för… men sen förstod jag ju när jag tänkte efter… =)

Rickard07
0

#6, Petighetspolisen är på sin vakt. ca 73% av ditt namn återfinns i ditt "nick". Hahah visst är jag jobbig.

Hmm hetter Rickard07 förut p.g.a dålig inspiration så snodde jag 007 av en annan… Nu så blev det en enda nolla… Gjorde den ju 07, eller nått.. Men "Rickard" går lika bra.

kermit
0

kermit är världens finaste groda. Han är en sympatisk, lugn och förståndig liten varelse, och kanske var det på intuition att jag valde just honom som min alias?  ;)   * man får absolut vara lite egenkär ibland*

Martin
0

#7 Du är inte den enda som frågat :o)

mvh Martin

HannaM
0

Ja, det var inte jag som valde=) är man Medarbetare vill dom oftast att man visar mer av vem man är av någon anledning…

abbis
0

abbi är mitt smeknamn S står för Schmützer..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Rickard07
0

#10, Trodde först det var nån slags båt eller nått sånt som hette det, känns som något med sjöförbindelse, men sen såg jag ju din sida och förstod, klippsk som man är. ;-)

LinLin
0

Kombination av för- och efternamn :)

Annette
0

Jag heter så :)

bubbelbubbel
0

bubbelbubbel, tillkom för….eh, många år sen.
jag vet inte varför, sen har det bara hängt med. överallt..

Sandra
0

För att jag heter så…???

Hoppfull
0

För att jag hoppas kunna bli frisk någongång…

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

adiafora
0

Väljer olika nick vartän jag vänder mig på nätet, eller snarare kanske ett inom vardera nish. Vill gärna inte koppla samman mina olika nick med min person eller med varandra. Är rädd om min anonymitet för sajbern är ett litet litet ställe, som en småstad. Det är trångt och vart än man år möter man folk man känner igen från ICA, från skolan, från jobbet, från trappuppgången….

Väljer alltid nick som betyder någonting och eller känns träffande i sammanhanget. Leker gärna med ord.

"adiafora" plockades ur luften för att jag tänkte ha detta som ett ställe att filosofera om oväsentliga ting (grek. = adiafora)…fast som vanligt så blir det väsentligheter av all filosofi.

Maja
0

Juve som i Juventus (fotbollslag i Italien för de som inte vet).. ;)

Nettan_L
0

För att jag heter så =)

Peppe
0

Peppe efter min ena ponny =) men jag heter det bara här, och jag räknar inte med att använda det på andra ställen

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

marinelady
0

hm ville inte heta mermaid så jag gjorde en ordlek och skrev marine som hav och lady vilket då bli havsfrun…älskar självklart havet…

Sessan1
0

Brukar  alltid ta ngt kattnick på nätet. Här har jag döpt mig till en av mina katter så kattälskare jag är:):):)

En av mina underbara hittekattter  heter Sessan

därav nicket: Sessan1

1:an fick jag lägga till eftersom det redan fanns en annan sessan här!

Så enkelt kan det oxå vara :)

Tass på er alla

Robinsnel
0

Robin var upptaget, så jag fick vara lite snel hest också.Flört

Karmatarerskanise
0

Jag älskar Grekisk mytologi, därför blev det Hera. Hunden vår heter Hades ;)

Liss
0

För att jag heter de.. LisETTe:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nore
0

Det var ett namn jag fick när jag var till sjöss, av mina kamrater.

CaptainBushRat
0

fick mitt namn från en passgångare(häst) i nyazeeland!=P

Noeli
0

…för att det var namnet jag/vi tänkte dottern (som visade sig vara en han) skulle ha. Ett vackert västindiskt namn och tja….det har hängt med här och där..

Johanna
0

ja.. varför valde jag mitt??

för att jag heter Johanna o det var det första jag kom på :)

jn84
0

Det är ju så svårt att komma på nick som man kommer ihåg också!

Jag ville ha en mail för länge sen som var kort och enkel att komma ihåg. Så det blev första bokstaven i för- och efternamn och sen födelseåret efter det eftersom två bokstäver oftast är för kort för nick.

[SharpMissy]
0

#32 Jag vet nu att jag ääär gammal. 84! Året efter miste jag oskulden. Inte för jag vill bli yngre i dagsläget, men jag hade nog gärna stoppat klockan nu för en tio femtonårsperiod och sedan låtit den ticka vidare därefter..

Jag menar, vem vill bli hundratjugo år om man lever som nittioåring de sista åren. Nä, jag röstar för att man ska få vara 30+ i femton år, eller kanske mer, och sedan bli äldre.

Lite OT men iaf. =)

SeaHawk
0

Skulle bara vilja flika in en liiiiiten parantes här då, man ÄR 30+ i 15 år efter man fyllt 30 i 20 oxå. Sen är ju frågan bara hur MYCKET + man är.Oskyldig

Heda
0

Det började med en klass kamrat när jag gick på gymnasiet, hon var en skoj frisk tjej och hade alltid en massa skämt på lager.
Så hade hon sätt ett program om någon som hette heda, så på den vägen är det, jag blev allas lilla heda.

jn84
0

#32 Du ser inte gammal ut i allafall! :)

Brum-Brum
0

Intressant fråga SharpMissy. Namnet gir ju associationer. Och ingen vet var det leder.  Många tilldelar det även et värde och vad man skall tycka om personen bak nicket.

Namnet kann  påvärka perseptionen av meddelander som personen bak nicket skriver. Specielt om man rör vid kännsliga tema

Jag hamnade i en häftig väkslinga av ord om björnar i Sverige. En klandrade mej för at ha registrerad namnet enbart till detta. Sanningen är en annan

Mitt förste innlägg hade en helt annan vinkel. Jag hade fotad ett militärfordon som är lämnad i skogen med motor luckor öppen etc. jag klistrade inn bilden och tankarna var om denna motor sviver så blir ljudet BRUM.BRUM. jag undrade vad för fordon detta var. Men det viser hur retardert någon kann vara i sin argumentation när känslor kommer i sväng..

Länk till mitt fösrta innlägg  Jag får ju lägga till att jag är avstängd och censurerad från  sajten Svensk natur fördi jag har lämnat vad jag tycker, men ser ju tydligen att spända  personer bara tittar i en smal lucka. Sajtvärden på Svensk natur ifocus- CarlS -har tydligen svåra relationer med flera enn mej, och har lämnat forumet. 

fordonet som inspirerade mej till namnet.

http://volvovalp.ifokus.se/?ThreadId=b3cd69ab-65a9-468a-8d36-9f2970c34d0b

Länk till sajten som sejer något om censuren från ca #30

http://politik.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=cec65710-0bed-4e5b-870f-946d7850798c

Rickard07
0

#37, Vad menar du egentligen?

SeaHawk
0

#37 Det är ju väldigt beklagligt när det blir sånna händelser i ett forum Brum-Brum. Det är väl oxå så att det är en risk som är betydligt större när man bara skriver och inte ser en person, man missar ganska mycket i komunikationen när det bara är ord. Jag kan väl för egen del säga att ditt nick fick mej att tänka på en motor först faktist.

Rickard07
0

#37, Nu har jag läst det dära på politik osv… Var ju ingen nyhet att vissa sajtvärdar utnyttjar sin makt, ingen nämnd ingen glömd.

Trazzel
0

Trazzel blev det, för jag känner mig trasslig och mitt liv är ett enda trassel. Var nog självironiskt från början men sen lät det lite gulligt och nu är det en del av mig :-)

Tänker på ett garnnystan fulle med känslor och funderingar, samtidig som jag är sprallig och knäpp ;-)

Alex
0

Heter Alexandra, kallas Alex… Svårare än så är det inte ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ceciliaolucifer
0

Mjae, Ceciliaolucifer hängde med ifrån ett tidigare forum som handlade precis om exakt samma ämne, dvs illrar. Eftersom folk visste vem jag var i ena forumet så var det smart att behålla det nicket.

Cecilia för det är jag som skriver, Lucifer stackarn är min älskade iller som aldrig får vara ifrån mig dvs CeciliaoLucifer! Vi sitter ihop helt enkelt :)

TantAlma
0

Kallas för Alma, när mina kompisar fick barn blev jag en tant och då blev det tant Alma