Relationer iFokus

Relationer

Etikettjobbet
Läst 803 ggr
Rosen82
0

Jobb och kollegor

Jobbar inom restaurang med kollegor både mannliga och kvinnliga och vissa är okej men inte alla. Jobbar 11-19. I bland så kanske det är utgång på kvällen och vissa gånger kan eller vill man inte följa med. Mina kollegor umgås jag gärna inte med privat och inget samarbete på jobbet vilket gör att man tycker saker är orättvisa. Jag har inte man eller barn men dom flesta kollegor kan ta att man inte kan följa med. Problemet är att jag har en kollega som ska skrika " fy fan vad du är tråkig" .Nu är det pizza kväll på söndag och samtidigt fyller en familjemedlem år och jag börjar få ont i magen för jag vet att hon kommer vråla . Min syster säger att jag bara ska säga att jag inte kan för dom behöver inte veta vad jag ska göra. Får så dåligt samvete😥

Namiko
3

Du behöver inte alls ha dåligt samvete över att du inte vill umgås med dina kollegor och din kollega låter både omogen och ohyfsad som skriker och håller på bara för att du inte vill/kan göra något med dom. Det finns inget krav på att umgås med folk du inte vill spendera tid med, du är en vuxen människa och väljer själv vad och vem du vill lägga tid och energi på så känn dig inte tvungen att följa med eller förklara dig.

Själv hade jag nog bara svarat med ett "Jaha, och?" för det rör mig inte i ryggen om någon tycker att jag är tråkig. Känns det bättre kan du bara säga att du redan har planer, sen om dom planerna är med din familj eller en lugn kväll ensam hemma har ingen annan att göra med.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Maria
0

#1 Kan bara hålla med.

/Maria