Relationer iFokus

Relationer

Etikett: förhållande
Läst 2926 ggr
Nicolle
1

Han säger alltid "håll käften" till mig

När jag och min partner diskuterar/bråkar/har olika åsikter så slutar det alltid med att han säger "håll käften" till mig eller "din idiot". Jag tycker detta är ett väldigt ointelligent sätt att kommunicera på och jag blir ofta väldigt ledsen då jag tycker det känns väldigt kränkande. Jag uttrycker mig aldrig så och i min världuppfattning är det något möjligtvis "ungdommar" inte 30-åringar.. Skulle du acceptera att din partner uttryckte sig så gentemot dig? Har tagit upp detta gång på gång men han lyssnar med "ena örat" och ber aldrig om ursäkt. Nästa gång vi hamnar i en dispyt är vi där igen..

[TheSquirrel]
11

Nej, Jag hade inte tagit sån skit och det tycker jag inte heller att du ska behöva göra. Ta ett ordentligt snack med honom och om han inte kan tänka sig att lyssna så tycker jag att du ska hitta någon som respekterar dig istället.

Nicolle
2

Tack för svar.. ja när man älskar någon så blir man knäpp och accepterar mer än man borde..:-/

Alex&company
11

Herregud, så där pratade de mest ouppfostrade barnen på en förskola jag jobbat på. Bebisfasoner skulle jag säga, otroligt omoget av honom och totalt oacceptabelt att säga så till någon! Det där ska du verkligen inte behöva ta :(

Alex&company
9

Ett tips, visa honom vad folk har svarat här, han kanske behöver perspektiv för att inse vilket otroligt pinsamt beteende han har?

Nicolle
4

Tack för svar, ibland behöver man få perspektiv från andra

Maria
9

Det hade jag aldrig accepterat.

Min man och jag har varit ihop i snart 40 år och han eller jag har aldrig uttryckt oss på sådant sätt.

/Maria

[Hayabusa]
3

Fullständigt oacceptabelt.

Sjuttan
8

Att kränka någon är aldrig acceptabelt! I synnerhet inte mot någon som man påstår sig älska! Bryt upp snarast - du är värd bättre!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[[eskils_]]
5

Håller med övriga rådgivare här! Den mannen är inte mogen för en relation med någon. 🥵

SuperLimm
2

Nej, något sånt skulle jag aldrig acceptera.

Mvh Linn

Milkshake
2

Håller med de andra. Du är värd mer än att bli behandlad på det viset.

[octavia_]
2

Aldrig i livet. Du förtjänar en bättre snubbe!

Shira..
3

Hade aldrig accepterat de.. De där är bara en början tyvärr..

Gurky
5

Nej det skulle aldrig hända då jag har en viss standard när det gäller min partner. Man kan tycka att uttrycka sig och att föra en diskussion är en av dom mest basala grundegenskaperna. Han verkar dessutom ha problem med sin självbild och/eller är egocentriskt lagd. Sånt kan man kanske tolerera hos en tonåring som inte hittat sin identitet. Gör dig en tjänst och sluta slösa med din tid som du aldrig får tillbaka.

kaninträdgård
8

Han har väl inga sakliga argument kvar, då tar man till sånt.

Jag hade också på allvar övervägt att lämna en person som bemöter mig så respektlöst och otrevligt .  Han försöker få slut på diskussionen genom att trycka ner dig. Det här är ett varningstecken, med tiden kan han trycka ner dig mer och mer men du står ut för du tycker om honom, eller den han var, hittar på ursäkter för hans beteende och tror han kommer ändra sig. Psykologisk misshandel som eskalerar. Om det inte är så att det redan är igång, det här kanske redan nu bara är ett exempel på sådant beteende ifrån honom?

Och är det inte psykologisk misshandel, ja då är han väl "bara" ointelligent och klarar inte av en vuxen diskussion, och bara det är tillräckligt oattraktivt för att lämna, i alla fall i mina ögon..

Ta en rejäl funderare. Och jag skulle avråda å det bestämdaste ifrån att skaffa barn med honom.